Gezondheid alle pijlers

Griep zonder koorts?

06-04-2013 13:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of griep, misschien ook wel gewoon een verkoudheid. Wist alleen niet dat je je daar zo min van kunt voelen dan.

Ik heb sinds maandag een gevoel van me echt niet lekker en me slap voelen. Ik zit helemaal vol, hoest me kapot en als ik mn neus snuit lukt dat maar voor een klein beetje omdat het eerder slijm dan snot is. (ja sorry, klinkt vies maar vraag me af of er meerderen zijn die dit hebben, vandaar zo specifiek omschreven).

Bij elke verkoudheid was het meer een loopneus..heb nu meer het gevoel alsof ik vol zit met slijm. Als ik mijn neus snuit of als ik in bed lig en me om draai voel ik me soms raar draaierig..denk omdat het in mijn oren ook vol zit.

Dit houdt nu al vanaf maandag aan. Voel me zo futloos en slap. Het rare is dat ik geen koorts heb, maar wel zo'n grieperig gevoel.

Wie heeft dit momenteel nog meer?

Alvast bedankt voor het lezen.
Zowel griep als verkoudheid kunnen voorkomen zonder koorts.

Ik heb het al gehad, afgelopen maand. een week flink niezen en hoesten, een week aansluitend thuis omdat ik te slap was om zelfs maar op te staan. Zonder koorts.
To griep or not to griep
Je bent zelf een theepot
Heb het de afgelopen tijd van meerdere mensen gehoord die dezelfde klachten hadden als jij en geen koorts hadden. Die voelden zich ook zo slap en futloos en duurde bij hen anderhalve week tot twee weken voordat ze weer hersteld waren.

Beterschap!
Er zijn vrij veel virussen die lijken op de griep, zou best kunnen dat dat het is. Enige manier om het zeker te weten is even langs de huisarts, maar dat lijkt me niet echt noodzakelijk.

En als het wel griep is: dat kan zich bij iedereen weer anders uitten, dus het kan zijn dat je je morgen al veel beter voelt, maar het kan ook nog langer duren... Succes
misschien allergie. Heb ik ook, ik moet de laatste maand telkens een zakdoek meenemen.

it's a big club and you ain't in it
Dezelfde klachten heeft mijn broer momenteel ook.

Hij eet wel gewoon, geen koorts .alleen heeft het constant koud en last van loopneus etc.
quote:Maryni83 schreef op 06 april 2013 @ 14:25:

Er zijn vrij veel virussen die lijken op de griep, zou best kunnen dat dat het is. Enige manier om het zeker te weten is even langs de huisarts, maar dat lijkt me niet echt noodzakelijk.

En als het wel griep is: dat kan zich bij iedereen weer anders uitten, dus het kan zijn dat je je morgen al veel beter voelt, maar het kan ook nog langer duren... Succes Neuh, die weet het ook niet Hij/zij zal je gewoon weer naar huis sturen met 'het is een virus' en 'uitzieken'.
Zonder koorts of abnormale pijn, is het niet nodig naar de huisarts te gaan.

Maar to, wat bedoel je precies met het is geen snot, maar slijm? Mijn snot is altijd slijm... Klinkt inderdaad alsof je een bovenste luchtweginfectie hebt. Wordt over het algemeen veroorzaakt door een virus en gaat vanzelf weer over.

Wil niet zeggen dat je jezelf niet ziek of zielig mag vinden. Ik vind mezelf altijd heel zielig, ga lekker vroeg naar bed, neem een kruikje, trek op mn werk af en toe een zielig gezicht dat ik zo, uche, uche, last heb, maar ga gewoon door.
Occam's razor
quote:Debora schreef op 06 april 2013 @ 17:01:

Zonder koorts of abnormale pijn, is het niet nodig naar de huisarts te gaan.

Maar to, wat bedoel je precies met het is geen snot, maar slijm? Mijn snot is altijd slijm... Klinkt inderdaad alsof je een bovenste luchtweginfectie hebt. Wordt over het algemeen veroorzaakt door een virus en gaat vanzelf weer over.

Wil niet zeggen dat je jezelf niet ziek of zielig mag vinden. Ik vind mezelf altijd heel zielig, ga lekker vroeg naar bed, neem een kruikje, trek op mn werk af en toe een zielig gezicht dat ik zo, uche, uche, last heb, maar ga gewoon door.

Je hebt soms dat er "water"uit je neus komt, en soms echt slijmerig spul (sorry voor de onsmakelijke details) .

Ik heb nu ook last van een loopneus en proesten.
ik heb dit nu al 5 weken, vooraf gegaan door een week keelpijn. De huisarts die ik na 3 weken belde zei inderdaad het klinkt als een virus moet gewoon over gaan, maar vandaag zei ze het heeft nu lang genoeg geduurd.

ik heb nu een antibioticakuur.

heel veel snot of slijm hoe je het maar noemen wilt. dik en groen. Ik ben bijna 2 weken half doof geweest en duizelig als ik snoot. Heb nu last van vastzittende hoest. En ben moooeeeee!!! O ik ben er zo klaar mee!!!! Alleen mijn lichaam nog niet....

Lekker opwekkend hè! Beterschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven