Gezondheid alle pijlers

Griepepidemie in Nederland

03-01-2013 18:50 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Griep?

Laat het hier weten, misschien kunnen we elkaar tips geven of gewoon even van ons afschrijven...

Ik heb nu 4 dagen griep, zo'n vervelende met koorts en een flinke verkoudheid, pijnlijke spieren. Tot "overmaat van ramp" (er zijn ergere dingen, ik weet het!) is het me in m'n rug geschoten en is vogelnest-man ook ziek!

Vogel-kind heeft nog nergens last van (gelukkig!), maar in mijn directe omgeving is iedereen ziek of het zit er aan te komen...

Wat hielp/helpt mij; thee met honing, uitrusten, paracetamol, fruit, vitamine supplementen, uitrusten, hete douche en nog meer uitrusten...

Wie volgt?
Hier heeft de jongste net buikgriep en oorontsteking gehad, ik een keelontsteking. Sterkte!
Op Nu.nl stond aangegeven dat het om een Milde griepepidemie gaat, dus laten we nu niet gaan overdreven met een griepepidemie het is een milde vorm!
quote:Penelope_ schreef op donderdag 03 januari 2013 18:51 Hier heeft de jongste net buikgriep en oorontsteking gehad, ik een keelontsteking. Sterkte!

Als kinderen ziek zijn, vind ik altijd zo zielig! Vooral als ze nog heel klein zijn...

Jij ook (nog) sterkte!
Beterschap!

Ik ken helemaal niemand die ziek is nu.
Ik ben een tijdje aan de kwakkel geweest, het begon voor de kerst met algehela malaise en na het grote snot-evenement wat op oudjaarsdag losbarste heb ik het sinds vandaag weer achter de rug.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:posi27 schreef op donderdag 03 januari 2013 18:52 Op Nu.nl stond aangegeven dat het om een Milde griepepidemie gaat, dus laten we nu niet gaan overdreven met een griepepidemie het is een milde vorm!

Ik heb ook nergens geschreven dat het een zware griepepidemie betreft...

Dat maakt m.i. ook niet uit, dus ik vind niet dat ik iets heb overdreven.

Je opmerking vind ik daarentegen wel wat overdreven
quote:newkitten schreef op donderdag 03 januari 2013 18:54 Beterschap!

Ik ken helemaal niemand die ziek is nu. Dat is fijn! Houden zo!
@ Fame; fijn dat het voorbij is! Grote snot-evenement, die houden we er in!
ok vogelnestje, het feit dat je hier een topic over opent vind ik overdreven, jemig we liggen allemaal weleens ziek op bed met griep of niet. Je opent zelf een topic dat er een griepepidemie heerst in NL, dus blijkbaar vind je het zelf wel erg belangrijk. rust gewoon uit en dat gaat de griep vanzelf over, neem aan dat je weleens eerder de griep hebt gehad.
quote:Vogelnestje schreef op 03 januari 2013 @ 18:58:

@ Fame; fijn dat het voorbij is! Grote snot-evenement, die houden we er in!Echt, er knapte iets in mijn hoofd midden in een supermarkt. Ik ben echt naar het schap met tissues gehold alwaar ik een doos openrukte voor tissues om het op te vangen. Die doos heeft 1 januari niet gehaald.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:posi27 schreef op 03 januari 2013 @ 18:59:

ok vogelnestje, het feit dat je hier een topic over opent vind ik overdreven, jemig we liggen allemaal weleens ziek op bed met griep of niet. Je opent zelf een topic dat er een griepepidemie heerst in NL, dus blijkbaar vind je het zelf wel erg belangrijk. rust gewoon uit en dat gaat de griep vanzelf over, neem aan dat je weleens eerder de griep hebt gehad.Poeh hee, met je verkeerde been uit bed gestapt?
Als het je niet aanstaat dat er een topic is over griep: je hoeft niet te lezen...

Bovendien is dit een forum waar je topics over allerlei zin en onzin tegenkomt; deal with it! Als je mijn OP gelezen hebt, heb je ook gelezen dat dit alles met een knipoog geschreven is. Bedankt voor je tip 'uitrusten', ik zal er zeker over na denken.
quote:posi27 schreef op 03 januari 2013 @ 18:59:

ok vogelnestje, het feit dat je hier een topic over opent vind ik overdreven, jemig we liggen allemaal weleens ziek op bed met griep of niet. Je opent zelf een topic dat er een griepepidemie heerst in NL, dus blijkbaar vind je het zelf wel erg belangrijk. rust gewoon uit en dat gaat de griep vanzelf over, neem aan dat je weleens eerder de griep hebt gehad.

Je had je ook een hoop moeite kunnen besparen en gewoon "beterschap" kunnen typen. Was ook wel vriendelijk geweest.

Als we alle overdreven topics van Viva af halen blijft er hier maar weinig over hé.

Beterschap TO! Als je last hebt van je luchtwegen helpt het om een emmer met goed heet water naast je bed te zetten. Dan wordt de luchtvochtigheid wat hoger en dat is fijn voor je slijmvliezen.
Beterschap!!!

Hier hadden we het vlak voor kerst allemaal. Bleeeeegh, alles wazig, spierpijn, verkouden en koorts.

Maar voor de mini-Acy's vind ik het dan zo sneu. Was ook voor de jongste z'n eerste echte griep.
Posi: Als het topic je niet zint, dan reageer je toch gewoon niet? Waarom zou TO haar moeten verdedigen tegenover jou, wat maakt het jou uit waarover zij een topic opent?

Hier net voor de kerst ziek geworden, wist niet dat een mens zoveel snot kon bevatten! Allemachtig, niet normaal! Nu weer topfit en lekker een inhaalslag maken met mijn studie.
quote:Fame schreef op 03 januari 2013 @ 19:02:

[...]

Echt, er knapte iets in mijn hoofd midden in een supermarkt. Ik ben echt naar het schap met tissues gehold alwaar ik een doos openrukte voor tissues om het op te vangen. Die doos heeft 1 januari niet gehaald. Haha! Kon de doos nog over de scanner? Ik had wel eens zoiets toen ik zwanger was. Dan MOEST ik wat drinken en nam een flesje water om er vast bij de kassa aan te beginnen voordat ik het betaald had.
Voor de Kerst had ik vier dagen rond de 39-40 graden koorts. Overal spierpijn, 'electriciteitgevoel', keelpijn en misselijk. Daarna heb ik nog een tijd moeten 'bijkomen.' Dochter (3,5) ging gelijk op. Vriend heeft niks gehad.

Kerstnacht 'buikgriep' gehad met flinke diarree, gelukkig geen overgeven.

En helaas... Gisterenavond weer 39 graden koorts, spierpijn en keelpijn. Dochter ook. Vanmorgen helemaal van de wereld maar nu? Gaat het eigenlijk wel weer. Raar. Ik ga morgen dus gewoon werken. Vriend heeft wederom niks.

Volgens mij is het gewoon pech hebben, of geluk. Dit is alleen het eerste jaar dat ik geen griepprik heb gehad, dat geeft te denken. Volgend jaar maar weer halen! Want dat is het rare... Normaal gesproken ben ik alleen verkouden, verder niks.
Snot heb ik nog niet gehad trouwens... En dat hoef ik ook niet.

Posi, je naam doet vermoeden dat het een afkorting is van positief. Merk ik alleen niks van.
Vogelnestje, als je al zo opgefokt reageert op enige kritiek dan moet je zeker geen topic hier openen. Ik geef gewoon mijn mening, volgens mij krijg je niet genoeg aandacht van je man/partner of mensen uit je omgeving dat je hier maar een topic opent over dat je griep hebt, zoals je zelf zegt, deal with it!
quote:posi27 schreef op 03 januari 2013 @ 19:08:

Ik geef gewoon mijn mening, volgens mij krijg je niet genoeg aandacht van je man/partner of mensen uit je omgeving dat je hier maar een topic opent over dat je griep hebt, zoals je zelf zegt, deal with it!Heb je last van je PMS, meid? Gooi er wat chocolade in en zoals je zelf zegt: deal with it. Beetje kinderachtige reactie en beetje flauw om je mening zo te verwoorden.
Gewoon zo'n vervelend geval (Posi dus) negeren!

Hier nog geen last van griep (nog nooit gehad trouwens, hoewel een zeker persoon zei: "Neem aan dat je weleens eerder de griep hebt gehad", is dus niet per definitie zo!) Wel een beetje keelpijn hier.

Iedereen die ziek is of begint te worden: beterschap!
Niet alleen in Nederland volgens mij! Lig ook al 4 dagen op bed met koorts en oorontsteking! En inderdaad heel veel snot. Bah!

Beterschap allemaal!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Truffelmaffia, wie ben jij om mij als vervelend geval te beschouwen. heb je zelf de reacties op je topic over je laarzen gelezen???

Nogmaals wou niet negatief overkomen maar vind dit soort topics beetje overdreven, wij hebben allemaal weleens last van de griep nou zoals TO zegt deal with it. Ben momenteel ook snotverkouden ok het zij zo, niet het einde van de wereld en gaat ook wel weer over.
Hier al 10 dagen griep. Vanmorgen toch maar even langs de dokter gegaan want barstende koppijn. Holtes ontstoken en ben waarschijnlijk nog wel een paar dagen ziek...een goede griep duurt volgens m'n huisarts wel dik 2 weken...wist ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven