Griepprik
zaterdag 7 oktober 2017 om 22:35
Ik heb elk jaar een oproep vanwege astma. Ik heb hem ooit één keer gehaald, maar daarna vond ik het niet meer nodig. Ik was maar zelden ziek.
Vorig jaar ben ik ziek geweest, maar als de trend zich voortzet zal ik de komende jaren niet geïnfecteerd worden door de griep.
Vorig jaar ben ik ziek geweest, maar als de trend zich voortzet zal ik de komende jaren niet geïnfecteerd worden door de griep.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 7 oktober 2017 om 23:52
Ik sta eigenlijk ieder jaar in dubio of ik hem wel of niet zal halen. Ik heb reuma en spuit immuunverlagende medicatie. Hierdoor wordt de griepprik geadviseerd. Maar de reumatoloog geeft direct de kanttekening dat de griepprik ook de reuma, die nu rustig is, kan verergeren doordat je het immuunsysteem door de griepprik uit balans brengt. De laatste twee jaar heb ik gekozen om geen griepprik te halen en ik heb twee hele goede winters gehad. Maar ik blijf twijfelen....
zondag 8 oktober 2017 om 00:01
Want?Tornacense schreef: ↑07-10-2017 23:58Ik heb de indruk dat je wel erg snel in de "risicogroep" zit.
Ik zit ook in de risicogroep, maar haal dat onding niet meer.
Altijd een week last van qua slecht voelen en 3 weken een onbruikbare arm. Daar bedank ik feestelijk voor.
zondag 8 oktober 2017 om 00:02
Dat dokters nogal snel roeptoeteren dat je in een risicogroep zit voor griep.
Terwijl ikzelf het bijvoorbeeld behoorlijk overdreven vind dat mijn HA mij daar persé in wil zien.
Als ik sommige huisartsen bezig hoor, valt de helft van 't land in die categorie.
zondag 8 oktober 2017 om 00:04
Ik moet om dezelfde reden waarschijnlijk ook wel voor het eerst van mijn leven.
Ik behoor sowieso tot de risico groep, maar ik heb hem nog nooit gehad. De 2 weken minimaal plat griep variant gelukkig ook nog nooit.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zondag 8 oktober 2017 om 00:05
Daar zijn gewoon landelijke richtlijnen voor, wie tot de risicogroep behoort. Natuurlijk is het dan nog altijd je eigen keuze of je er wel of geen gebruik van wilt maken. Dus als jij hem niet haalt, is dat toch prima? Lijkt me ook vervelend als je je arm drie weken niet kunt gebruiken.Tornacense schreef: ↑08-10-2017 00:02Dat dokters nogal snel roeptoeteren dat je in een risicogroep zit voor griep.
Terwijl ikzelf het bijvoorbeeld behoorlijk overdreven vind dat mijn HA mij daar persé in wil zien.
Als ik sommige huisartsen bezig hoor, valt de helft van 't land in die categorie.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 08-10-2017 01:20
10.27% gewijzigd
zondag 8 oktober 2017 om 01:03
Ik haal 'm al jaren in verband met astma. Sinds ik de griepprik haal wel één keer alsnog de griep gekregen, maar gelukkig heeft dat niet tot complicaties geleid. Zie geen reden om de griepprik niet te halen. Ik weet wat het effect kan zijn van de griep in combinatie met astma en dat hoop ik nooit meer mee te maken. Daarom haal ik 'm gewoon altijd.
zondag 8 oktober 2017 om 07:22
Ik krijg de oproep omdat ik een paar jaar geleden een longoperatie heb gehad, en nu ook omdat ik 60 geworden ben. Mijn man is ook 60 en verder gezond, maar toch halen we hem allebei.
Mijn man voornamelijk om het risico te vermijden dat hij griep krijgt en daardoor mij een hoger besmettingsgevaar bezorgt.
We hebben allebei geen last van bijwerkingen.
Ik vertrouw mijn huisarts en als die vindt dat het voor mij goed is om de griepprik te halen doe ik dat.
Ik vertrouw niet op kletspraatjes en hetzes op FB en dom geklets van mensen die er geen verstand van hebben.
Ik vind het überhaupt een gevaarlijke ontwikkeling dat er tegenwoordig aan het nut van veel vaccinaties getwijfeld wordt. Vooral door leken....Ik ben blij en dankbaar dat we in NL op dit gebied zo goed verzorgd worden.
Mijn man voornamelijk om het risico te vermijden dat hij griep krijgt en daardoor mij een hoger besmettingsgevaar bezorgt.
We hebben allebei geen last van bijwerkingen.
Ik vertrouw mijn huisarts en als die vindt dat het voor mij goed is om de griepprik te halen doe ik dat.
Ik vertrouw niet op kletspraatjes en hetzes op FB en dom geklets van mensen die er geen verstand van hebben.
Ik vind het überhaupt een gevaarlijke ontwikkeling dat er tegenwoordig aan het nut van veel vaccinaties getwijfeld wordt. Vooral door leken....Ik ben blij en dankbaar dat we in NL op dit gebied zo goed verzorgd worden.
zondag 8 oktober 2017 om 08:00
MrsLady schreef: ↑08-10-2017 01:03Ik haal 'm al jaren in verband met astma. Sinds ik de griepprik haal wel één keer alsnog de griep gekregen, maar gelukkig heeft dat niet tot complicaties geleid. Zie geen reden om de griepprik niet te halen. Ik weet wat het effect kan zijn van de griep in combinatie met astma en dat hoop ik nooit meer mee te maken. Daarom haal ik 'm gewoon altijd.
De griepprik garandeert je inderdaad niet dat je geen griep krijgt, maar zorgt er wel voor dat een eventuele griep minder heftig verloopt. En dat kan voor sommige mensen zelfs levensreddend zijn.
vrijdag 29 december 2017 om 12:13
Ik heb in totaal twee keer de griepprik gehad.
De eerste keer was hij effectief, zonder enige bijwerkingen.
De tweede keer kreeg ik wel last van bijwerkingen (verkouden etc) en lag ik heel december met een longontsteking op bed. Of het ermee te maken heeft, geen idee!
(Risicofactor door astma)
Maar dit jaar heb ik hem niet gehaald, en ben ook niet geen enkele keer ziek geweest (even afkloppen)
De eerste keer was hij effectief, zonder enige bijwerkingen.
De tweede keer kreeg ik wel last van bijwerkingen (verkouden etc) en lag ik heel december met een longontsteking op bed. Of het ermee te maken heeft, geen idee!
(Risicofactor door astma)
Maar dit jaar heb ik hem niet gehaald, en ben ook niet geen enkele keer ziek geweest (even afkloppen)