Groene theepoeder
zaterdag 9 juli 2016 om 21:11
Dag allemaal. Vandaag heb ik groene theepoeder gekocht en ik heb daar een vraag over. Er staat op de verpakking wel wat de verhoudingen zijn maar niet hoeveel je er van mag drinken. Ik heb op internet gekeken maar daar word ik ook niet veel wijzer. Is hier iemand die dit ook gebruikt en kun je b.v. twee liter per dag ervan drinken en hoeveel gram poeder gebruik je dan op gekookt water? Ik hoop dat iemand iets meer weet.
zaterdag 9 juli 2016 om 21:54
Mijn ervaring is dat dit de manier is waarop in Japan groene thee wordt gedronken, met een enorme hoeveelheid poeder vergeleken met de manier waarop in Nederland groene thee wordt gedronken. Overigens maken ze er ook ijs, snoep, cappuccino van. Ik heb niet de indruk dat iemand daar bang is voor overdosering.
Waarom dossier je het niet naar smaak?
Waarom dossier je het niet naar smaak?
zaterdag 9 juli 2016 om 22:11
http://www.aziatische-ing ... atcha-groene-thee-poeder/
Ik heb net deze link gevonden. Op de verpakking staat 40 gram per 60 mililiter en dat is echt niet te drinken. In de link staat een halve theelepel op 60 ml. Dat lijkt me een betere verhouding. En waarom deze poeder? Tja, dit schijnt de echte pure groene thee te zijn die veel en veel gezonder is dan de groene thee uit theezakjes e.d.
Ik heb net deze link gevonden. Op de verpakking staat 40 gram per 60 mililiter en dat is echt niet te drinken. In de link staat een halve theelepel op 60 ml. Dat lijkt me een betere verhouding. En waarom deze poeder? Tja, dit schijnt de echte pure groene thee te zijn die veel en veel gezonder is dan de groene thee uit theezakjes e.d.