Haaruitval, wat kan ik er aan doen?
vrijdag 30 oktober 2009 om 09:41
Ik heb nu bijna een maand last van haaruitval aan de onderkant van mijn haar, hele plukken tegelijk kun je er zo uittrekken of vallen spontaan uit. Haar wassen is echt een drama want dan zit ik er helemaal onder. Ik ben meteen naar de HA geweest en die zegt dat het komt doordat ik de mexicaanse griep heb gehad, en vooral door de hevige koorts die er bij zat. Ik moest maar een anti roos shampoo kopen.
Soms is mijn hoofdhuid super gevoelig en doet het met slapen heel erg veel pijn.
Wie weet er iets wat de haaruitval kan stoppen? volgens de HA moet het zo over zijn maar het is al meer dan een maand en ik ben het behoorlijk zat, straks hou ik geen haar meer over!
Soms is mijn hoofdhuid super gevoelig en doet het met slapen heel erg veel pijn.
Wie weet er iets wat de haaruitval kan stoppen? volgens de HA moet het zo over zijn maar het is al meer dan een maand en ik ben het behoorlijk zat, straks hou ik geen haar meer over!
vrijdag 30 oktober 2009 om 09:45
Flashy, wat vervelend! Mijn moeder heeft dit ook gehad en die gebruikte Aminexil shampoo van Vichy. http://www.dercos.nl/
Het hielp haar heel goed.
Het hielp haar heel goed.
vrijdag 30 oktober 2009 om 09:46
Lastig! Tja leuk is het niet, maar blijf je huisarts 'lastig vallen' tot je wel gehoor vindt. Misschien dat hij of zij je kan doorverwijzen naar een dermatoloog, vindt de pijn aan je hoofdhuid die je omschrijft niet helemaal normaal. Heb je zware medicatie gekregen toen je ziek was en heb je de bijsluiter nog?
vrijdag 30 oktober 2009 om 10:01
Koop een goed vitamine preparaat. Zelf gebruik ik vitamine B complex, dat is heel goed voor je haar. Er zijn ook speciale supplementen voor nagels en haar, bij de drogist of natuurwinkel kan men je zeker helpen. Verder; geen agressieve shampoos en niet teveel kammen en zeker geen fohn of andere behandelingen. Geef je haar rust en slaap voldoende. Dan zal het goed komen.