Gezondheid alle pijlers

Haaruitval

11-10-2015 09:05 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
13 weken geleden ben ik bevallen en sinds 3 weken enorm last van haaruitval. Hebben meer mensen hier last van (of gehad?). Zo ja, is er iets wat je er tegen kunt doen?

Ps: sowieso elk voor/najaar last van haar verlies maar zo erg nog nooit gehad!
Dat is normaal en nee, je kunt er niks aan doen.
Ja ik had er heel erg last van, kale inhammen en dun haar. En nee, er is niets aan te doen. Hooguit extra vitamines slikken. Bij mij heeft het bijna een half jaar geduurd. Sterkte!
Is een heel normaal verschijnsel in of na de zwangerschap. Komt door de veranderende hormoonhuishouding.
ja, ik had het ook gigantisch, kreeg echt een zielig dun bosje haar (en ik heb al niet veel van mezelf). Elke ochtend een kussen vol haren, doucheputje steeds vol, en losse haren door het hele huis. Ik hoor het ook van vriendinnen na de bevalling. Het duurde best lang, maar stopte uiteindelijk (gelukkig) vanzelf. Daarna natuurlijk weer nieuwe haren, maar dus nog een tijdje gezeten met van die rechtopstaande kortere haartjes die nog niet niet lang genoeg waren om met de rest omlaag te vallen... Niet dat dat enorm opviel hoor, maar ik zag het zelf wel.

Maargoed, is dus normaal en gaat weer over.
Bedankt voor de reacties! Dan wachten we rustig af tot het over gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven