Gezondheid alle pijlers

haarverf gedronken!

09-04-2010 18:06 36 berichten
Mn titel zegt het al, ik heb per ongeluk een uur geleden haarverf binnen gekregen. Dit kwam doordat ik thee dronk uit een kopje waar het in zat vermengt met water, dat terug is gezet in een kastje wat dus nog niet afgewassen was. Klinkt echt heel stom, nu ik het zelf ook type, maar het is helaas toch gebeurd.

Nu is mijn vraag, moet ik er nog wat tegen doen? Heb geen grote hoeveelheid binnen gehad, maar voel me toch wel beetje raar. Heb nu namelijk buikpijn en maagzuur en soms lijkt het wel of ik bijna over mn nek ga.

Tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
bel een arts. (of de huisartsenpost of wat dan ook.)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
COLA !!!!!
Aliquando et insanire lucundum est
ff huisartsenpost bellen want niet in alle gevallen is cola of bv melk goed. Ook kan braken soms erg slecht zijn.
bel even de huisartsenpost. Zij nemen vervolgens contact op met het vergiftingencentrum voor een advies.
maakt toch niet uit als je over je nek gaat, lijkt me juist goed al die troep eruit kotsen...t voelt alleen niet zo fijn...
Zou inderdaad direct even contact opnemen met de huisartsenpost! Klinkt niet goed niet...
quote:kiss86 schreef op 09 april 2010 @ 18:09:

maakt toch niet uit als je over je nek gaat, lijkt me juist goed al die troep eruit kotsen...t voelt alleen niet zo fijn...het ligt heel erg aan de stof die je hebt binnengekregen. Soms is braken dan juist erg slecht, omdat dit soms een soort van brandwonden in je slokdarm kan geven..
quote:kiss86 schreef op 09 april 2010 @ 18:09:

maakt toch niet uit als je over je nek gaat, lijkt me juist goed al die troep eruit kotsen...t voelt alleen niet zo fijn...

Nee! Fout advies. In het geval van sommige gifstoffen is juist NIET aan te raden te braken aangezien de vloeistof dan 2 keer door de slokdarm gaat en dan schade aan kan richten.

Bel de huisarts eventjes, wellicht hebben zij advies wat te doen of laten.
Djeez... dan ga je toch niet forummen???

Maar goed; vaak staat er op de verpakking wat je wel/niet moet doen en het nummer van de giflijn.

En daarna gewoon een plastic bakje kopen waar je je haarverf in doet, en niks anders.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier een digitale gifwijzer. Maar tis maar de vraag of haarverf dan onder 'haarbleekmiddelen' of onder 'haarlotions' valt... Dus ik zou toch even met de huisartsenpost bellen om te vragen wat je moet doen.

sterkte, geen leuk begin van je weekend!!
en, heb je al gebeld??
Niet braken , eventueel mond spoelen en huisarts bellen

( net op de gifwijzer gekeken)
Kastanjez, dat is een gifwijzer voor dieren. Wellicht gelden er voor mensen andere regeltjes.

Huisarts bellen dus.
quote:Kastanjez schreef op 09 april 2010 @ 18:14:

Hier een digitale gifwijzer. Maar tis maar de vraag of haarverf dan onder 'haarbleekmiddelen' of onder 'haarlotions' valt... Dus ik zou toch even met de huisartsenpost bellen om te vragen wat je moet doen.

sterkte, geen leuk begin van je weekend!!deze gifwijzer is voor dieren..
ik ben alweer mosterd...

(ben wel blij met mn gifwijzer, eigenlijk zou idereen er een moeten hebben zéker met kleine kindjes )
Sowieso huisarts(enpost) bellen. Niet zelf gaan rommelen. Blijkbaar kan het dan juist verkeerd uitpakken, hoe goed bedoeld de adviezen ook zijn.
Woowh bedankt voor de snelle reacties!

Ik zal de huisarstenpost even bellen inderdaad. Maar wou me niet aanstellen omdat het maar wel kleine hoeveelheid was.

@himalaya: Waarom zou ik het in vredesnaam niet mogen forummen. Het is toch speciaal bedoelt voor adviezen en elkaar mening aan te horen. Er zijn niet voor niets speciale onderwerpen waar je al je forum berichten in kwijt kunt. En je hoeft niet per se te antwoorden als je het toch maar een dom onderwerp vind. En was bij een vriendin die mi jhet thee'tje gaf zonder dat zei het wist dat het niet was afgewassen, kan gebeuren!
En hoe gaat het met je?
quote:jennyveerde schreef op 09 april 2010 @ 18:23:

Woowh bedankt voor de snelle reacties!

Ik zal de huisarstenpost even bellen inderdaad. Maar wou me niet aanstellen omdat het maar wel kleine hoeveelheid was.

@himalaya: Waarom zou ik het in vredesnaam niet mogen forummen. Het is toch speciaal bedoelt voor adviezen en elkaar mening aan te horen. Er zijn niet voor niets speciale onderwerpen waar je al je forum berichten in kwijt kunt. En je hoeft niet per se te antwoorden als je het toch maar een dom onderwerp vind. En was bij een vriendin die mi jhet thee'tje gaf zonder dat zei het wist dat het niet was afgewassen, kan gebeuren!Jenny ik zou de huisartsenpost direct bellen. In het geval van inslikken van dit soort stoffen kunnen de gevolgen soms ernstig zijn. Deze kun je eventueel veminderen of voorkomen door direct actie te ondernemen.
quote:dangeensuus schreef op 09 april 2010 @ 18:25:

[...]

Jenny ik zou de huisartsenpost direct bellen. In het geval van inslikken van dit soort stoffen kunnen de gevolgen soms ernstig zijn. Deze kun je eventueel veminderen of voorkomen door direct actie te ondernemen.En met direct wordt dus bedoeld: zonder dat je eerst eens op je gemak je vraag op een forum stelt en peilt hoe wij erover denken.
Wat Q zegt.
quote:dangeensuus schreef op 09 april 2010 @ 18:15:

Kastanjez, dat is een gifwijzer voor dieren. Wellicht gelden er voor mensen andere regeltjes.

Huisarts bellen dus.Oeps... Was duidelijk te snel (dacht ff iets handigs gevonden te hebben...)
Heb net gebeld!

Het is niet ernstig alleen zou ik mogelijk diarree kunnen krijgen door de vloeistof.

Wou me niet aanstellen ofzo dus daarom wist ik niet of het nou nodig was om wel of niet te bellen naar huisarts. Maar toch gedaan en is toch wel even opluchting!
Altijd bellen met dit soort dingen. Fijn dat het mee lijkt te vallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven