Gezondheid alle pijlers

haarverf gedronken!

09-04-2010 18:06 36 berichten
Mn titel zegt het al, ik heb per ongeluk een uur geleden haarverf binnen gekregen. Dit kwam doordat ik thee dronk uit een kopje waar het in zat vermengt met water, dat terug is gezet in een kastje wat dus nog niet afgewassen was. Klinkt echt heel stom, nu ik het zelf ook type, maar het is helaas toch gebeurd.

Nu is mijn vraag, moet ik er nog wat tegen doen? Heb geen grote hoeveelheid binnen gehad, maar voel me toch wel beetje raar. Heb nu namelijk buikpijn en maagzuur en soms lijkt het wel of ik bijna over mn nek ga.

Tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 18:28:

[...]

En met direct wordt dus bedoeld: zonder dat je eerst eens op je gemak je vraag op een forum stelt en peilt hoe wij erover denken. Dat bedoel ik..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Olijfolie drinken, dan braak je alles eruit.
Brown eyes, dat is niet zo'n slimme opmerking. Voor sommige "giffen"is uitbraken goed, maar voor sommigen is dat ontzettend verkeerd!

Altijd medische hulp inschakelen bij dit soort problemen.

Jenny: gelukkig dat het meevalt.
Dit is een hele goede tip en heeft wel eens iemand gered!

Braken is ok.
quote:Brown_Eyes schreef op 09 april 2010 @ 19:51:

Braken is ok.

Nooit zomaar het advies geven om te laten braken!!!

Altijd medisch advies vragen.

Laten braken kan (blijvende) schade aan de slokdarm opleveren.
Goed trouwens dat je gebeld hebt Jenny en dat het meevalt. Heb je nog veel last nu?
Ja ben zelf ook nu opgelucht dat het allemaal geen kwaad kon! Toch wel een zekerder gevoel van medisch advies. Heb nog beetje last van misselijkheid en maagzuur maar dat overleef ik wel
quote:Brown_Eyes schreef op 09 april 2010 @ 19:51:

Braken is ok.

ok??? nou daar zou ik niet altijd vanuit gaan dat braken ok is!

naief om dat te denken
Braken is helemaal niet "oke" als je een bijtende stof binnen hebt gekregen!! Wat een ontzettend stom advies Brown-eyes.. Hartstikke gevaarlijk.

Als je braakt komt die stof nog een keer langs de slokdarm met het risico dat je de boel ontzettend verbrandt. Bijtende vloeistoffen moet je wegspoelen met water.

Dit is precies de reden waarom er een gifwijzer bestaat.
Ik heb het even opgezocht in de gifwijzer, advies: Niet laten braken, wel glaasje water.
Je niet willen aanstellen is meer iets voor de categorie je kleine teen stoten. Hoe kan je zoiets nou zeggen als je haarverf hebt doorgeslikt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven