Gezondheid alle pijlers

Hallux valgus --> operatie

14-10-2010 13:04 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
26 okt ga ik onder het mes...

Ik zie er wel een beetje tegenop

Het schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn maar goed.

Ben mijn scheve teen + knobbel goed zat.

Heb daar ook regelmatig pijn van en al mijn schoenen gaan naar de klote.

Wie heeft deze operatie ook gehad?

Complicaties gehad of juist niet?

Nog goede adviezen of handige weetjes?

Ben je tevreden met het resultaat?

Bij voorbaat dank
Zoontje vorige week net 5 geworden en dochter bijna 2,5 jaar. Dus inderdaad wat jonger nog en de oudste kan al heel veel zelf, maar de jongste uiteraard nog niet
hoi hoi

je bent inmiddels geholpen hoe is het gegaan alles goed?

mijn zus heeft 3x zon operatie gehad 2x linker 1x rechter

en zij heeft best veel pijn gehad helaas komt het langzaam weer terug en heeft ze altijd last van haar voeten

mijn opa heeft het ook en geloof nog een tante

hopen dat alles goed is gegaan en blijft gaan

sterkte
Hallo halux valgus lotgenoten,

Aangezien er veel ervaringen uitgewisseld worden over de halux valgus problemen/operatie wil ik even mijn ervaring delen en hoop op een reactie.

Om te beginnen ben ik juni 2009 geopereerd aan mijn rechter voet. De operatie ging goed, daarna wel aardig pijn gehad maar dat ging al gauw beter. Heb 6 weken gelopen op een "mooie" Keulse schoen. Het herstel van de halux valgus ging best snel. Maar aangezien mijn voet aan 3 kanten open was gelegd om ook de spreidvoet te verhelpen en de botjes aan de buitenkant van mijn voet niet aan elkaar wilde groeien heb ik tot november met die rare schoen moeten lopen. Daarna nog gips als laatste redmiddel gehad en als de botjes dan alsnog niet aan elkaar zouden gaan groeien zou het mes er weer in moeten om de kram te verwijderen en plaatwerk in mijn voet te plaatsen die alles op zijn plaats zou moeten houden. Om een lang verhaal kort te maken is alles gelukkig aan elkaar gegroeid.

Wel zit ik nu met het volgende probleem. De grote teen aan mijn rechtervoet begint naar mijn idee nu alweer scheef te groeien. Ik had na de operatie vorig jaar al wel het idee dat mijn teen nog steeds vrij scheef stond, maar volgens de arts hoorde dit zo aangezien de teen wel recht zou staan als ik er met mijn gewicht op stond. Dit klopte inderdaad toen wel, maar op dit moment gaat die vlieger niet meer op. De teen staat wel degelijk scheef, zonder gewicht meer, dan met gewicht. En mijn schoenen aan is ook niet echt prettig.

Ik kan pas ongeveer sinds september weer langere afstanden lopen, maar heb na die tijd wel weer last van mijn voet. Mijn vraag is dan ook, of er hier iemand is die ervaring heeft, of iemand kent waarbij de operatie aan de halux valgus in eerste instantie wel goed gelukt leek (afgezien van wat tegenslagen) maar waar de teen na 1.5jr weer schever begint te staan en weer meer last geeft?

Ik hoop dat iemand hier op kan antwoorden, zodat ik binnenkort als ik bij de arts ben mezelf niet af laat schepen, als hij zou zeggen dat het scheef groeien in zo'n korte tijd nog niet mogelijk is, maar dat ik via reacties van jullie kan zeggen dat het wel degelijk mogelijk is. Dit zou mij wel sterken namelijk. Ik heb opzich best een aardige arts, maar toch vind ik hem soms vrij simpel in zijn antwoorden.

Ik lees graag jullie reacties/ervaringen
Frummel, ik kan je helaas hier niet mee helpen, maar lijkt me vreselijk om nu alweer te moeten constateren dat je teen alweer scheef gaat groeien. Brr moet er niet aan denken nog een keer onder het mes te moeten. Ik heb nu nog gips de komende 3 weken, maar loop er iets meer op sinds eergisteren, maar vandaag behoorlijk veel pijn aan mijn pootje dus gisteren duidelijk teveel gelopen ondanks gips en dat het niet kan bewegen, maar dus toch nog meer uitkijken. Mijn orthopeed zegt wel dat je heel lang nog last van dikke voet kan hebben aan einde van de dag. Hebben ze bij jou ook de pees doorgesneden die de teen scheef trekt? Hebben ze bij mij wel gedaan namelijk. Volgens mijn orthopeed groeit die pees nu weer aan op een andere plek waardoor hij niet meer mijn teen opnieuw scheef gaat trekken als het goed is.

Succes ermee

Groetjes
hallo Ukkie,

Afgezien van de pijn bij teveel gebruiken van je voet, is het je dan meegevallen? Wat de orthopeed zegt klopt jammer genoeg he, de voet kan heel lang nog opgezet raken wanneer je er teveel mee doet. Allemaal vocht ophoping. Aan de andere kant is het wel gunstig dat dit gebeurd, zodat je aan je voet kunt zien wanneer je iets te hard van stapel aan het lopen bent en toch nog iets meer rust moet houden. Maar het is lastig omdat je zo gauw mogelijk weer rond wil huppelen. '

Ik geloof dat de pees bij mij ook los is gemaakt, ik weet in ieder geval dat de arts toen verteld heeft dat hij iets los ging maken en anders vast ging maken voor de stand van de teen dus het zal idd wel de pees zijn. Heb nu weer last van mijn voet en heb nog niet eens mijn dagelijkse wandeling gemaakt.

Ik had uiteindelijk toch verwacht dat mijn voet er beter vanaf zou komen, maar ga gewoon binnenkort weer in gesprek met de arts en zeggen dat ik niet tevreden ben. Dan moet in godsnaam hetzelfde verhaal nog maar een keer gebeuren aan mijn rechter voet. Word in januari geopereerd aan mijn linker voet. Zelfde verhaal. Waarom ik dat laat doen, na een toch wat tegenvallende rechtervoet is heel simpel. Voor mij is er geen weg meer terug aangezien ik links ook altijd last heb. Daarbij kan ik zoals de situatie nu is helemaal niet meer normaal schoenen kopen aangezien ik nu 1 smallere voet (rechts) en nog een halux valgus en spreidvoet (links) heb. Heb dus een maat verschil in de lengte, maar ook in de breedte. Dus A gezegd en moet ook B zeggen want dit is ook geen doen zo.

Maar goed hoop wel dat mijn linker voet beter gaat dan mijn rechter en dat niet hetzelfde verhaal in de toekomst ligt. Ik zie er wel weer tegenop aangezien ik 1.5jr verder ben en nog steeds niet pijnvrij.

Wie pijn vrij wil zijn moet pijn lijden zullen we maar zeggen. Het is geen kwestie van mooie voeten krijgen, maar ik zou zo graag weer zonder pijn lopen net als iedereen hier. Ik wens iedereen dan ook heel veel succes en geluk tijdens en na de operatie.
Jeetje frummel, wat een verhaal.

Ik kan je verder geen antwoord geven want ik wordt vrijdag dus voor het eerst geopereerd. Maar ook ik moet daarna m'n rechter voet nog. Wat bedoel je met een spreidvoet? Een doorgezakte voet? Want die heb ik namelijk ook en dat gaan ze ook iets beter zetten, maar bij mij heeft ze het alleen maar over een snee bij die knok gehad. Ik hoop dat het bij mij allemaal een beetje voorspoediger zal gaan. Ik zal er inderdaad maar goed de tijd voor nemen en niet te snel van alles willen.

Ik laat wel weer van me horen na de operatie...
Frummel heftig hoor. Moet er niet aan denken nog zo lang pijn te hebben. Ik heb gisteren overduidelijk te veel gelopen op mijn gipsvoetje dus nu echt meer pijn en lukt dus niet zo goed nog. Waardeloos, maar wat wil ik ook is net 4 weken geleden dus niet zo snel willen inderdaad.

Ik heb ook een doorgezakte voet, maar daar heeft de orthopeed niks aan gedaan, want was niet nodig zei hij. Bij mij dus alleen een snee van zo'n cm of 6 a7 over mijn knokkel en een snee van 3 cm ongeveer aan de binnenzijde van mijn grote teen, waar ze die pees losgemaakt hebben.

Succes Wuppie en inderdaad Frummel in gesprek met de orthopeed lijkt me een goed plan.

Groetjes
Hey Wuppie,

Spannende dag vrijdag begrijp ik. Hoop dat het allemaal meevalt met de pijn na de operatie. Krijg je ruggeprik of zenuwblokkade? Ik geloof dat een doorgezakte voet anders is dan een spreidvoet. Mijn voeten zijn niet doorgezakt maar gewoon erg breed... zo gezegd Donald Duck voeten Vraag me af hoe ze bij jou de doorgezakte voet gaan herstellen als ze alleen maar een snee maken bij de bobbel. Maar dat horen we na vrijdag wel van je. Mijn voet is bij de bobbel, tussen de grote en de teen ernaast en aan de buitenzijkant los gemaakt en doorgezaagd zoals dat zo fijn heet Zelfde verhaal gaat in januari ook aan mijn linker voet gebeuren, dus heerlijk vooruitzicht (NOT) Maar ja weinig keus he, daar weten de mensen op dit forum jammer genoeg alles van. Ik wens je heel veel succes komende vrijdag!

Ukkie, het is moeilijk he om rustig aan te blijven doen, je denkt dat alles lekker gaat en de dag erna heb je er spijt van om het vervolgens de dag erna weer te doen haha. De mens is ongeduldig zullen we maar zeggen. Maar probeer toch zoveel mogelijk rust te nemen, daar heb je uiteindelijk alleen meer voordeel van, zei zij die het zelf ook niet kon/kan . Moet jij ook nog geopereerd worden aan je andere voet?
Hallo Frummel,

Nee, gelukkig heb ik deze afwijking alleen aan mijn linkervoet. Inderdaad je omschrijft het goed. Je voelt de dag nadat je iets gedaan hebt dat het niet kon, maar de volgende dag als de pijn weer minder is doe je het gewoon opnieuw. Vanmorgen ook teveel gedaan, maar goed moest gebeuren(waarom eigenlijk??) en dus nu meer last. Ik heb ook last van mijn enkel, gips zit net zo hoog op de voet dat als ik mijn voet belast en mijn enkel dus in een normale hoek van 90 graden heb dan drukt het gips zo hard tegen de pezen in mijn enkel aan aan de voorzijde dat je wel weer wilt gaan zitten, maar daardoor is lopen dus bijna niet mogelijk. Schuifel een beetje door de kamer bij tijden. Man heeft er al een stuk afgezaagd en is iets beter geworden nu, maar nog niet echt geweldig. Snap wel dat het er zo omheen zit, want als ze het korter doen op de voet, kan je er zo uit als een schoen en dat is nu niet mogelijk....

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken nog een voet te moeten. Voel me nu al zo ellendig qua niks kunnen doen. Ik zou zo graag de kinderen lekker meenemen onder de douche, op de fiets, in de auto, met ze stoeien, ze in bed willen doen, enz. en mijn man willen helpen met huishouden en alle andere taken. Maar goed gaat nog even niet gemakkelijk.

Hoe voelt het om weer op je voet te mogen staan als alles erom weg is? lijkt me zo eng en heb je standaard fysio nodig?

Wuppie, succes morgen!

Groetjes Ukkie
Hallo Ukkie,

Ik heb eerst lang op zo'n achterlijke Keulse schoen gelopen. Toen de botjes niet aan elkaar wilden groeien en ik 90% zeker weer onder het mes zou moeten om een plaatje te laten plaatsen die er voor zou zorgen dat de botjes tegen elkaar zouden blijven zitten werd besloten, omdat er toch niet gelijk plek was voor een operatie, om een gipsvoetje aan te leggen. 2x gehad, maar allebei verschrikkelijk. Drukt inderdaad precies op je enkelbotjes enzo. Daarom heb ik uiteindelijk nog 2x een onderbeen gips gehad. Gewoon vanaf de knie, dat haalde de druk van mijn enkel. Niet dat zo'n stijve poot nou zo makkelijk liep, maar de pijn in de enkel was weg :-) Uiteindelijk na 6 weken bleken eindelijk de botjes eieren voor hun geld te kiezen en toch maar vrijwillig aan elkaar te gaan groeien. Ben uiteindelijk alleen nog geopereerd om de kram eruit te laten halen aangezien ik die los had gelopen en dus half uit mijn voet stak en pijnlijk was bij het dragen van schoenen.

Toen ik geopereerd was vorig jaar kreeg ik drukverband dus niet gelijk gips. Ik moest gelijk de dag erna al gaan lopen met de Keulse schoen. Wel alleen de hoognodige stukjes naar de wc en verder niet hoor. Vond het eng, omdat ik dacht dat ik de hechtingen los kon lopen. Maar na een week ongeveer viel het wel mee. Eigenlijk is het alleen maar een verademing als je kunt gaan lopen zonder een dikke klont verband of gips om je voet kan ik je zeggen haha. Tegen de tijd dat het eraf mag is de wond al zover genezen dat het misschien de eeerste paar stappen wat onwennig voelt, maar als je eenmaal de feeling hebt dat het oke is, stap je ook rustig verder. En wat betreft het douchen, heb je daar niet zo'n mooie douchezak voor? Dat is zo'n orthopedische soort regenjas voor je been met een strakke rubberen ring die volledig afsluit vanaf je bovenbeen. Zo kun je gewoon lekker douchen zonder geklier met plastic zakken en ductape enzo. Fysiotherapie heb ik nooit gehad. De arts gaf als reden dat je prima zelf je voet en teen kunt trainen door je teen te buigen en te strekken en je enkel op en neer te bewegen. Een fysiotherapeut gaat vaak veel te hardhandig aan het trainen zeg maar. Dus gewoon lekker zelf doen, desnoods in een bakje met warm water en lekker bewegen. Kun je ook al gewoon nu doen nu je het gipsvoetje nog hebt he. Beetje je tenen wiebelen. Hebben ze jou daar geen advies over gegeven? Heel veel sterkte nog met het rustig aan doen en opbouwen van actieviteiten. Het is lastig ik weet het, je wil zoveel maar het is gewoon niet goed en uiteindelijk heb je zelf de gevolgen er weer van. Maar wat jij noemt van alles willen enzo, dat is ook een reden waarom ik weer heel erg opzie tegen januari en de volgende operatie. Weer zo'n tijd als een manke Nelis lopen, kleine stukjes, niet je dingen kunnen doen zoals je het normaal doet, bah bah bah. Maar goed weinig keus heeft een mens soms he...
Nou morgen belt de arbo arts. Ben benieuwd.

Over 2,5 week gaat mijn gips eraf... Hoe ging dat bij jullie? Kon je het gewricht gelijk buigen en dus een beetje normaal lopen of was dat juist enoooorm pijnlijk? Is fysiotherapie aan te raden?
Hoi allemaal,

Ik ben weer thuis, afgelopen vrijdag geopereerd. Ik had een blokverdoving en daar ben ik zeer over te spreken. Van zowel de verdoving als de operatie niks gevoeld. En die verdoving heeft bij mij zeker nog doorgewerkt tot zondagmiddag. Wat ik daarna voelde was nog steeds geen pijn. Wel dat je been (die was gespalkt) strak in verband zat maar dat is logisch want uiteraard is het gezwollen. Zondagavond kreeg ik last van m'n hiel, heel raar want daar was ik niet aan geholpen. Een branderig stekend gevoel, maar daar kreeg ik extra pijnstillers voor dus probleem opgelost.

Ik moest tot maandag in het ziekenhuis blijven want toen ging er pas gips omheen. Tot die tijd heb ik dus alleen maar op een bed gezeten met m'n been omhoog. Alleen heen en weer naar de WC mocht ik gaan en verder niks. (Ik was blij dat ik de week ervoor nog ongesteld was geweest want ik moet er niet aan denken dat er op dat moment ook nog bij te hebben...)

Toen maandag het gips erom mocht was m'n been ook helemaal niet meer opgezwollen. Het zag er wel raar uit hoor, m'n grote teen stond iets te ver in een vreemde hoek naar rechts (m'n linkervoet was geopereerd) maar uit ervaring hebben ze dat gedaan omdat hij toch nog iets terug gaat. En de kleine teentjes ernaast staan overdreven naar links want die kant waren ze natuurlijk al jaren opgeduwt dus op het moment lijkt het net een schaar die openstaat. Maar dat zal nog wel wat bijtrekken.

Ik heb toch 2 snedes in m'n voet en er is het een en ander vastgezet met plaatjes vandaar dat ik ook niet zo'n schoen heb gekregen maar gips. Over 2 weken gaan de hechtingen eruit en krijg ik weer gips waar ik nog 2 weken niet op mag lopen (dus 4 weken niet belasten voor mij) Daarna krijg ik nog 4 weken loopgips.

Ik ben natuurlijk nog maar net thuis maar wat is dat wennen zeg, met krukken lopen. Wat een gewiebel en even snel is er zeker niet bij. Maar verder ben ik heel blij met hoe alles gaat tot nu toe dus eigenlijk geen pijn gehad en thuis zal pijn dan m'n eigen schuld zijn als ik teveel wil.

Hoewel het eigenlijk 1 nachtje in het ziekenhuis zou blijven ben ik wel blij dat het uiteindelijk 3 nachten zijn geworden want daar heeft je been echt rust en thuis ben je gewoon eerder weer met van alles bezig (ook al weet je dat het beter is van niet)
Hoe doen jullie dat eigenlijk met je werk?

Ik bedoel, ik heb last van mijn voet maar eigenlijk weten ze daar hier niks van omdat ik gewoon loop. Het is ook geen spoed of zo, of directe noodzaak, die operatie. Toch is de operatie wel nodig omdat mijn teen steeds schever gaat groeien, en mijn kleine teentjes in de verdrukking komen en kapot gaan.

Ik werk op een afdeling met maar 3 mensen, en ik denk dat het best een probleem is als ik 6 weken niet kan werken....

Hebben jullie regelingen met je werkgever? Ik heb ook geen idee wat er wettelijk is geregeld met zulke dingen, wat mijn rechten en plichten hierin zijn. Hebben jullie tips?
Ik heb vanmorgen een telefonisch gesprek gehad met de re-integratie dame. Zit iig t/m 10 december thuis en afhankelijk van wat ik dan kan qua belasting mag ik in overleg met mijn eigen leidinggevende werkzaamheden op gaan pakken op geleide van de klachten. Hoef nog niet naar de bedrijfsarts. Die komt pas in beeld als de revalidatie langer duurt dan verwacht.

Dus ik hoop dat ik in de tweede week van januari weer 'back on my feet' ben... Dan begin ik met mijn nieuwe baan. Of ben ik dan te enthousiast? Volgens mij is dat gewoon reëel (als ik niet teveel pech heb).
Ik ben free-lance DTP-er dus thuis achter de computer kan alles gewoon doorgaan. Ik heb ook een opdrachtgever bij wie ik op het bedrijf werk en daarmee heb ik afgesproken dat als ik loopgips heb ik weer beschikbaar ben. (het is dan natuurlijk wel even behelpen met halen en brengen maar dat is dan niet anders) En mocht dat niet gaan duurt het dus gewoon wat langer, maar omdat ik dus fysiek geen zwaar werk heb denk ik dat dat wel moet lukken.

Heb inmiddels de krukken opzij gelegd, wat een gemartel elke keer, na één dag al zere handen. Ik rol nu met m'n knie op een burostoel door het huis en dat bevalt me puur beter. Ik heb dan ook wel het geluk dat ik al beneden sliep en de badkamer ook beneden is.

Las ik het nou goed Enigme dat jij loopgips EN een loopschoen hebt? Ben namelijk wel benieuwd wat ik straks krijg op 20 december. Ik ben ook heel benieuwd hoe makkelijk het lopen bij je gaat als je gips eraf is. Blijf je ons wel op de hoogte houden op dit blog?
Ik heb ook een gips en dat heb ik vanwege slecht oog en 2 jonge kinderen. Tot 6 december zit ik in het gips heb dan 7 weken gips gehad.

Ik werk in de kinderopvang en kan dus nu niet werken. Ik hoef nog niet naar een arbo, want die kunnen nu toch niks doen! Op mijn werk ben ik dus in elk geval tot begin januari uitgeroosterd, maar wanneer ik weer volledig kan werken zonder klachten geen idee!

Vraag me ook af of ik straks ook fysio moet gaan doen en hoe gevoelig het zal zijn met lopen enz. En mijn gips denk eraan zodra je erop mag leunen dat het op de wreef niet te hoog zit, want ik heb het te hoog en daardoor kan ik er niet heel goed op steunen, want gips drukt mijn enkel in! Zit deuk in en blauw geworden. Man heeft er al een stuk afgezaagd, maar niet genoeg.

Loop wel iets meer, maar aan einde van de dag en begin van de nacht betekent dat een pijnlijke dikke gezwollen voet! Gips zit dan weer strak en heb echt stekende pijnen dan! Vrees dus dat ik na 6 december niet gelijk weg ren!

Ervaar het vooral als lastig nu omdat ik met de kinderen zo weinig kan en zeker nu dochtertje gisteren ging overgeven over mij en zichzelf en daar zit je dan alleen thuis met een ziek kind! Wasmachine moet aan, allebei moeten we schoon en fris worden en ze was te slap om te lopen! Dan ga je dus veel te veel doen! Niet slim, maar kon niet anders.

Behelpen dus en ik ga zeker vragen naar fysio en alvast eens een fysio bellen! Oh ja en heb inmiddels eelt op mijn handen van de krukken en ben erg sterk in armen en schouders aan het worden!

Groetjes Ukkie
[quote]Ukkie27 schreef op 24 november 2010 @ 19:33:

...En mijn gips denk eraan zodra je erop mag leunen dat het op de wreef niet te hoog zit, want ik heb het te hoog en daardoor kan ik er niet heel goed op steunen, want gips drukt mijn enkel in.....

Hoe bedoel je dat Ukkie? Ik heb nu ook gips (dat is dan nog geen loopgips hoor, misschien is dat ook wel het verschil) Maar daar steken aan de voorkant alleen m'n tenen uit, m'n voet staat nu in 90 graden en het gips loopt door tot zo'n 15 cm onder m'n knie. M'n enkel staat dus vast. Heb je met loopgips dan je enkel vrij? Of zal dat voor iedereen verschillend zijn?
Ik heb inderdaad alleen een gipsschoen zeg maar. Mijn grote geopereerde teen is helemaal ingegipst zie je net een klein topje teen nog zeg maar. De andere tenen zijn vrij evenals de enkel. Ze willen hier de enkel niet vastzetten, want dan beweegt die ook zo lang niet en is gewoon niet goed voor de gewrichten, spieren, kapsels enz om die zonder reden vast te zetten, dus vandaar dat ze die hier niet ingipsen.

Lopen gaat steeds iets beter. Enkel kan de drukpijn inmiddels goed hebben, maar vooral s morgens is het wel heel pijnlijk.

Ben wel heel bang om te gaan lopen als gips eraf mag! Lijkt me echt een verschrikking om dat weer te gebruiken en om ook vertrouwen erin te hebben dat alles weer goed vast zit. Hoop dat ze en foto maken nadat het gips verwijderd is.

En wat denken jullie fysio aanvragen gelijk of eerste even afwachten hoe het aanvoelt allemaal?

Groetjes Ukkie
@Ukkie,

Gek hè dat het s'ochtends juist pijn doet? Is bij mij ook het geval! In de loop van de dag gaat het beter... Ik heb hetzelfde gips als Ukkie. Dus kan mooi een beetje piano spelen met alle tenen. Ook met mijn grote teen al kan ik dat nog niet heel goed hebben.

Lijkt me ook doodeng om straks dat gewricht weer te gaan buigen. Ben enorm benieuwd hoe dat gaat. Ik heb ff 2 fysio's uit mijn omgeving om advies gevraagd en zij zeggen dat het vooral een kwestie van je boerenverstand gebruiken is. En dat je vooral de tijd moet nemen om je voet weer geleidelijk aan te belasten.

Dus ik denk dat ik ff afwacht. 10 december gaat mn gips eraf.. Wanneer is de grote dag bij jou?
Maandag 6 december om 9 uur!! Kan niet wachten tot Sinterklaas dus weer weg is wat dat betreft. En inderdaad s morgens vraag ik me geregeld af hoe ik dat ga volhouden weer een dag op en met het pootje, maar in de loop van de dag gaat het prima. Mijn teentjes zijn wel helemaal aan het vervellen, echt onder de schilfers zitten ze, niet echt een charmant gezicht.

Ik heb alle foto's van de afgelopen 5 jaar uitgezocht en ga maandag beginnen om digitale boeken ervan te maken. Daarnaast ben ik nog bezig met de naaimachine, want ik heb sinds aantal weken om de 2 weken naailes en ben bezig om voor mijn dochtertje rokjes, jurkjes enz te maken. Vermaak me dus best en donderdag vieren we met de kinderen van mijn werk sinterklaas en ben ik ook van de partij! Dus wel leuke vooruitzichten!

Groetjes Ukkie
Hoe is het met jullie allen?
Best ok. Kan mn voet al redelijk belasten. Geen krukken meer nodig voor korte afstanden. Wel heb ik elke avond last van tintelingen in mijn teen... Misschien toch van het opzwellen? Nog een week, dan gaat t gips eraf... eng hoor!

Hoe gaat het met jou? Maandag is de dag! Ben benieuwd wat je dan kan met je teengewricht... Let me know!
Nog 1 nachtje slapen en gek genoeg zie ik er best tegenop! Zal niet meevallen denk ik!

Groetjes Ukkie
Hallo dames,

Gips is erom weg! Tjonge wat een stank en ook best vreemd om je voet weer te zien! En helaas een kleine complicatie, er groeit wild vlees uit de wond! Niet een hele grote plek, maar moet wel paar keer aangestipt worden zodat het afsterft! Durf er geen stap op te zetten nog, voelt vreemd en gek aan en teen komt als ik erop steun niet eens op de grond! Best vreemd allemaal dus!

Ergste nu is de enorme stank!! Mag alleen omdat wilde vlees is aangestipt pas morgenvroeg mijn pootje weken! Wat een lucht echt niet normaal!!
Heb dus wel de stoute schoenen aangedaan en mijn voet gewassen. Lekker met warm water en heel netjes ook om de wond/wilde vlees heen. Scheelt al een boel stank en dan morgen de rest maar. Ga lekker in bad liggen denk ik morgen om te weken met die voet. Echt heel goor en ik moet zeggen pootje doet erg pijn.

Kan er niet op lopen en bij zacht steunen merk ik dat teen niet eens op de grond komt. Gewricht is dik en wat blauw. Onderkant van voet is ook blauw. Zal wel even bikkelen worden de komende weken, want dit valt nog niet mee. Gips voelde stukken beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven