Gezondheid alle pijlers

hardnekkige wrat

20-04-2013 07:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft al enkele maanden een hardnekkige wrat op een van zijn vingers. De huisarts heeft de wrat al bevroren en hij heeft zelf allerlei middeltjes geprobeerd. Nu is hij al enige tijd onder behandeling van een huidarts, die de wrat intern bevriest. Daarnaast gebruikt hij tussendoor ook nog een middeltje. De huidarts wil niet snijden, want zo'n wond schijnt moeilijk te genezen en vaak te ontsteken. Wie heeft er tips en vooral: wie heeft ervaring met het chirurgisch verwijderen van een wrat?
Van een voetzool (onder de hak) is bij mij als kind ooit een wrat weggesneden. Het lastige bij een vinger lijkt me dat er waarschijnlijk na het wegsnijden niet genoeg huid over is om het gehecht te krijgen.

Erover heen plassen onder de douche, is een tip die ik vaak lees. En daarnaast werken aan de algemene weerstand en geduld hebben. Hij verdwijnt vanzelf weer, dat is altijd zo bij wratten.
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig wat het interne bevriezen van de huidarts eigenlijk inoudt....
Stuk duct-tape erop plakken. Plaksel bevat een stof waar wratten niet tegen zouden kunnen. Baat het niet dan schaadt het niet. Hier baatte het: grote wrat op teen was binnen paar weken weg.
Duo-film werkte hier erg goed. Verkrijgbaar bij de apotheek. (Andere huismiddeltjes en wartner, formuleW en zo werkte hier niet).
Ik gebruikte Formule W gel voor mijn voeten. Die gel doe je op je wrat, pleister erover en klaar. Soms duurt het wat langer (2 weken) voordat er iets gebeurt, maar dan vallen ze er uiteindelijk wel af.

Ik ben ook wel eens een paar keer naar de huisarts geweest om het te laten bevriezen met stikstof, dat heeft toen ook niet geholpen.

Uiteindelijk gaan ze vanzelf weer weg, al kan ik me voorstellen dat het op je hand niet zo'n fijn idee is.
Zoek naar deze plant en stip de wrat er me aan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stinkende_gouwe
Been there, done that, got the T-shirt.
Bedankt voor alle tips.

Duct tape heeft hij nog niet geprobeerd, maar dat kan ook niet. De tape moet een paar dagen blijven zitten en dan kan het andere middel niet worden gebruikt. Voor de weerstand slikt hij, op aanraden van de huidarts, magnesium. Intern bevriezen houdt in, dat de stof met een injectienaald in de wrat wordt gespoten. Zeer pijnlijk. Het probleem met wegsnijden is inderdaad dat er niet genoeg huid is, dus het genezen duurt erg lang. Ook gaat een wond op een hand snel ontsteken, omdat je het moeilijk schoon/droog kunt houden.
Ik ben ooit door huisarts doorverwezen naar een dermatoloog, daar kreeg ik middeltjes van, die de wrat echt weggekregen hebben.
Maar, Anglofieltje, dat andere spul blijkt toch ook niet te werken? Waarom dan niet een paar dagen rust en we, ductape plakken?

Ik heb ooit tegen een hardnekkige wrat Thuja van dr Vogel geprobeerd. Ik drupte het erop, en ipv het te laten drogen, plakte ik er een pleister op, zodat het kon inwerken. Binnen 1 à 2 weken was de wrat er gewoon afgevallen.
Mijn dochter had een reuze wrat onder de voet. Weg vriezen was geen succes. Ik had over ductape gelezen en de theorie erachter. Met ducttape onder je voet lopen is niet fijn en bedacht toen dat je waarschijnlijk hetzelfde effect kon bereiken met secondenlijm. Druppel voor druppel secondenlijm op de wrat gedaan, druppel, laten drogen, weer een druppel, etc.

Toen de hele wrat bedekt was met lijm werd de wrat heel hard en volgende dag zag ik al zwarte stippeltjes, na een week was de hele wrat zwart, en na ongeveer nog een week begon de zijkanten van de wrat los te raken en na paar dagen kon mijn dochter de wrat er zo afpeuteren met een roze nieuw laagje huid eronder! Wrat is nooit meer teruggekomen.
Mijn schoonvader kwam laatst met het verhaal dat hij als jonge jongen met zijn vader naar het mortuarium ging, om een lijk aan te raken met zijn vinger waar een wrat op zat... brrrrr

Op de vraag of die wrat wegging, was het antwoord NEE, dus verder geen tips maar wilde het verhaal je even niet onthouden.

Succes.
quote:savoije schreef op 20 april 2013 @ 10:30:

Mijn schoonvader kwam laatst met het verhaal dat hij als jonge jongen met zijn vader naar het mortuarium ging, om een lijk aan te raken met zijn vinger waar een wrat op zat... brrrrr

Op de vraag of die wrat wegging, was het antwoord NEE, dus verder geen tips maar wilde het verhaal je even niet onthouden.

Succes.

Brrr wat gruwelijk!

Wat ik vroeger deed: met een nagelborsteltje (met korte stugge haren) 2-3 keer per dag een minuut hardhandig de wrat poetsen met gewone zeep. De wrat verdween dan vaak na ongeveer 2 weken. Succes!
Geen ervaring met een vingerwrat, wel met een hardnekkige wrat op mn voetzool. Deze wrat is door de dermatoloog 3 x weggesneden helaas zonder resultaat. Uiteindelijk heeft de dermatoloog de wrat gelaserd en toen is ie eindelijk weggegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven