hartkloppingen
woensdag 12 januari 2011 om 14:03
Ik heb sinds afgelopen vrijdag last van hartkloppingen en een onrustig gevoel vanuit mijn maag/darm streek. Ook krijg ik het heel warm dit houdt een paar seconden aan en gaat dan weer weg. Daarna krijg ik het heel erg koud en schud ik echt als een rietje! Vandaag heb ik het al 3x gehad. Vooral de hartkloppingen vind ik eng. Uit bloedonderzoek is niets bijzonders gebleken (getest op schildklier)
Wie herkent deze klachten en wie weet wat het kan zijn? De dokter zegt dat het spanningen kunnen zijn, maar ik heb geen spanningen...
(Excuses voor eventuele spelling fouten)
Help!
Wie herkent deze klachten en wie weet wat het kan zijn? De dokter zegt dat het spanningen kunnen zijn, maar ik heb geen spanningen...
(Excuses voor eventuele spelling fouten)
Help!
woensdag 12 januari 2011 om 14:15
woensdag 12 januari 2011 om 14:19
Ik had vorige week griep en daar had ik dezelfde klachten van. Kan het zijn dat je griep hebt, koortsig rillerig en spierpijn. Dat gaat vanzelf weer over. Bij mij heeft het een klein weekje geduurd. Als de dokter naar je gekeken heeft en het verder in orde is zou ik mij als ik jou was geen zorgen maken.
Kruip een keer lekker vroeg onder de wol, misschien voel je je dan wat beter.
Kruip een keer lekker vroeg onder de wol, misschien voel je je dan wat beter.
woensdag 12 januari 2011 om 14:20
Klinkt idd. Echt wel als een stress reactie. Probeer te ontspannen, verwen jezelf met warm bad of douche. Met een goed boek op de bank. Geen Caffeine nemen even. Kijken of het daar door komt.
Ik heb vanmorgen een toppic geopend over (chronische) hyperventilatie. Mischien herken je je daar in?
Sterkte.... Het voelt zeker heel naar!
Ik heb vanmorgen een toppic geopend over (chronische) hyperventilatie. Mischien herken je je daar in?
Sterkte.... Het voelt zeker heel naar!
woensdag 12 januari 2011 om 14:35
Klinkt idd als spanning, maar voor de zekerheid zou ik toch even langs de huisarts gaan. Klachten van de schildklier lijken er ook wel een beetje op. En de meeste hartkloppingen zijn onschuldig, maar soms kan je ook ergere hartritmestoornissen hebben. (zeldzaam!! maar beter keer teveel naar de dokter dan te weinig..)
woensdag 12 januari 2011 om 14:36
oh, sorry ik had even over de schildklier heen gekeken!!
Maar als je het zelf neit vertrouwd laat je dan eens extra controleren op je hartritme.
Het is namelijk wel een soort kip en ei verhaal. Als je gespannnen bent kan je hart er op reageren, maar andersom ook, als je hart van slag is, ga je je gespannen voelen.
Maar als je het zelf neit vertrouwd laat je dan eens extra controleren op je hartritme.
Het is namelijk wel een soort kip en ei verhaal. Als je gespannnen bent kan je hart er op reageren, maar andersom ook, als je hart van slag is, ga je je gespannen voelen.
woensdag 12 januari 2011 om 15:14
Ik dacht dat het bij mij met de spanningen wel mee viel, maar geloof me.... stress e.d. kan echt een hoop met je lijf doen hoor. Ik heb ook bepaalde klachten waarvan ik niet wist dat het erbij hoorde.
Moet wel erbij zeggen dat bij mij alle mogelijke andere lichamelijke oorzaken zijn uitgesloten, deels via bloedonderzoek, deels door onderzoek door een cardioloog.
Dus als je het niet vertrouwt, gewoon even een ecg laten maken. Grote kans dat er niks bijzonders uit komt, maar dan weet je dat ook weer. Zoals al eerder gezegd: de meeste hartkloppingen zijn onschuldig... in een aantal gevallen is er iets anders aan de hand (zonder dat ik je hier bang mee wil maken).
Moet wel erbij zeggen dat bij mij alle mogelijke andere lichamelijke oorzaken zijn uitgesloten, deels via bloedonderzoek, deels door onderzoek door een cardioloog.
Dus als je het niet vertrouwt, gewoon even een ecg laten maken. Grote kans dat er niks bijzonders uit komt, maar dan weet je dat ook weer. Zoals al eerder gezegd: de meeste hartkloppingen zijn onschuldig... in een aantal gevallen is er iets anders aan de hand (zonder dat ik je hier bang mee wil maken).
woensdag 12 januari 2011 om 16:35
dank jullie wel dames.
Ik ben 31 jaar en in augustus bevallen van eerste kind. In de overgang kan. Maar weet het niet zeker. Ik voel mij eerst nerveus achtig vanuit darm/maag streek. Dan krijg ik het heel warm en gaat mijn hart te keer ongeveer rond 140 slagen pm. Als dat over is na een paar minuten dan krijg ik het heel erg koud en begin ik letterlijk te shaken. Ik voel mij ook heel duizelig in mijn hoofd. Iets eten helpt voor maar even. Ik had het vandaag 3x heel erg en toen had ik maar de ambulance gebeld omdat de dokter maar niets deed.
Heb net het ziekenhuis gebeld omdat niemand naar mij luistert, en ze zeiden ga maar een spoed doorverwijzing halen voor de internist en dat ga ik morgen dus doen.
Ik ben 31 jaar en in augustus bevallen van eerste kind. In de overgang kan. Maar weet het niet zeker. Ik voel mij eerst nerveus achtig vanuit darm/maag streek. Dan krijg ik het heel warm en gaat mijn hart te keer ongeveer rond 140 slagen pm. Als dat over is na een paar minuten dan krijg ik het heel erg koud en begin ik letterlijk te shaken. Ik voel mij ook heel duizelig in mijn hoofd. Iets eten helpt voor maar even. Ik had het vandaag 3x heel erg en toen had ik maar de ambulance gebeld omdat de dokter maar niets deed.
Heb net het ziekenhuis gebeld omdat niemand naar mij luistert, en ze zeiden ga maar een spoed doorverwijzing halen voor de internist en dat ga ik morgen dus doen.
donderdag 13 januari 2011 om 12:19
quote:kenza schreef op 12 januari 2011 @ 16:35:
Dan krijg ik het heel warm en gaat mijn hart te keer ongeveer rond 140 slagen pm. Als dat over is na een paar minuten dan krijg ik het heel erg koud en begin ik letterlijk te shaken. Ik voel mij ook heel duizelig in mijn hoofd. Iets eten helpt voor maar even. Ik had het vandaag 3x heel erg en toen had ik maar de ambulance gebeld omdat de dokter maar niets deed.
er kwam een ambulance begrijp ik? Hoe weet je dat je hartslag zo hoog is? meet je dat zelf?
Dan krijg ik het heel warm en gaat mijn hart te keer ongeveer rond 140 slagen pm. Als dat over is na een paar minuten dan krijg ik het heel erg koud en begin ik letterlijk te shaken. Ik voel mij ook heel duizelig in mijn hoofd. Iets eten helpt voor maar even. Ik had het vandaag 3x heel erg en toen had ik maar de ambulance gebeld omdat de dokter maar niets deed.
er kwam een ambulance begrijp ik? Hoe weet je dat je hartslag zo hoog is? meet je dat zelf?
donderdag 13 januari 2011 om 15:18
donderdag 13 januari 2011 om 17:47
quote:meds schreef op 13 januari 2011 @ 15:18:
[...]
ja dat vind ik zelf ook wel wonderlijk. Op het moment dat je gaat meten ben je al ongerust en dat kan je hartslag behoorlijk opdrijvennou niet helemaal waar, ik heb ooit een in diepe ellende bij mijn buurvrouw over de grond gekropen, koud, onbedrwingbare trillingen en klappetanden. Ze heeft zo'n bloeddrukmeter en mijn bloeddruk was nogal laag. Pas veel later kwam ze met de mededeling 'goh je hartslag was toen wel 140, had ik dat maar tegen de dokter gezegd....'
[...]
ja dat vind ik zelf ook wel wonderlijk. Op het moment dat je gaat meten ben je al ongerust en dat kan je hartslag behoorlijk opdrijvennou niet helemaal waar, ik heb ooit een in diepe ellende bij mijn buurvrouw over de grond gekropen, koud, onbedrwingbare trillingen en klappetanden. Ze heeft zo'n bloeddrukmeter en mijn bloeddruk was nogal laag. Pas veel later kwam ze met de mededeling 'goh je hartslag was toen wel 140, had ik dat maar tegen de dokter gezegd....'
donderdag 13 januari 2011 om 21:15
ik had pas de ambulance gebeld toen de hevige hartkloppingen die overigens gepaard gingen met benauwdheid en wit weg trekken maar niet wilden ophouden zelfs toen ik even ging liggen een glas water dronk en mijn fam. leden mij gerust stelden. Het ging maar door en door. En uiteraard was dat zeer beangstigend! Ze kwamen overigens niet met toeters en bellen hoor.
vrijdag 14 januari 2011 om 09:05
Wat beangstigend Kenza!
En wat hebben ze precies gedaan van de ambulance dan?
Of het nu stress is of een lichamelijk oorzaak heeft, jij voelt je er niet fijn bij (understatement) dus eis gewoon hulp, voortdurend hartkloppingen is eng en heel vermoeiend, mocht het toch wat psychisch zijn, dan kan er wellicht wat rustgevends voorgeschreven worden. Dus hup, naar de huisarts!
Beterschap!
En wat hebben ze precies gedaan van de ambulance dan?
Of het nu stress is of een lichamelijk oorzaak heeft, jij voelt je er niet fijn bij (understatement) dus eis gewoon hulp, voortdurend hartkloppingen is eng en heel vermoeiend, mocht het toch wat psychisch zijn, dan kan er wellicht wat rustgevends voorgeschreven worden. Dus hup, naar de huisarts!
Beterschap!
vrijdag 14 januari 2011 om 16:50
De ambulance heeft naar mijn hart geluisterd en bloeddruk opgenomen. Hartslag was rond 140. Conclusie was dat alles ok was. Ik moest een kopje thee drinken omdat ik ontzettend aan het rillen was... Dat was wel het laatste waar ik aan dacht.. Ik ben vervolgens op de bank gaan liggen met een deken over mij heen. Ik kreeg een afspraak voor de volgende ochtend, toen onderzoek gehad bij dokter en het bleek mijn maag te zijn! En de hartkloppingen en rillingen kwamen van de angst/paniek. Ik heb nu medicijnen heb tot nu toe godzijdank geen last meer van.
Het schijnt te komen van de paracetamol/ibuprofen enzo dus die heb ik meteen de prullenbak ingekieperd! Ik ga die rotzooi nooit meer slikken tenzij op doktersadvies.
Dank voor jullie lieve reacties!
Het schijnt te komen van de paracetamol/ibuprofen enzo dus die heb ik meteen de prullenbak ingekieperd! Ik ga die rotzooi nooit meer slikken tenzij op doktersadvies.
Dank voor jullie lieve reacties!