Heeft iemand ervaring met een ionische tandenborstel?
donderdag 7 november 2013 om 13:04
Heb al een tijdje last van allergische reactie op verschillende soorten tandpastas. Nu hoorde ik van een ionische tandenborstel, waarbij je geen tandpasta hoeft te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit? Hoe lang kun je hiermee poetsen, want ik poets zo'n 5 minuten per keer. Bestaan deze borstels ook in electrische variant want ik vind daar niets over op internet? Vast bedankt voor uw informatie over voor- en nadelen
donderdag 7 november 2013 om 13:26
Hmm.. geloof er niet heel veel van als ik dit lees:
http://www.meditecheurope.nl/soladey-tandenborstel.php
Maar misschien handig voor onderweg: tanden poetsen zonder water en tandpasta, kun je zo even snel tussendoor doen.
http://www.meditecheurope.nl/soladey-tandenborstel.php
Maar misschien handig voor onderweg: tanden poetsen zonder water en tandpasta, kun je zo even snel tussendoor doen.
zondag 10 november 2013 om 22:32
Fluoride is niets anders dan gif, Google maar eens. Als je voeding gezond genoeg is (zie visie Weston A Price, een erg slimme open minded tandarts), dus geen geraffineerde troep (fabrieksvoeding), e-nummers, granen en suikers dan heb je niet eens tandpasta nodig. Je kunt ook de eerste paar blz (gratis) op internet lezen van het boek van Ramiel Nagel "genees tandbederf, hoe een vader op natuurlijke wijze het gebit van zijn peuter redde".

maandag 11 november 2013 om 01:51

maandag 11 november 2013 om 06:16
Heb geen ervaringen met een ionische tandenborstel, maar misschien zijn er nog wel andere opties voor je.
Reageer je slecht op álle soorten tandpasta? Weleda heeft in ieder geval tandpasta zonder fluor en gebaseerd op natuurlijke stoffen; in de natuurvoedingswinkel vind je er vast nog meer. En ik heb ergens op een antroposofische site (die zijn ook niet zo van de fluor) wel eens een recept gezien voor zelfgemaakte tandpasta op basis van een fijnkorrelig natuurlijk polijstmiddel.
Reageer je slecht op álle soorten tandpasta? Weleda heeft in ieder geval tandpasta zonder fluor en gebaseerd op natuurlijke stoffen; in de natuurvoedingswinkel vind je er vast nog meer. En ik heb ergens op een antroposofische site (die zijn ook niet zo van de fluor) wel eens een recept gezien voor zelfgemaakte tandpasta op basis van een fijnkorrelig natuurlijk polijstmiddel.
dinsdag 31 december 2013 om 21:35
Beetje late reactie maar ik gebruik sinds kort een ionische tandenborstel. In Amerika (where else) zijn ze uiteraard verder op dit gebied. Je kunt veel info vinden op de website van living libations of op youtube op de naam van Nadine Artemis. Een wijs vrouwtje naar mijn idee. Ik poets nu niet alleen met een ionische tandenborstel maar gebruik ook een paar producten van hun en poets sinds kort volgens hun ritueel o.a. spoelen met Keltisch zeezoutoplossing, poetsen met ionische tandenborstel, flossen, ragen en met elektrische tandenborstel. Werkt echt verbluffend! Maar eerst wacht ik mijn tandartsbezoek in het voorjaar af, kijk of hij het opmerkt.