Gezondheid alle pijlers

Heerst er buikgriep of zo?

17-06-2011 10:52 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren de hele dag misselijk geweest. Ik moet zelden spugen, bij mij 'lukt ' dat bijna nooit. Nu had het gisteren bij mij best gemogen, maar het gebeurde niet. Soms had ik opeeens toch wel honger, maar als ik dan iets at smaakte het niet. Ook was ik gisteren verschrikkelijk moe. Echt niet vooruit te branden.

Vandaag is de misselijkheid redelijk weggezakt, maar nu heb ik last van éen opgeblazen gevoel ' zoals ze dat in die ene reclame zo mooi noemen. En buikkrampen. Mijn ontlasting is normaal.

Ik probeer me al heel de tijd te bedenken of ik misschien iets raars heb gegeten, maar kan niet echt iets bedenken, behalve roomkaas.

Ik heb wel veel stress op het moment vanwege tentamens en prive sooris.

Probleem is nu meer: ik ben niet ziek ziek dat ik in bed lig met een emmer naast me, maar echt lekker voel ik me ook niet.

Vooral van die rommelende darmen word ik kriegel. Je voelt het continue, maar ik zou niet weten wat ik eraan moet doen. Ik heb laxeer tabletten, maar geen last van obstipatie ( al voelt mijn buik wel alsof ik al een week niet ben geweest) en het lijkt me dat het daar alleen maar erger van word.

Heeft er iemand een gouden tip? Of iemand die het herkend? Is het een virusje of zo?

Sorry hoor, ik weet dat hier veel ergere verhalen staan over kanker en zo, Maar ik heb zelden buikgriep en ik kan er dus ook slecht tegen. Ik kon er ook niet echt van slapen, dus dan voel je je ook niet echt beter.

Groetjes, Re__ske
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Waarom neem je laxeertabletten als je geen verstopping hebt? Als je die ingenomen hebt lijkt het me niet zo gek dat je darmen gaan rommelen. Van stress gaan mijn darmen ook altijd rommelen (enige moment dat ik makkelijk naar het toilet kan, want normaal heb ik altijd verstopping )
Volgens mij heerst er buikgriep, hier al een collega en een zwager..
Ik heb van de week ook een dag gehad dat ik helemaal niet lekker was. Veel naar de WC, beetje diarree, opgeblazen buik, winderig, steken, nou ja wat niet eigenlijk.

Ik dacht aan iets verkeerds gegeten maar mijn vriend had nergens last van en hetzelfde gegeten. Nu is het gelukkig weer over.
Waarom heb je laxeertabletten als je niet verstopt zit?

Moet je niet doen hoor!

Drink eens een paar glazen cola, dat helpt goed in dit soort gevallen.
quote:Mathilda1 schreef op 17 juni 2011 @ 10:57:

Waarom neem je laxeertabletten als je geen verstopping hebt? Als je die ingenomen hebt lijkt het me niet zo gek dat je darmen gaan rommelen. Van stress gaan mijn darmen ook altijd rommelen (enige moment dat ik makkelijk naar het toilet kan, want normaal heb ik altijd verstopping )Ik heb laxeerpillen in huis, maar niet ingenomen! Het leek mij ook al dat het daar niet beter van werd...
Het heerst. Mijn vriend was een paar weken geleden de gelukkige, daarna ik en daarna mijn moeder ;)
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Als ik misselijk ben neem ik Domperidon.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik had het vorige week ook, we gingen slapen, en ik zei al tegen mijn vriend: ik ben niet lekker, misselijk. Nog wat ingenomen tegen de maagpijn, emmertje naast het bed. Om 2 uur werd ik wakker, megamisselijk, naar de wc. Het hing er om, maar uiteindelijk verloste de diarree mij! Volgende dag nog een beetje dizzy, daarna nergens meer last van gehad. Wat het was? Geen idee.... mijn lief denkt teveel / een slechte aardbei. Ik weet het nog steeds niet.
quote:Maleficent schreef op 17 juni 2011 @ 11:33:

Als ik misselijk ben neem ik Domperidon.Wat goed! Ik wist niet dat er iets voor misselijkheid was. Dat ga ik ook halen bij de apotheek.
Misschien een ijskastbacterie zoals listeria. Was de roomkaas van rauwe melk?

Kunnen ook mestresten op niet goed gewassen fruit of groenten zijn. Of misschien heb je je vergist in de baktijd van een lapje vlees.
Manlief heeft ook diaree gehad en maagpijn. Hij is een makkelijke spuger dus heeft hij dat gedaan.

Wrs heerst er wel weer eea.

Beterschap iig!
Er gaat weer wat rond was gisteren hartstikke moe die dag ervoor de hele dag me beroerd gevoeld. En behalve dat ik me gisteren erg moe voelde begon de keel ook nog eens zeer te doen,andere huisgenoten hebben er ook last van. En op het werk zijn er ook al een paar die deze verchijnselen hebben.
Als je je misselijk voelt hebt cola drinken vaak. De misselijkheid wordt dan minder.
quote:Dahlia74 schreef op 17 juni 2011 @ 12:04:

Als je je misselijk voelt hebt cola drinken vaak. De misselijkheid wordt dan minder.Lussiknie.
Haha ik wel.

Heb net een broodje op, nu weer maagpijn...

Eeh ik weet niet of de roomkaas van rauwe melk was / is.... Het is philadephia, maar dan van AH merk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven