Gezondheid alle pijlers

help! griep en op vakantie

26-05-2014 11:37 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
halllo

ik ben opzoek naar tips om zo snel mogenlijk me eigen weer fit te voelen!

ik ga namenlijk zaterdag op vakantie naar turkije!

afgelopen zaterdag begon ik me lichtelijk ziek te voelen misselijk daarbij ook braken druk op me hoofd tintelingen.

zondag echt het gevoel van een vlinke griep maar tot nu toe geen koorts gehad. de klachten zijn: oorpijn stijve nek en kaak last van me keel erge druk in me hoofd achter me ogen duizelig misselijk en af en toe ook het gevoel of je flauw valt! maar niet verkouden of hoesten en koorst. heel vreemd vind ik dit! maar goed vanochtend dokter geweest hij ziet geen ontsteking in de oren wel heb hij een neus spray geadviseerd die heb ik nu en citrosan gehaald en paracetamol. maar ik voel me echt als of ik 40 gr koorts heb.

nu dus de vraag wat kan ik doen om zo snel mogenlijk op te knappen zodat ik fijn op vakantie kan!!??

hopend op tips!
Heeft je ha ook geen keelontsteking kunnen ontdekken? Zou zo zeggen toch gewoon uitzieken; uitrusten en zorgen voor voldoende drinken en gezond eten.
dokter heeft alleen mijn oren na geken veder gezegt dat ik een griepje heb. vind het zelf geen goede dokter maar goed we moeten het er maar mee doen met zijn antwoord!

we zullen maar uit zieken wat moeilijk gaat want kan niet lekker in bed uitrusten heb een zoon van ander half waar ik voor moet zorgen dus heb het ondertussen ook nog eens druk haha
Echt proberen zoveel mogelijk uit te rusten, en als je trek hebt in eten zorgen dat je vooral gezond eet.
Relax! Het is pas maandag. Lekker naar bed met 3x daags paracetamol.
Het is maandag. Kruip je bed in tot zaterdag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oscillococcinum schijnt te helpen tegen griep, verkrijgbaar bij de drogist.

Of vanavond de HAP bellen dat het echt niet gaat....

Maar ik heb ook net griep gehad, met een weekje ben je wel weer fit hoor, Fijne vakantie vast!!
quote:sweetheart1985 schreef op 26 mei 2014 @ 12:46:

Maar ik heb ook net griep gehad, met een weekje ben je wel weer fit hoor, Fijne vakantie vast!!Vanavond bellen? Kan nu toch ook.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Je hebt nog bijna een week.
verba volant, scripta manent.
Uitzieken.
Lekker man vakantie!! Geniet ervan!

Maar ik heb ook net griep gehad, met een weekje ben je wel weer fit hoor, Fijne vakantie vast!!Werkt niet, kijk maar eens naar een uitzending van Keuringsdienst van waarde.
Kan niet een zware allergie aanval zijn? Ik heb allergie en voel wat je voelt, behalve pijn in mijn nek dan.

Maar ik heb ook net griep gehad, met een weekje ben je wel weer fit hoor, Fijne vakantie vast!!

wat bellen jullie toch snel de huisarts. Ik vind het al onzin dat TO vanmorgen ging, ga je toch niet weer bellen? Ze is verkouden (een 'griepJE' bestaat niet).

Uitzieken en symptoom bestrijden (paracetamol, neusspray).
Gewoon je bed in en als het erger wordt misschien nog eens de huisarts bellen. Het is pas maandag.
dankje voor alle reacties

ik maak me ook normaal niet snel zorgen om een griepje

maar ik ga vliegen en wil niet graag ziek op vakantie zeg maar.

uit rusten kan ik alleen tussen de middag 2 uurtjes want dan slaapt me zoon en savonds op tijd naar bed. dus dat doen we dan maar! en hopen dat het meeste weer over is dan.
Griepjes bestaan inderdaad niet. Je hebt griep of niet.
Voor een griep hoef je niet naar de huisarts.

Regelmatig paracetamol nemen (dan bouw je wat op).

En goed slapen en gezond eten met voldoende drinken.

Wat ook goed helpt is occilococcinum (als ik het goed schrijf)

Je hebt gelukkig nog tijd zat om te herstellen.
Als je nog last hebt van je oren, mag je absoluut niet gaan vliegen! Door de druk van de ontsteking, die door het vliegen toeneemt, kun je blijvend doof worden. Echt niet doen hoor, ik heb een collega die zo eigenwijs was en die heeft echt enorm veel spijt!
Uitrusten zoveel als dat kan en s'avonds op tijd naar bed en wat heel goed helpt is verse kippensoep.

Beterschap.
gewoon in bed en / of op de bank, uitzieken met PCM

goed drinken, gezond eten

HAP heeft geen toegevoegde waarde, ik zou niet weten wat die tegen griep moeten geven?

gewoon uitzieken, kans is groot dat je er met een paar dagen echt wel doorheen bent

evt je kind (af en toe) onderbrengen bij oppas, moeder of schoonmoeder en in elk geval zo gauw mogelijk naar bed als je man thuis is of als kind op bed ligt

't is vervelend maar het is niet anders
ik heb geen ontsteking in me oren volgens dokter daarvoor ging ik naar een dokter niet voor griep !!! hij zij je kan gewoon vliegen
Van griep ben je echt ziek, een verkoudheid is geen "griepje". Als je tegen een verkoudheid medicijnen neemt duurt het zeven dagen, zonder medicijnen een week.
verba volant, scripta manent.
Bel iemand op die je bij je zoon kan helpen en duik je bed in.

Niet hier rondhangen op het forum, maar gewoon goed en gezond eten, veel kippensoep en goede slaap. Maar het al sinds het weekend aan de gang, dus je hebt, met vandaag mee, nog 5 hele dagen om uit te zieken. Griep duurt geen week, dus het komt goed!
verkoudheid? ik heb totaal geen last van een loop neus of verstopte neus ook geen last van hoesten. ik heb alleen de dingen die ik eerder al beschreef en echt het gevoel als of ik echt vette griep heb eventjes staan op me benen is al heel vermoeiend. koud dan weer warm. dit alles zonder koorts heb net nog even gemeten zit op 37,5.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven