Gezondheid alle pijlers

Help ik ben statisch

06-05-2012 18:35 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alles wat ik aanraak resulteert steevast in een flinke schok, oftewel: ik ben statisch. Ik heb dit vaak zat, en normaal is het binnen een paar minuten weer over, maar nu heb ik het al de hele dag en de schokken worden steeds erger. Het doet nu echt pijn. Hoe kom ik van dit statische af?
Ik denk dat je de verkeerde kleren aan hebt!

Vaak wordt het veroorzaakt door kunststof kleding:

http://www.esdsite.nl/statisch.html
Ik heb het 's winters altijd! Geen tips, maar ik weet hoe je je voelt. Dat van die kleding kan goed, ik geef ook meer schokken als ik mijn badjas aanheb.
Schoenen uit en even op grond staan...
Ik heb weleens antistatische inlegzooltjes gekocht bij de schoenmaker.
Prik een punaise in je schoenzool op een plek waar het kan natuurlijk, dat voert de statische electriciteit weg. Niet in de hak, dat werkt niet.

Om nu direct van die schokken af te komen neem je een theelepeltje en raak daar de centrale verwarming mee aan.
Het komt door je rubberen schoenzolen, daar kan die energie niet door heen.

Door te lopen over kunststof vloeren neem t de statische energie toe, komt door de wrijving.
Ligt aan je schoenzolen.
Bij halford kun je een 'ontlader' kopen voor een paar euro, hou je een paar tellen tegen het ijzer aan en dan ontlaadt je
Ja maar, ik loop al de hele dag zonder schoenen rond, en de kleren die ik aan heb heb ik al tig keer gedragen zonder dit probleem :'). Waar kan het verder aan liggen?
Kan ook aan het weer liggen.
Ik las: help, ik ben satanisch....
quote:Cateautje schreef op 06 mei 2012 @ 18:50:

Prik een punaise in je schoenzool op een plek waar het kan natuurlijk, dat voert de statische electriciteit weg. Niet in de hak, dat werkt niet.

Om nu direct van die schokken af te komen neem je een theelepeltje en raak daar de centrale verwarming mee aan.Wow, dit wist ik niet. Op mijn werk sta ik soms in de garderobe en dan krijg ik vooral in de winter met gemak twintig elektrische stoten als ik die jassen ophang. Ik ga dit gelijk doen!
Kleren even wassen met wasverzachter kan het probleem oplossing. Werkt ook heel goed met voeringen die aan je panty plakken.
quote:paperchase schreef op 06 mei 2012 @ 19:11:

Ja maar, ik loop al de hele dag zonder schoenen rond, en de kleren die ik aan heb heb ik al tig keer gedragen zonder dit probleem :'). Waar kan het verder aan liggen?De wrijving van je sokken op de vloer.
quote:_lupine_ schreef op 06 mei 2012 @ 19:58:

[...]

Wow, dit wist ik niet. Op mijn werk sta ik soms in de garderobe en dan krijg ik vooral in de winter met gemak twintig elektrische stoten als ik die jassen ophang. Ik ga dit gelijk doen!Haal het plastic hoesje van de punaise, dan werkt het het best.
quote:Cateautje schreef op 06 mei 2012 @ 21:04:

[...]

Haal het plastic hoesje van de punaise, dan werkt het het best.Ga ik doen. Namens mijn collega's ook alvast bedankt.
Cateautje: ik zit hier nog even over na te denken, maar als ik dit zou doen, dan zou ik die punaise toch de hele tijd voelen? Het lijkt mij hetzelfde als een steentje onder je schoen hebben en dat is echt super irritant.
quote:_lupine_ schreef op 06 mei 2012 @ 22:28:

Cateautje: ik zit hier nog even over na te denken, maar als ik dit zou doen, dan zou ik die punaise toch de hele tijd voelen? Het lijkt mij hetzelfde als een steentje onder je schoen hebben en dat is echt super irritant.

De punaise moet je wel ergens inprikken waar je hem niet kunt voelen. Als je platte schoenen draagt, dan kan hij in de hak, met hoge hakken werkt het niet. Als je hem prikt op een plek waar je op loopt dan merk je er niets van want ze zijn plat. Eén ding wel, als je op een harde vloer loopt, dan hoor je wel een klein tikje, alsof je tapschoenen draagt.

Ik heb in al mijn schoenen ( in beide schoenen) punaises, ook in mijn huisslippers en sinds ik dat doe, ben ik nooit meer statisch geladen geweest.

Ik wens jou en je collega's veel succes en rust vooral, want je wordt bloednerveus van die onverwachte schokken.
Verhoog de luchtvochtigheid in je huis, hang waterbakjes op,
Vochtigheid ja. Met een plantenspuit door je huis en op je haar. En je huid incremen, zodat die niet meer droog is.
.
it's a big club and you ain't in it
Zo stom, maar ik heb daar ook geregeld last van en dan eigenlijk altijd in de AH waar ik boodschappen doe.

Tijd geleden pakte ik iets hoog in een schap, kreeg een schok, trok mijn hand omhoog, precies tegen iets scherps aan.

Auw. Had ik bovenop mijn pols een flinke snee, gelukkig stolde het bloed direct. Kreeg er later nog een blauwe plek op en inmiddels heb ik er een heus littekentje aan overgehouden.

Ik bedoel maar, door dat statische gedoe!

En ik heb ook steeds andere schoenen en kleren aan en toch blijf ik daar last van houden.
Ik heb er ook veel last van ik raak ook altijd eerst bv het kozijn aan voordat ik de deurklink vastpak. En mijn arme katten krijgen een schok van mij als ik ze wil aaien. Ik heb er meestal in de winter veel last van maar deze week was het bij mij ook flink raak. Misschien hangt er iets in de lucht?
ik krijg ook een schok van bijna alles wat ik aanraak, ik ontlaadt mijn hand altijd even aan de muur (of vloer bijv buiten voordat ik de auto in stap) voor ik iets aanraak, heb er tot nu toe geen last meer van... er komen hier wel creatieve dingen voorbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven