Gezondheid alle pijlers

Help ik slaapwandel

10-07-2012 22:21 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit onderwerp op de juiste pijler heb geplaatst maar ik heb een probleem: ik slaapwandel dus.

Op de één of andere manier voer ik bepaalde handelingen vaak wel uit. Zoals kleren aantrekken en mijn sleutels pakken maar ik ben nu al een aantal keren buiten wakker geworden terwijl ik op straat liep en het maakt me doodsbang.

Vorig jaar heb ik op vakantie mezelf opgesloten in de kast terwijl ik op zoek was naar de wc. Ik had de kast achter me dicht gedaan en uiteindelijk in mijn broek geplast.

Vorig weekend was het weer raak. Ik heb mijn pyjama uitgetrokken en ben naar de woonkamer gewandeld waar een vriend van ons lag te slapen. Ik heb toen waarschijnlijk willen douchen.

Mijn vriend kon mij nog weghalen zonder zijn vriend wakker te maken godzijdank.

Achteraf lachen we erom maar ik ben er ook enorm angstig door geworden. Doordeweeks woon ik alleen en in het weekend is mijn vriend er. Ik word regelmatig wakker op de bank zonder dat ik weet hoe ik er gekomen ben. De laptop en de tv staan dan aan.

Mijn vriend heeft me gevraagd of ik het eens met mijn huisarts wil bespreken. Hij vindt het namelijk ook eng dat ik alleen woon.

De assistente wist niet of de huisarts er wat mee kon en ik moet donderdag terugbellen.

Ondertussen ben ik bang om te gaan slapen. Ik barricadeer mijn buitendeur als ik naar bed ga maar gezien de handelingen die ik normaal doe ben ik bang dat ik het weg kan halen.

Het zit bij ons in de familie. Mijn broertje had het vroeger ook. De laatste jaren niet echt meer al heeft ook hij een tijdje geleden in zijn blote kont bij mijn ouders bed gestaan met de mededeling dat hij toch echt heel erg nodig moest plassen.

Het is genant en ik vind het eng. Zijn hier mensen die ook slaapwandelen of (nog beter) van het slaapwandelen afgekomen zijn?

Alvast bedankt.

(Niet quoten. Ik beloof dat ik niet de hele OP weghaal maar de situaties later wel omdat mijn vrienden dit van me weten).
Alle reacties Link kopieren
Ik slaapwandel ook, en t wordt erger in drukke of stressige tijden.

Ik ga echter niet naar buiten (das wel mn angst !!) Dus ik heb geen tips, ik laat t maar gebeuren..altijd "leuk" te zien wat ik beneden aantref de volgende ochtend :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven