Help, last van pijnlijke borsten
dinsdag 3 januari 2017 om 01:17
Ik neem al 1,5 jaar de pil Microgynon. Tijdens mijn pilvrije week kreeg ik na verloop van tijd last van enorme migraines door de hormonendrop. Mijn huisarts heeft mij aangeraden om mijn pil eens een maand door te nemen. Ik dacht dat dit geen probleem zou vormen aangezien ik dit nog wel eens gedaan heb, mar nu heb ik sinds 2 weken last van pijnlijke/gevoelige borsten. Dit is eveneens zeer storend omdat ik een buikslaper ben. Is dit door mijn pil/is dit normaal/tips?
dinsdag 3 januari 2017 om 06:08
Zelfs als je stopweek inlast, is pijnlijke borsten een vaak voorkomende bijwerking van Microgynon. Staat ook gewoon in de bijsluiter en in het Farmacotherapeutisch kompas Vaak voorkomend is dat tussen de 1 en 10% deze bijwerking ondervindt.
Overigens staat in de bijsluiter ook dat je extra voorzichtig moet zijn met gebruik Microgynon bij migraine; dus vooral ook nog eens overleggen met je arts als migraine optreedt of verergert tijdens gebruik Microgynon.
Overigens staat in de bijsluiter ook dat je extra voorzichtig moet zijn met gebruik Microgynon bij migraine; dus vooral ook nog eens overleggen met je arts als migraine optreedt of verergert tijdens gebruik Microgynon.
dinsdag 3 januari 2017 om 09:53
De pil is natuurlijk makkelijk als anticonceptie maar hij kan veranderingen geven in je lichaam. Zo rooft het je lichaam van bepaalde vitamines en mineralen, onder andere vitamine B.en zink. Zink is weer belangrijk voor je hormonen. Ook bevordert de pil oestrogeendominantie. Het progesteron is dan te laag ten opzichte van het oestrogeen. Het kan onder meer migraine bevorderen en kan zorgen voor gevoelige borsten. Als je de pil wil blijven slikken kan je je lichaam wel een handje helpen, zonder pil zit je weer met anticonceptie. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie. Zo kan progesteroncrème helpen. Bij migraine kan er ook een magnesiumtekort spelen.