Help! Verdoving tandarts werkt niet!
woensdag 24 oktober 2012 om 12:30
Tja de titel zegt het al ben eigenlijk ten einde raad heb bij de tandarts al twee keer meegemaakt dat de verdoving niet werkt. En je dus al tenenkrommend in de stoel zit je te verbijten tegen de pijn. En mijn tandarts weigert er meer bij te spuiten omdat dat volgens haar niet gezond is.
Wie heeft hier ervaring mee? Of heeft tips?
Want als ik naar de tandarts moet ga ik bijna dood vd stress omdat ik weet dat een verdoving geen zin heeft.
Nu is het bij een kleine gaatje nog niet zon heel groot probleem maar als ik een groot gat heb of een wortelkanaalbehandeling das niet prettig zonder verdoving
Wie heeft hier ervaring mee? Of heeft tips?
Want als ik naar de tandarts moet ga ik bijna dood vd stress omdat ik weet dat een verdoving geen zin heeft.
Nu is het bij een kleine gaatje nog niet zon heel groot probleem maar als ik een groot gat heb of een wortelkanaalbehandeling das niet prettig zonder verdoving
woensdag 24 oktober 2012 om 13:16
quote:Canoura schreef op 24 oktober 2012 @ 12:54:
[...]
Heb wel roodpigmenten in mijn haar telt dat ook? Ik denk niet dat de verf je hersens heeft aangetast, tijd voor een nieuwe tandarts
[...]
Heb wel roodpigmenten in mijn haar telt dat ook? Ik denk niet dat de verf je hersens heeft aangetast, tijd voor een nieuwe tandarts
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 24 oktober 2012 om 13:18

woensdag 24 oktober 2012 om 13:22
Bijzonder, bij mij zijn de verdovingen van de tandarts juist de enige die wel goed werken. Noit een centje pijn daar. Maar als ik bij de huisarts of in het ziekenhuis een verdoving krijg, moeten ze ook extra spuiten en lang wachten vordat het werkt. Wan eventjes een paar hechtinkjes zetten is dan echt heel pijnlijk. Arts wilde me ook eerst niet geloven, tot ik het uitgilde toen ie mes in mij zette om een moedervlek weg te halen.
woensdag 24 oktober 2012 om 13:23
Rare tandarts. Waarom spuiten ze dan überhaupt een verdoving als het toch niet werkt. Bij mij is het ook zo dat ze pas laat werken, en heb dus de afspraak dat ze eerst verdoven dan een klein half uur wachten, testen en eventueel bijspuiten en dan pas beginnen. Anders heeft het geen zin om te verdoven en gaat de verdoving pas werken als ik al weer bijna thuis ben (erg irritant). Het heeft even geduurd voordat de tandarts eraan wilde, maar zoals ik nu zie ben ik zeker niet uniek en dat is weer prettig om te lezen.

woensdag 24 oktober 2012 om 13:29
Je kunt anders eens vragen naar chirurgische verdoving als je een grote behandeling te gaan hebt.
Die werkt anders dan een normale verdoving en wordt vooral gebruikt bij extracties. (Zo legde mijn tandarts het uit.)
Ook maakt het nog uit of je boven- of benedenkaak verdoofd wordt. Beneden is lastiger kennelijk.
Die werkt anders dan een normale verdoving en wordt vooral gebruikt bij extracties. (Zo legde mijn tandarts het uit.)
Ook maakt het nog uit of je boven- of benedenkaak verdoofd wordt. Beneden is lastiger kennelijk.

woensdag 24 oktober 2012 om 15:53
woensdag 24 oktober 2012 om 18:48
quote:viva-amber schreef op 24 oktober 2012 @ 12:38:
Het is misschien een rare vraag, maar als roodharige heb je meer pijnstilling nodig vanwege een gendefect.
Ik ben roodharig, maar ik heb althans geen verdoving nodig voor tandsteen verwijderen (vind ik wel enigszins vervelend, maar rechtvaardigt een verdoving voor mijzelf niet) en boren.
Canoura,
Welke behandeling is dan pijnlijk, waarbij de tandarts meer verdoving weigert?
Het is misschien een rare vraag, maar als roodharige heb je meer pijnstilling nodig vanwege een gendefect.
Ik ben roodharig, maar ik heb althans geen verdoving nodig voor tandsteen verwijderen (vind ik wel enigszins vervelend, maar rechtvaardigt een verdoving voor mijzelf niet) en boren.
Canoura,
Welke behandeling is dan pijnlijk, waarbij de tandarts meer verdoving weigert?
World of Warcraft: Legion

donderdag 25 oktober 2012 om 15:35
quote:luni schreef op 25 oktober 2012 @ 13:05:
Nou, tuttut.
Ik laat ook altijd gaatjes vullen zonder verdoving, luni, maar ik kan me voorstellen dat TO bijzonder weinig aan die informatie heeft
@TO: ik ben tandartsassistente, en maak héél vaak mee dat patiënten moeten worden bijverdoofd. Dat jouw tandarts dat niet wil, begrijp ik dus niet helemaal. Tuurlijk, er is een bepaalde limiet, maar wat extra verdovingsvloeistof kan heus wel.
Mocht ze dit echt blijven weigeren, zou ik persoonlijk op zoek gaan naar een andere tandarts.
Nou, tuttut.
Ik laat ook altijd gaatjes vullen zonder verdoving, luni, maar ik kan me voorstellen dat TO bijzonder weinig aan die informatie heeft
@TO: ik ben tandartsassistente, en maak héél vaak mee dat patiënten moeten worden bijverdoofd. Dat jouw tandarts dat niet wil, begrijp ik dus niet helemaal. Tuurlijk, er is een bepaalde limiet, maar wat extra verdovingsvloeistof kan heus wel.
Mocht ze dit echt blijven weigeren, zou ik persoonlijk op zoek gaan naar een andere tandarts.

donderdag 25 oktober 2012 om 17:57
Heb 2 jaar geleden vijwillig mijn hele bovenhandel laten trekken (ernstige parodontitis en was het zát) maar mijn andarts was een soort klootmongool aan wie ik overigens die hele schade te danken had. Ben op zoek gegaan naar een tandarts die ik kon vertrouwen dus eerst een heel gesprek gehad bij een tandarts die me lág. Het klikte meteen. En toen het zover was heeft hij nogal een fors gevecht moeten voeren met mijn kaak maar heb er werkelijk niks maar ook niks van gevoeld, hij bleef rustig en was zo enorm aardig, sterker nog, de volgende dag zat ik al op mijn praatstoel (met kleppertje) bij hem en hebben we samen gelachen om die compleet nogal lastige ingreep. Voelde me helemaal oké, geen pijnstillers, niks nodig gehad, niet ziek geweest en prima nazorg. Ik hou gewoon van mijn tandarts dus als je een goeie zoekt en in Albra..dinges 3161 woont of daar vlakbij heb ik dus een súpertandarts voor je.
Heb overigens verdovingswatten in mijn kaak gekregen alvorens hij iets van 20 spuiten door heel mijn waffelje zette. Die spuiten heb ik niet eens gevoeld.
Heb overigens verdovingswatten in mijn kaak gekregen alvorens hij iets van 20 spuiten door heel mijn waffelje zette. Die spuiten heb ik niet eens gevoeld.

donderdag 25 oktober 2012 om 18:01
donderdag 25 oktober 2012 om 18:08
Ik ken je probleem. Vroeger tot drie keer toe meerdere tanden laten trekken (12 in totaal!) en alle keren dráma! Die verdoeving doet niks bij mij, de pijn gaat overal dwars doorheen, ik lag gillend (voor zover dat ging met die hand van de tandarts in mijn mond:P) en jankend in die stoel. Bij de tweede keer dit ook aan gegeven van te voren, toen hebben ze me 10 minuten langer gegeven om te verdoving te laten inwerken, niet echt met resultaat eigenlijk. Erna zelfs bijna flauwvallen, wat de tandarts + assistenten toch maar lastig vonden. "Of mijn moeder me niet gewoon in de auto kon zetten?" En dat terwijl ik half op de grond lag en niet meer op mijn benen kon staan...
Daarna overgestapt naar een andere tandarts, daar voor de 3e keer tanden moeten laten trekken, wederom die gigantische pijn.
Oh en btw: ik heb ook rood haar:P haha. Heb idd ook wel eens gehoord dat roodharigen meer zenuwuiteinden ofzo hebben en daardoor meer pijn voelen?
Helaas dus eigenlijk geen tips voor jou, maar ik leef wel met je mee:)
Daarna overgestapt naar een andere tandarts, daar voor de 3e keer tanden moeten laten trekken, wederom die gigantische pijn.
Oh en btw: ik heb ook rood haar:P haha. Heb idd ook wel eens gehoord dat roodharigen meer zenuwuiteinden ofzo hebben en daardoor meer pijn voelen?
Helaas dus eigenlijk geen tips voor jou, maar ik leef wel met je mee:)