Gezondheid alle pijlers

Hennepolie als medicijn...Ervaringen?

10-04-2012 12:52 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik er achter dat er op internet heel veel te vinden is over de fantastische werking van Hennep, wanneer je er olie van maakt (of sap?)



Het zou vanalles kunnen genezen: kanker, AIDS, Crohn, huidaandoeningen....noem maar op. Op youtube staan ook 'survivors' van allerlei ziekten, die (mede?) dankzij hennepolie genezen zijn.



(Typ bijvoorbeeld maar de woorden 'hemp oil' en 'cures' in op youtube, en ziedaar, een hele rij aan filmpjes)



Ik ben heel erg benieuwd, vind het razend interessant!!

Maar aan de andere kant ergens ook wel sceptisch, want het lijkt haast te mooi om waar te zijn...

Maar, ik ben (gelukkig!!) niet ziek, dus ik kan het niet uitproberen (al zou het ook preventief schijnen te werken)

Wel heb ik plannen om het voor een naaste te gaan maken die artrose heeft, in de hoop dat haar klachten verminderen of misschien zelfs weggaan.





Zijn er hier mensen die hennepolie als medicijn gebruikt hebben en wat zijn jullie ervaringen?
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het te mooi om waar te zijn. Anders hadden ze toch in Afrika wel enorme hennepplantages (goedkoop gewas) en hadden ze daardoor goedkope medicijnen tegen aids?



En als het zou helpen tegen kanker, dan zouden mensen toch geen dure en vervelende chemotherapie hoeven te ondergaan, maar konden ze gewoon smeren met hennepolie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt zo te zijn dat het wordt tegengehouden door de farmaceutische industrie, omdat er geen geld mee te verdienen valt. (volgens 1 zo'n film, 'run from the cure heet die film'

Iedereen kan immers in zijn eigen achtertuin een plant laten groeien.

En ja, geld is belangrijker dan gezondheid.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Ja en iedere wetenschapper die onderzoek doet naar deze ziekten en iedere medewerker binnen de farmaceutische industrie is een verschrikkelijke geldwolf dus een wondermiddel wordt al jaren geheim gehouden. Klinkt als een complottheorie.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het ook niet, en ik ga het maken met de gedachte: 'niet geschoten altijd mis'.



Maar het schijnt een nog vrij onbekend fenomeen te zijn, of weer een onbekend fenomeen te zijn want tot een eeuw of twee geleden werd het heel veel gebruikt, schijnt.

Dus nog niet veel mensen zijn ervan op de hoogte. Maar op die youtubefilmpjes staan ook verschillende artsen die er positief over zijn.



En wat ik ervan begrepen heb doen de wetenschappers veelal onderzoek 'in opdracht van...'

En aangezien er weinig tot geen geld te verdienen valt hiermee zijn er ook weinig opdrachtgevers.



Maar goed, ik ben zelf dus ook nog niet overtuigd, maar omdat ik het wel erg interessant vind vroeg ik me af of er hier mensen zijn die er ervaringen mee hebben..
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Medicinale cannabis kan onder andere worden voorgeschreven aan patiënten met kanker en/of hiv/ aids. Het heeft echter niet zo'n miraculeuze werking als jij hier schetst en er wordt wel degelijk onderzoek naar gedaan.



Zie: http://www.apotheek.nl/Th ... bis.aspx?mId=10702&rId=41



En zie: http://www.cannabisbureau ... nteninformatie/Indicatie/
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 10 april 2012 @ 13:09:

Ja en iedere wetenschapper die onderzoek doet naar deze ziekten en iedere medewerker binnen de farmaceutische industrie is een verschrikkelijke geldwolf dus een wondermiddel wordt al jaren geheim gehouden. Klinkt als een complottheorie.



Over hennep-olie als medicijn ben ik sceptisch, maar dat de farmaceutische industrie met name gericht is op geld staat voor mij vast. Complottheorie of niet binnen de Europese context wordt momenteel een wet voorbereid om bijvoorbeeld plantaardige AD (St. Janskruid, Rhodolia Rosea, 5HTP) te laten verbieden. Zeker depressieve patienten met mildere klachten kunnen goed baat heb ben bij deze 'medicijnen'. Maar toch zal deze wet (naar aanleiding van de Codex Alimentarius en op voorspraak/lobby van de farmaceutische industrie) dergelijke middelen gaan verbieden.



Ik ben zeker niet iemand die achter allerlei complottheorieën aanloopt, maar ik neem ook zeker niet alles maar aan met de gedachte men (in het algemeen) het beste met mij voor heeft. Dat is je kop in het zand steken en in mijn ogen nogal naief.
Alle reacties Link kopieren
@ gamayun, als je het rookt of thee van zet is het inderdaad voor verlichting van klachten, zoals pijnverminderen, bevorderen van de eetlust e.d.



Maar ik bedoel dus echt als je er olie of sap van maakt?



Want zo was er bijvoorbeeld ook een youtubefilmpje van een vrouw die het gebruikte in een vernevelapparaat, wat niet echt hielp....of in ieder geval niet voldoende...

Maar toen ze er achter kwam dat op het vernevelapparaat kleine stukjes olie achterbleven, en ze die olie innam, ging het stukken beter met haar, sterker nog, ze genas.

Omdat in de olie veel hogere cocentraties THC zitten dacht ik, dan wanneer je het rookt/thee van trekt.



voor de geinteresseerden: dit filmpje bedoel ik
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens wel eens grappig om je te verdiepen in de geschiedenis van het verbieden van verdovende middelen. Dat had namelijk helemaal niet te maken met de zorg en welzijn voor het individu vanwege de schadelijke effecten, maar alles met politiek en gaat zelfs terug tot voor de Eerste Wereldoorlog.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook mensen die beweren te genezen van ingestraald water



Ik geloof zeker dat cannabis heel goed kan werken bij sommige ziektes, beweren dat het een wondermiddel is gaat me persoonlijk wel een brug te ver.



Christiane, willen ze dat de medicijnen die je noemt niet meer vrij te verkrijgen zijn maar bijv. nog wel op doktersrecept, of willen ze ze helemaal volledig verbieden?

Ben het er wel mee eens dat de geneesmiddelenindustrie zeker een geldgedreven industrie is.

En dat het verbod op sommige middelen (en het legaal houden van andere middelen) voornamelijk een politieke reden heeft en niet (alleen) een gezondheidstechnische.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het zeker met je eerste post eens, Christiane, ik denk ook zeker niet dat 'men in het algemeen' het beste met mij voorheeft.

Maar goed, dat is een andere discussie

In de geschiedenis van het verbieden van verdovende middelen heb ik me nog niet echt verdiept trouwens....misschien ga ik dan nog wel doen tzt.



Tot vorige week ofzo was ik ook helemaal niet hiermee bezig, maar viavia hoorde ik erover en het maakte me wel erg nieuwsgierig! En daarom erg benieuwd of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben..
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Heb hier wel hennepolie staan voor over salade enzo. Inderdaad ook doordat ik ergens had gelezen dat het heel gezond is.. Precies de goede verhoudingen omega 3/6/9 enzo. Mja, of het echt werkt, geen idee. ;)
Alle reacties Link kopieren
Oud topic, nieuwe spammert denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Sinds 14 jaar heb ik whiplash met veel pijnklachten, vnl in mijn nek en slaap ik nooit langer dan 50 minuten achter elkaar. Na veel verhalen kocht ik het huismerk CBD hennepolie van het Kruidvat, 10,00 per flesje, 2,75%. Zonder specifieke verwachtingen overigens, ik had nl al zoveel geprobeerd in al die jaren.
Na enkele dagen ( 2x 8 druppels per dag) zakte de pijn voor ca. 80 % weg!! Ik wist niet wat me overkwam. Bovendien sliep ik een paar keer 2 1/2 uur achter elkaar! Een weldaad!
Om een nog beter effect te krijgen kocht ik de 5% CBD van CrystalCBD. En wat denk je ... Na enkele dagen kwam de pijn terug en lag ik weer wakker. Vervolgens nam ik weer het Kruidvat merk , minder geconcentreerd en de pijn zakte weer. Ik wil iedereen waarschuwen voor het dure crystalCBD 5%, 40 euro per flesje! want bij mij deed het helemaal niets! Het is ook een raar goedje, smaakt naar niets ... Ik vertrouw het ook niet.
Voor mensen met chronische pijn ... probeer het gewoon met de goedkope CBD van het Kruidvat. In de aanbieding soms zelfs 2 voor 15 euro. Voor mij is het na 14 jaar van alles proberen, dure behandelingen, dure apparaten etc. een uitkomst gebleken!
Alle reacties Link kopieren
Wil nog aanvullen dat je met een 10 ml flesje ongeveer een maand doet. Las ook wel op andere plaatsen dat de werking persoonlijk getint is. De ene heeft baat bij het ene merk en een ander juist weer bij een ander merk. Even uitproberen. Nu de pijn zoveel minder is krijg ik ook weer meer energie. Moet mezelf nu eerder afremmen want ik pak weer van alles aan. Zelfs schilderen van wat deuren was mogelijk met slechts een beperkte terugslag. Ben geen vaste schrijver op forums maar weet maar al te goed wat chronische pijn met je kan doen. Daarom deze berichten in de hoop dat anderen er daadwerkelijk baat bij zullen hebben!
Alle reacties Link kopieren
geweldig!!!Het helpt mij ook tegen chronische pijn,maar krijg er erge diarree van,dus ik moet nu kiezen of ik er wel mee door ga
Alle reacties Link kopieren
Ella, ik zou in jouw geval de dosis wat verlagen en als de diarree daarmee verdwijnt die langzaam weer opbouwen. Weet ook niet welke concentratie je neemt. Ik heb dus baat bij 2,75%, het laagst verkrijgbare. Succes!
Alle reacties Link kopieren
ik heb 10 procent en voor de nacht thc,dus misschien wel te veel idd,hoeveel druppels neem jij van de 2,75 %,en gewoon van het kruidvat he?Maar wat fantastisch dat je zo'n verschil merkt!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven