Gezondheid alle pijlers

herkenning klachten zoon

11-01-2015 19:46 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi dames,

Ik heb een vraag: onze zoon van 4 is dinsdag ziek geworden. Hij kreeg rode uitslag. een dag erna dikke gewrichten en pijn en koorts en zn hele gezicht was opgezwollen van het vocht. We zijn naar de SEH verwezen door de huisarts. De kinderarts heeft hem onderzocht en zegt dat hij een afweerreactie laat zien. Hij is 2 weken geleden ziek geweest (keelontsteking) en zijn lichaam vecht hier nog tegen. Ze heeft geen term genoemd, alleen dat het maandag over moet zijn. Hij heeft bijna geen klachten meer en is ook niet ziek meer. Af en toe nog last van zn gewrichten en wat jeuk, de zwelling in zn gezicht neemt af.

Nu is mijn vraag; herkent iemand dit? Als ik dit 'google'kom ik acuut reuma en reactieve artritis tegen. Maar de arts heeft alleen gezegt van uitzieken en niks over behandeling verder. Zal morgen nog bellen dat hij nog lichte klachten heeft. Vroeg me af of iemand zich herkent? Maak me zorgen omdat acuut reuma door streptokokken komt. ze heeft verder helemaal niks gezegt alleen uitzieken.
heb de huisarts nog nagevraagd vanmiddag: ookal is het een streptokokinfectie geweest dan heeft dit geen gevolgen voor de toekomst. ze probeert me gerust te stellen. En als ik nog vragen houd kan ik de kinderarts nog navragen dus dit ga ik doen.. Maar schijnbaar wordt er echt niet aan accuut reuma gedacht. Anders hadden ze hier neem ik aan wel actie op ondernomen. Hij knapt goed op. Heeft nog wel wat lichte klachten, maar dat ga ik navragen bij dekinderarts.
Nog even een update: we hebben bericht dat het geen doorgemaakte streptokokkeninfectie is. Dus accuut reuma is uitgesloten. Hij is al weer een heel eind opgeknapt maar blijft lichte klachten houden: gewrichtspijn die verspringend is, uitslag (rode vlekken), bleek, soms blauw om mond, hoofdpijn, misselijk, buikpijn en moe. Is goed levendig eet en drinkt goed, speelt mooi en slaapt goed.. Morgen nog een keer naar de huisarts dat de klachten aanhouden. Geen idee meer waar we het moeten zoeken. Deze klachten in vombinatie met gezwollen gewrichten... Mischien gewoon een virus? Hij is niet erg ziek verder...
Gezwollen en pijnlijke gewrichten, grote rode/paarse vlekken i.c.m. voorafgaand ziek geweest met koorts, bleek bij mijn zoon Henoch Schönlein te zijn.

Niets aan overgehouden gelukkig.
Henoch Schonlein inderdaad. Mijn zoon heeft het ook gehad.

Heel pijnlijk vooral de gezwollen gewrichten.

Als het dat is dan gaat het over maar het is heel naar.

Je moet naar de huisarts of kinderarts om te laten controleren of het dat is. Alleen al voor pijnstilling. Daarnaast kunnen de nieren van die ziekte beschadigen en de huisarts moet de nierfunctie in de gaten houden dmv urine controle

Als het henoch Schonlein is he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven