Gezondheid alle pijlers

Hernia, iemand tips?

10-02-2018 14:56 26 berichten
Hallo allemaal,

Ik zal even kort mijn verhaal vertellen, 8 oktober ben ik door mijn rug gegaan met opruimen in de tuin, ik kon niets meer en ging echt door de grond vd pijn. Ik heb toen HA gebeld en die zeide dat het spit was en ik tegen de pijn naproxen moest slikken. Ik heb toen 1,5 week echt totaal niets gekunt en plat op de bank gelegen. Later ging het wel weer maar de rugpijn bleef.

Eind november begon de pijn in mijn bil, krampen, steken, zenuwpijn. Weer de huisarts gebeld maar ze vertelde dat spit lang kon duren en ik toch moest afwachten.

Eind december was ik er toch een heel eind klaar mee en heb ik weer gebeld dat ik wilde dat er nu echt naar gekeken werd. Zenuwpijn van bil tot onder knie, doof gevoel aan de zijkant van mijn voet en stroom stootjes door mijn been waardoor ik door mijn been zak. HA vond het niet zorgwekkend omdat ik pas 24 ben, dus goed idee om naar de fysio te gaan.

Fysio heeft me 4x gemasseerd en wat oefeningen laten doen en uit eindelijk door gestuurd naar de manueeltherapeut om me te laten kraken. Eenmaal bij de manueeltherapeut zei hij dat ie me niet ging kraken omdat ik dus toch wel echt een hernia heb. Advies was voorlopig niet tot weinig werken (Ik werk in de horeca) en overdag vooral lopen en tussendoor rusten en door gaan met fysio behandelingen en een korset dragen.

Ik zit inmiddels al 3 weken thuis, loop al 4 maanden met deze klachten en de pijn word eigenlijk elke dag steeds meer. Het is nu al zeker 2 weken dat ik snachts wakker lig vd pijn en word er nu wel moedeloos van.

Fysio gaf aan dat ik dit niet met de HA hoefde te bespreken want die kan hier toch verder niets mee doen. Maar kan ik vragen om toch een doorverwijzijg naar de neuroloog? Zijn er mensen die nog tips hebben? Ben een beetje op zoek naar soort gelijke verhalen?
infinity37 schreef:
26-02-2018 19:44
Zitten en staan vind ik allebei ellende. Ik sta veel op dezelfde plek en in dezelfde houding en dan mag ik even zitten "om bij te komen" maar dat helpt niet. Lopen vind ik tot nu toe het aller fijnste, dus mijn hond is laatste tijd erg blij met mij. :lol:

18 weken geleden begon de pijn in mijn rug en 14 weken geleden begon het in mijn been/bil. Heb dus nog weinig zin om van alles uit te proberen wat niet helpt.

Ik ben benieuwd wat morgen me brengt.
Zitten en staan is bij mij ook het grootste probleem inderdaad. Ik lig of ik beweeg en that's it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven