Gezondheid alle pijlers

Hernia operatie

26-06-2017 16:52 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Afgelopen 14 juni ben ik geopereerd aan een hernia in mijn rug. (L5/S1)
Dit is gebeurd in de Medinova kliniek in Breda.
Na de operatie werd ik direct wakker zonder die vreselijke hernia pijn in mijn been. Wat een verademing!
Het herstel gaat ook zeker voorspoedig en mag absoluut niet klagen. Ik heb weinig tot geen pijn. Af en toe wat pijn aan de wond of in de rug als ik te veel gedaan heb, of een verkeerde beweging maak.

Nou is echter mijn vraag...
Ik heb wel sinds de operatie een helemaal dove voet. (vanaf mijn kuit, tot voet, tot buitenste 3 tenen)
Ik heb wel mijn kracht terug. Maar voel mijn voet dus niet. Je zou er met een naald in kunnen prikken zonder dat ik het voel.
De chirurg zegt dat het nog weg trekt.
Echter ben ik bang dat het blijvende zenuwschade is.

Zijn er meer mensen die een hernia operatie gehad hebben, en dit herkennen?
Hoe gingen jullie er mee om?

Groetjes!
Live to the fullest
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het goed met je gaat na de operatie.
Ik heb een hernia operatie gehad in januari 2010. Dat dove gevoel dat je beschrijft heb ik nog steeds. Net alsof je sok verkeerd en gedraaid zit. Na al die jaren ben ik me er niet meer dagelijks bewust van. Het is bij mij dus niet weg getrokken, maar kan er goed mee leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 7 jaar geleden een l5-s1 operatie gehad en ik heb boven aan mijn kuit en de buitenkant van mijn voet geen gevoel. Kracht is wel helemaal goed maar het gevoel dus niet

Uiteindelijk heb je dat ook niet nodig en ik merk het niet eens, tenzij ik mijn benen scheer en dan kijk ik altijd extra uit zodat ik me niet perongeluk snijd.

Zeker wel af en toe checken of je geen wondjes hebt of zo. Want dat voel je dus niet.
Zenuwen kunnen beschadigd raken en herstellen. Als ze herstellen, dan gaat dat tergend langzaam, dus dat kan maanden duren. Als ze niet herstellen, dan hoef je er idd geen last van te hebben, zolang je jezelf dan maar bewust controleert op blauwe plekken en wondjes ed. Of het gevoel bij jou wel of niet terug komt, kan de chirurg het beste voorspellen. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Zenuwen kunnen zeker herstellen,
om het te versnellen kun je net als ik je levenstijl veranderen. voor mijn operatie heb ik vele documentaires en onderzoeken bekeken en mijn voedingspatroon aangepast.
Zit nu op 4 weken na een L4-L5 operatie en ik kan alweer alles doen als topsporter. (maar ik hou nog eventjes mijn rust)
Ik heb Vlees en Melk producten weggelaten en dit gecombineerd met Vitaminen/Mineralen en PEA Pillen(Palmitoylethanolamide herstelt beschadigde cellen).
en Oja veeeeeel water drinken.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Lots en as93, ik heb jullie even een priveebericht gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
De doofheid is bij mij grotendeels weggetrokken. Soms steekt het tijdelijk nog eens de kop op, variërend van enkele tenen tot de hele voetzool.

Ik kreeg na de operatie van de fysio het advies om koud/warme wisselbaden te doen om het herstel van het gevoel te bevorderen.

Ik heb dat lange tijd twee keer per dag gedaan, je weet natuurlijk nooit of en hoeveel dat heeft bijgedragen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft bij mij een jaar geduurd,heb 2 operaties gehad, maar de doofheid is helemaal weg getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Heeft bij mij een jaar geduurd,heb 2 operaties gehad, maar de doofheid is helemaal weg getrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven