Gezondheid alle pijlers

Herpes Genitalis: hoe lang klachten?

12-07-2017 19:31 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo blij als ik de laatste tijd was dat ik een nieuw iemand heb leren kennen, zo naar voel ik me nu.

Sinds zondag voel ik me grieperig en had ik pijn op het toilet. Na wat zelfonderzoek zag ik een aantal rare wondjes down-under, dus ik ben me lamgeschrokken. Kon gelukkig direct bij de huisarts terecht en die stelde na het bekijken vast dat het genitale herpes is. Inmiddels ben ik al op de helft met een antibioticakuur tegen de klachten, maar ik merk nog nul verbetering.

Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben en weten hoe lang ik nog aan bed gekluisterd blijf? Ik heb nog steeds koorts, keelpijn, spierpijn en een branderig gevoel bij mijn vagina.
Bij herpes is het inderdaad niet zo dat je gelijk je partner kunt beschuldigen, je kunt het op veel manieren krijgen, en zoals al gezegd zijn er veel stille dragers.
Eerste keer is vaak het ergst. Sudocreme kun je erop smeren, maar misschien beter via de apotheek lidocaine, dat verdooft heel licht (niet zelf iets kopen, maar doe het via de apotheek dan weet je dat het goed is)
Om de pijn te verlichten idd wat al is gezegd, op het moment dat je naar het toilet gaat lauw water erlangs gieten (zet desnoods een gieter neer) en wees niet zuinig, het zal niet pijnloos zijn maar beter dan niks.
Geen strakke kleding, en verder is het helaas ff doorbijten. Je hebt gelukkig antibiotica, dus het zal snel minder worden, sterkte!
Ik ga morgen sowieso weer even contact opnemen met de huisarts, vragen of ik iets mag/kan smeren en vragen om een soa-test. Thanks!
Joostisandersgeaard2 schreef:
12-07-2017 23:32
Beterschap! Balen. Ik heb ooit een plekje op mijn buik gehad en moet er niet aan denken dat het op mijn genitalien zou zitten.

Is het een beetje uit te houden met het middeltje van de huisarts?

Hoop voor je dat het niet (te vaak) terugkomt.
Het is verschrikkelijk, echt. Afgezien van de griepachtige verschijnselen die ik erbij heb. Het middel van de huisarts doet helaas tot zover voor mijn gevoel niks.. Dankjewel!
Panda1987 schreef:
12-07-2017 23:47
Bij herpes is het inderdaad niet zo dat je gelijk je partner kunt beschuldigen, je kunt het op veel manieren krijgen, en zoals al gezegd zijn er veel stille dragers.
Eerste keer is vaak het ergst. Sudocreme kun je erop smeren, maar misschien beter via de apotheek lidocaine, dat verdooft heel licht (niet zelf iets kopen, maar doe het via de apotheek dan weet je dat het goed is)
Om de pijn te verlichten idd wat al is gezegd, op het moment dat je naar het toilet gaat lauw water erlangs gieten (zet desnoods een gieter neer) en wees niet zuinig, het zal niet pijnloos zijn maar beter dan niks.
Geen strakke kleding, en verder is het helaas ff doorbijten. Je hebt gelukkig antibiotica, dus het zal snel minder worden, sterkte!
Dankjewel! Weet je dat ik eerst dacht dat het een soort aften waren 🙈 vergeleken met de plaatjes die ik gegoogled had leek het er voor mijn gevoel niet op.
Wat echt goed helpt lidocaïne gel, daar zit een verdovend middeltje in. De pijn bij het plassen etc is dan een stuk dragelijker.
Een paar keer per dag aanbrengen. Bij mij verdwenen na ong 8 dagen de meeste klachten. Is daarna ook nooit meer terug gekomen. Maar het was echt een pijnlijke toestand.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
opoetet schreef:
13-07-2017 19:03
Wat echt goed helpt lidocaïne gel, daar zit een verdovend middeltje in. De pijn bij het plassen etc is dan een stuk dragelijker.
Een paar keer per dag aanbrengen. Bij mij verdwenen na ong 8 dagen de meeste klachten. Is daarna ook nooit meer terug gekomen. Maar het was echt een pijnlijke toestand.
Die heeft de dokter inderdaad voorgeschreven! Werd niet vergoed, maar ik heb het er voor over. Merk inderdaad al beetje verschil. Hoe lang terug is het voor jou? Heb je misschien nog andere tips, bv om een volgende uitbraak te voorkomen?

Update voor de andere lieve forumleden die hebben gereageerd: dokter heeft m'n keel nagekeken en denkt dat dat een ander virus is bovenop deze door mijn verminderde weerstand. Nogmaals down-under gekeken en ze weet zeker dat het herpes is. En de soatest vond ze ook een goed idee, heb pakket meegekregen en moet bloed laten prikken. Nogmaals bedankt!
Het schijnt dat L Lysine helpt (ook bij koortslip) Schijnt uitbraak te kunnen voorkomen of verminderen. Heb er zelf alleen geen ervaring mee
Panda1987 schreef:
14-07-2017 19:57
Het schijnt dat L Lysine helpt (ook bij koortslip) Schijnt uitbraak te kunnen voorkomen of verminderen. Heb er zelf alleen geen ervaring mee
Ja, werkt!
De eerste uitbraak is het heftigst. Daarna kan het terugkomen als bijvoorbeeld je weerstand laag is. Maar nooit zo erg als de eerste keer. Komt het vaker terug, dan de L Lysine door blijven slikken.

Het is echt balen als je 't eenmaal hebt. Maar je hoeft er niet perse veel last van te hebben. Beterschap, hopelijk is het snel op z'n retour.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik heb geen tips, het is gewoon weggebleven. Gebeurt gelukkig ook! Bij is het alweer 12 jaar geleden.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Merl0t schreef:
14-07-2017 20:07
Ja, werkt!
De eerste uitbraak is het heftigst. Daarna kan het terugkomen als bijvoorbeeld je weerstand laag is. Maar nooit zo erg als de eerste keer. Komt het vaker terug, dan de L Lysine door blijven slikken.

Het is echt balen als je 't eenmaal hebt. Maar je hoeft er niet perse veel last van te hebben. Beterschap, hopelijk is het snel op z'n retour.

Ja had ik toen ook. De eerste keer was ruim 3 jaar geleden en duurde een week (daarna werd het door antibiotica minder) en die week was echt een hel. Had wel eens eerder blaasontsteking gehad, maar dat is echt helemaal niks vergeleken bij dit.
Daarna na 3 maanden nog een keer gehad, maar veeeel minder, bijna geen pijn. En sindsdien helemaal niet meer gehad.
Op het moment dat ik ziek ben of merk dat mij weerstand iets minder is slik ik L Lysine, just in case
opoetet schreef:
15-07-2017 16:31
Ik heb geen tips, het is gewoon weggebleven. Gebeurt gelukkig ook! Bij is het alweer 12 jaar geleden.
Ik hoop zo dat dat bij mij ook het geval is! Wat voelde ik me naar zeg.. en die gozer waaraan ik het te danken heb negeert me gewoon, dus ik ga bijna denken dat hij het wel wist
Panda1987 schreef:
16-07-2017 12:56
Ja had ik toen ook. De eerste keer was ruim 3 jaar geleden en duurde een week (daarna werd het door antibiotica minder) en die week was echt een hel. Had wel eens eerder blaasontsteking gehad, maar dat is echt helemaal niks vergeleken bij dit.
Daarna na 3 maanden nog een keer gehad, maar veeeel minder, bijna geen pijn. En sindsdien helemaal niet meer gehad.
Op het moment dat ik ziek ben of merk dat mij weerstand iets minder is slik ik L Lysine, just in case
Ik ben langs twee drogisterijen geweest maar die hadden dat l-lysine niet :( maar dat slik je dus preventief wanneer je je wat minder lekker voelt?
Alle klachten lijken nu verdwenen, hoop dat het bij deze ene keer blijft. Nogmaals allemaal bedankt voor de tips! Die l-lysine, waar haal ik dat? De Tuinen? Twee andere drogisterijen hadden het nl niet.
L-Lysine haal je inderdaad bij zo'n winkel, Tuinen, Gezond en Wel, Vitamin Store... Fijn dat je je beter voelt!
appelflapje* schreef:
24-07-2017 19:01
Ik hoop zo dat dat bij mij ook het geval is! Wat voelde ik me naar zeg.. en die gozer waaraan ik het te danken heb negeert me gewoon, dus ik ga bijna denken dat hij het wel wist
....
appelflapje* schreef:
12-07-2017 22:54
Ik heb op het moment alleen sudocreme in huis, mag dat ook?

Hij zegt dat hij nooit ergens last van heeft gehad en na z'n ex met niemand anders heeft gerommeld.. ik weet het niet, maar heb hem wel gezegd contact met zijn huisarts op te nemen.
Huh? Dan negeert hij je toch niet? Of negeert hij je nadat je hem had gevraagd of hij ergens last van had?

In ieder geval sterkte! Ik moet er niet aan denken om zelf herpes te krijgen (al zal ik vast wel zo'n stille drager zijn, en is het natuurlijk ook geen wereldramp ofzo). Mijn moeder heeft één keer in het jaar ofzo een koortslip. Zou ik dan ook "slapende" herpes hebben?
appelflapje* schreef:
24-07-2017 19:02
Ik ben langs twee drogisterijen geweest maar die hadden dat l-lysine niet :( maar dat slik je dus preventief wanneer je je wat minder lekker voelt?
Ja dat doe ik wel inderdaad. Ik haal het bij de tuinen
Inderdaad, L - lysine. Sinds ik dat neem, ongeveer een kuurtje van een maand of 2 per jaar en sindsdien nooit meer een koortsblaas gehad. Hopelijk helpt het jou ook voor genitale herpes!

Wat is eigenlijk een stille drager? Kan je het virus dan ook doorgeven zonder symptomen ofzo?
FarFarAway schreef:
24-07-2017 20:10
Inderdaad, L - lysine. Sinds ik dat neem, ongeveer een kuurtje van een maand of 2 per jaar en sindsdien nooit meer een koortsblaas gehad. Hopelijk helpt het jou ook voor genitale herpes!

Wat is eigenlijk een stille drager? Kan je het virus dan ook doorgeven zonder symptomen ofzo?

Dat lijkt mij niet. Alleen net voor en tijdens de uitbraak ben je besmettelijk als het ingedroogd is dan pas ben je niet meer besmettelijk. Dus het lijkt me dat je als stille drager je geen mensen kan besmetten.
appelflapje* schreef:
24-07-2017 19:07
Alle klachten lijken nu verdwenen, hoop dat het bij deze ene keer blijft. Nogmaals allemaal bedankt voor de tips! Die l-lysine, waar haal ik dat? De Tuinen? Twee andere drogisterijen hadden het nl niet.
Fijn dat de klachten zijn verdwenen, nu maar hopen dat je weinig uitbraken krijgt. Gezond leven met veel vitamines en mineralen is een pre net als veel bewegen in de buitenlucht (bv fietsen) zodat je meer weerstand opbouwd hierdoor krijgt het virus (wat voor altijd in je lichaam zit) minder de kans om toe te slaan.
Ginerva schreef:
24-07-2017 20:46
Dat lijkt mij niet. Alleen net voor en tijdens de uitbraak ben je besmettelijk als het ingedroogd is dan pas ben je niet meer besmettelijk. Dus het lijkt me dat je als stille drager je geen mensen kan besmetten.

Nee dat kan dus juist wel. Je bent ten alle tijde besmettelijk al ben je net voor en tijdens nog extra besmettelijk.
rodebes schreef:
24-07-2017 22:21
Nee dat kan dus juist wel. Je bent ten alle tijde besmettelijk al ben je net voor en tijdens nog extra besmettelijk.
Oke, dat wist ik niet.
rodebes schreef:
24-07-2017 22:21
Ja en doordat een 'stille drager' geen symptomen heeft, weet je dus praktisch niks.. voor mij kwam het als donderslag bij heldere hemel
Valeriaansnoepje schreef:
24-07-2017 19:33
....

Huh? Dan negeert hij je toch niet? Of negeert hij je nadat je hem had gevraagd of hij ergens last van had?

In ieder geval sterkte! Ik moet er niet aan denken om zelf herpes te krijgen (al zal ik vast wel zo'n stille drager zijn, en is het natuurlijk ook geen wereldramp ofzo). Mijn moeder heeft één keer in het jaar ofzo een koortslip. Zou ik dan ook "slapende" herpes hebben?
Daarna dus. Het negeren.

Het zou kunnen dat je ook asymptomatisch bent, maar volgens mijn huisarts heeft bloedprikken geen zin, omdat een boel mensen anti-stoffen in hun lijf schijnen te hebben.
Ginerva schreef:
24-07-2017 20:49
Fijn dat de klachten zijn verdwenen, nu maar hopen dat je weinig uitbraken krijgt. Gezond leven met veel vitamines en mineralen is een pre net als veel bewegen in de buitenlucht (bv fietsen) zodat je meer weerstand opbouwd hierdoor krijgt het virus (wat voor altijd in je lichaam zit) minder de kans om toe te slaan.
Ik ben veel in de buitenlucht dankzij mijn paard en sport regelmatig, voeding is een dingetje gezien de avonddiensten, maar gelukkig voel ik me nu prima. Kwestie van afwachten of het ooit weer uitbreekt en wanneer/hoe het dan toeslaat denk ik?
Ik zou niet zomaar preventief die l-lysine gaan innemen, mijn huisarts was daar in ieder geval niet voor
die gaf aan: eerst maar eens kijken of en zo ja met welke regelmaat er uitbraken komen
pas bij hoge frequentie uitbraken moet je echt preventief aan de slag, maar in principe heb je met een normaal gezond dieet voldoende lysine in je lijf en heb je helemaal geen supplementen nodig. bij teveel lysine in je lijf kun je bijwerkingen krijgen met name dunnere huid en verminderde werking van de slijmvliezen. op lange termijn kan het effect hebben op de nieren
je kunt wel zorgen dat je het in huis hebt en innemen bij een uitbraak of als je merkt dat je minder weerstand hebt

ik heb nog maar 1 keer een nieuwe uitbraak gehad, anderhalf jaar na de initiële besmetting.
ik was 2 dagen niet lekker (maar niet ziek) en de blaasjes waren binnen 2 dagen weg met aclovir zalf
eigenlijk kon je het niet eens een uitbraak noemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven