Herpes Genitalis: hoe lang klachten?
woensdag 12 juli 2017 om 19:31
Zo blij als ik de laatste tijd was dat ik een nieuw iemand heb leren kennen, zo naar voel ik me nu.
Sinds zondag voel ik me grieperig en had ik pijn op het toilet. Na wat zelfonderzoek zag ik een aantal rare wondjes down-under, dus ik ben me lamgeschrokken. Kon gelukkig direct bij de huisarts terecht en die stelde na het bekijken vast dat het genitale herpes is. Inmiddels ben ik al op de helft met een antibioticakuur tegen de klachten, maar ik merk nog nul verbetering.
Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben en weten hoe lang ik nog aan bed gekluisterd blijf? Ik heb nog steeds koorts, keelpijn, spierpijn en een branderig gevoel bij mijn vagina.
Sinds zondag voel ik me grieperig en had ik pijn op het toilet. Na wat zelfonderzoek zag ik een aantal rare wondjes down-under, dus ik ben me lamgeschrokken. Kon gelukkig direct bij de huisarts terecht en die stelde na het bekijken vast dat het genitale herpes is. Inmiddels ben ik al op de helft met een antibioticakuur tegen de klachten, maar ik merk nog nul verbetering.
Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben en weten hoe lang ik nog aan bed gekluisterd blijf? Ik heb nog steeds koorts, keelpijn, spierpijn en een branderig gevoel bij mijn vagina.
vrijdag 28 juli 2017 om 18:07
Dank voor je tip!Pinda-Kaas schreef: ↑27-07-2017 23:41Ik zou niet zomaar preventief die l-lysine gaan innemen, mijn huisarts was daar in ieder geval niet voor
die gaf aan: eerst maar eens kijken of en zo ja met welke regelmaat er uitbraken komen
pas bij hoge frequentie uitbraken moet je echt preventief aan de slag, maar in principe heb je met een normaal gezond dieet voldoende lysine in je lijf en heb je helemaal geen supplementen nodig. bij teveel lysine in je lijf kun je bijwerkingen krijgen met name dunnere huid en verminderde werking van de slijmvliezen. op lange termijn kan het effect hebben op de nieren
je kunt wel zorgen dat je het in huis hebt en innemen bij een uitbraak of als je merkt dat je minder weerstand hebt
ik heb nog maar 1 keer een nieuwe uitbraak gehad, anderhalf jaar na de initiële besmetting.
ik was 2 dagen niet lekker (maar niet ziek) en de blaasjes waren binnen 2 dagen weg met aclovir zalf
eigenlijk kon je het niet eens een uitbraak noemen