Hersenkneuzing
vrijdag 26 september 2014 om 13:13
Via google had ik een linkje gevonden naar dit onderwerp, maar kan hem nu niet meer vinden, vandaar dat ik een nieuwe start.
Ik heb me net hier aangemeld, op zoek naar info.
Ik ben een moeder van 2 jongens van 6 en 11 jaar. Getrouwd en 35 jaar.
Vorige week donderdag ben ik aangereden door een auto. Ik weet hier niks meer van en werd wakker in het ziekenhuis. Ik blijk een hersenkneuzing te hebben. Op 2 plekjes in mijn hoofd zit een bloeding. Gelukkig ga ik wel goed vooruit en heb ik niet zo heel erg veel problemen.
Maandag ga ik naar een revalidatiecentrum om te voorkomen dat ik klachten blijf houden en dat ik teveel ga doen als ik thuis zou zijn.
Mijn vraag is: Hoelang zou het duren voor ik weer aan het werk zou kunnen? Er staat een vakantie gepland naar schotland over anderhalve week, zou ik kunnen gaan?
Hoelang duurt het revalideren.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij wat meer kunnen vertellen en hun ervaringen willen delen met mij
Ik heb me net hier aangemeld, op zoek naar info.
Ik ben een moeder van 2 jongens van 6 en 11 jaar. Getrouwd en 35 jaar.
Vorige week donderdag ben ik aangereden door een auto. Ik weet hier niks meer van en werd wakker in het ziekenhuis. Ik blijk een hersenkneuzing te hebben. Op 2 plekjes in mijn hoofd zit een bloeding. Gelukkig ga ik wel goed vooruit en heb ik niet zo heel erg veel problemen.
Maandag ga ik naar een revalidatiecentrum om te voorkomen dat ik klachten blijf houden en dat ik teveel ga doen als ik thuis zou zijn.
Mijn vraag is: Hoelang zou het duren voor ik weer aan het werk zou kunnen? Er staat een vakantie gepland naar schotland over anderhalve week, zou ik kunnen gaan?
Hoelang duurt het revalideren.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij wat meer kunnen vertellen en hun ervaringen willen delen met mij
vrijdag 26 september 2014 om 13:21
Poeh, ik kan me niet voorstellen dat je op vakantie kunt eerlijk gezegd. Heb je daar nog niet naar gevraagd bij de arts? Ik heb kort geleden een lichte hersenschudding gehad en het eerste dat ik riep toen ik bij kwam: kan ik nog op vakantie? Dat mocht wel, maar goed dat is letsel van een heel andere orde. Ik denk zelf dat werk nog wel even zal duren, hangt er ook vanaf wat voor soort werk, als je veel moet organiseren en overzicht moet houden dan wordt het echt lastig. Bij mij is het nu bijna 2 maanden geleden en ik ben eerlijk gezegd nog niet de oude. Ik ben vooral continu dingen kwijt, ik leg iets ergens neer en nog geen minuut later kan ik er echt niet meer opkomen waar. Nu heeft iedereen dat wel eens, maar ik nu net even iets te vaak. Ook moet ik niet teveel verschillende dingen aan mijn hoofd hebben, want dan komt er helemaal niks meer uit mijn handen, simpelweg omdat ik het niet kan ordenen en niet weet waar te beginnen, toevallig net bij de huisarts geweest en dit soort klachten kan inderdaad zelfs bij een lichte hersenschudding wel een paar maanden aan houden, dus in jouw geval zal het nog een stuk erger zijn lijkt me. Sterkte en beterschap gewenst in ieder geval.
vrijdag 26 september 2014 om 13:23
vrijdag 26 september 2014 om 14:11
vrijdag 26 september 2014 om 14:13
quote:tjoener14 schreef op 26 september 2014 @ 13:13:
Aan het werk, dat merk je vanzelf
En annuleer de vakantie, je hebt een goede reden, je kunt er beter op een ander moment van genieten
Aan het werk, dat merk je vanzelf
En annuleer de vakantie, je hebt een goede reden, je kunt er beter op een ander moment van genieten
vrijdag 26 september 2014 om 14:20
vrijdag 26 september 2014 om 14:33
Heb je al wel door wat je hebt?
Ik heken je verhaal helaas.
Ik ben 5 jaar geleden geschept en daardoor een hersenkneuzing. En ben in shock geweest. Kon alles en was heel helder. Daarna helaas weken comatisch op bed gelegen en had veel vocht in mijn hoofd.
Ik zou binnen een week weer aan het werk. Dat ging wel weer. Ik ging zo vooruit! Ahum..
Nu 5 jaar later ben ik een schim van wat ik was. En hoe veel ik ook gerevalideerd heb. Mijn baan ben ik verloren en mijn leven is nooit meer hetzelfde geworden. Ik leef nu in op snelheid bejaarde, omdat ik de prikkels niet aankan. En omdat ik steeds dacht dat ik weer beter was dan de dag ervoor heb ik mezelf steeds net iets teveel laten doen. En het achteruit gaan is bij mij pas begonnen toen ik weer wat ging doen.
Dit schrijf ik niet om je bang te maken, maar om je bewust te maken.
Rust heel goed uit! Plan niks! Geef alles uit handen en rust!
Een kneuzing aan je enkel duurt 6 weken. Geef je hoofd deze tijd ook. En zie dan verder. Dit betekent niet dat je niks hoeft te doen. Maar reduceer de prikkels.
Geen tv, radio, veel bezoekjes.
Korte activiteiten, veel rustmomenten tussendoor en met 1 ding tegelijk bezig zijn.
Sterkte!
Ik heken je verhaal helaas.
Ik ben 5 jaar geleden geschept en daardoor een hersenkneuzing. En ben in shock geweest. Kon alles en was heel helder. Daarna helaas weken comatisch op bed gelegen en had veel vocht in mijn hoofd.
Ik zou binnen een week weer aan het werk. Dat ging wel weer. Ik ging zo vooruit! Ahum..
Nu 5 jaar later ben ik een schim van wat ik was. En hoe veel ik ook gerevalideerd heb. Mijn baan ben ik verloren en mijn leven is nooit meer hetzelfde geworden. Ik leef nu in op snelheid bejaarde, omdat ik de prikkels niet aankan. En omdat ik steeds dacht dat ik weer beter was dan de dag ervoor heb ik mezelf steeds net iets teveel laten doen. En het achteruit gaan is bij mij pas begonnen toen ik weer wat ging doen.
Dit schrijf ik niet om je bang te maken, maar om je bewust te maken.
Rust heel goed uit! Plan niks! Geef alles uit handen en rust!
Een kneuzing aan je enkel duurt 6 weken. Geef je hoofd deze tijd ook. En zie dan verder. Dit betekent niet dat je niks hoeft te doen. Maar reduceer de prikkels.
Geen tv, radio, veel bezoekjes.
Korte activiteiten, veel rustmomenten tussendoor en met 1 ding tegelijk bezig zijn.
Sterkte!
vrijdag 26 september 2014 om 14:37
vrijdag 26 september 2014 om 15:24
Ik had na een snowboardongeluk ook een hersenkneuzing en dacht dat het wel meeviel allemaal, gelukkig ben ik er niet zo erg aan toe als Fuzziez maar damn wat had ik me er op verkeken.
Ik heb uiteindelijk 9 maanden als een zombie geleefd, op mn slechtste momenten sliep ik 18 uur per dag en was een blokje om met de hond al teveel.
Luister alsjeblieft naar je lichaam en neem je rust.
Beterschap!
Ik heb uiteindelijk 9 maanden als een zombie geleefd, op mn slechtste momenten sliep ik 18 uur per dag en was een blokje om met de hond al teveel.
Luister alsjeblieft naar je lichaam en neem je rust.
Beterschap!