Gezondheid alle pijlers

herstel na verwijdering nier

16-02-2013 21:37 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudere broer heeft deze week zijn rechter nier moeten laten verwijderen, er zat een grote tumor in.

Inmiddels is hij thuis en hij knapt al aardig op; hij heeft weer kleur in zijn gezicht. De andere nier doet zijn werk goed.

Ik vroeg mij af hoelang het duurt voordat hij weer hersteld is van deze zware operatie. De vermoeidheid... het zwakke gevoel zal nog even aanhouden...

Ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben.
Ik lees mee voor een vriendin van mij.
Geen idee, maar heeft de arts/ziekenhuis daar niets over gezegd?

Sterkte voor je broer, hopelijk is hij snel hersteld.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Mijn vader heeft na eerst pogingen om de goedaardige tumor nierbesparend te verwijderen, toch zijn hele nier verwijderd. Nu bijna twee jaar geleden, maar hij is nog steeds niet helemaal opgeknapt. Hij is bijna zestig, en in het hele proces nogal veel afgevallen, dat zal niet meehelpen bij het herstel.

Hij is vooral nog snel moe.
Mijn linkernier is drie jaar geleden verwijderd. Bij mij ging het herstel de eerste weken heel voorspoedig, elke dag voelde ik me weer wat beter. Helaas bleek er bij mij meer aan de hand te zijn en heb ik er ruim een half jaar over gedaan om weer volledig aan het werk te gaan. Ik bleef ontzettend moe, maar dat was waarschijnlijk te wijten aan een andere aandoening.

Een vriendin die in dezelfde tijd een nier doneerde is veel sneller opgeknapt. Maar zij ging dan ook een stuk gezonder de operatie in dan ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven