Gezondheid alle pijlers

Herstellen van (langdurige) ziekte / reintegreren, wie ook?

10-05-2007 10:50 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben momenteel aan het herstellen van een lange tijd ziek zijn (ME) en zit in een reintegratietraject om vanuit de WAO weer parttime te gaan werken.

Ik zou het leuk vinden met mensen in contact te komen die in een zelfde situatie zitten, dus die ook herstellende zijn ofwel ook aan het reintegreren zijn. Om ervaringen uit te wisselen en elkaar tot steun te kunnen zijn, want het is soms best moeilijk, je loopt tegen veel dingen aan en het is fijn als je dat eens kan delen met iemand die hetzelfde meemeaakt. Een en ander wel vanuit een positieve instelling.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Fijn dat je nu weer kan opknappen na je kuur! Heeft de behandeling je goed gedaan?

Hier gaat het redelijk, maar wel weer wat onverwachte emotionele ontwikkelingen door ontmoeting met ex-vriend. Wij hadden nog contact gehouden sinds het uit is en dat ging eigenlijk best goed (beter dan toen het aan was eigenlijk ;)) en nu dus weer wat afgesproken.

Dat was leuk maar zoals gezegd toch wel weer emotioneel en van alles besproken; moet het echt allemaal even laten bezinken en kijken hoe nu verder.

Dit kwam er dus eigenlijk onverwacht 'tussendoor', had niet verwacht dat het zo zou lopen en bij de andere afspraken die ik afgelopen dagen had, was het toch wel veel. Emoties kosten echt energie. Dus voel nu duidelijk dat ik weer even op m'n tellen moet passen. En dus weer e.e.a. moet laten schieten... :( Jammer, maar wil nu echt doorzetten op de lijn van m'n energie sparen en zo de vooruitgang proberen te stabiliseren.



Leuk joh dat je een weekendje weg gaat! Idd iets leuks om naar uit te kijken, en dat kan het opknappen weer bevorderen. Wat gaan jullie doen? Wat voor omgeving?

Ja ik heb dat ook zo erg met vakantie of weekendje weg, dat ik als een gek alles wil zien en doen wat er in die omgeving is, echt niet normaal :D. Zo'n gevoel van 'misschien ben ik hier maar 1 keer en dan wil ik wel alles gezien hebben'. Hoeft helemaal niet natuurlijk maar dat idee kan me echt behoorlijk overmeesteren :D. In het normale dagelijkse leven heb ik al zo'n moeite me in te houden maar dan dus helemaal!

Ook geeft een nieuwe omgeving me vaak wat nieuwe energie, uit enthousiasme enzo, waardoor ik me dan weer even voel of ik de hele wereld aankan. En dat is zooo fijn om lekker even aan toe te geven. Maar ja, totdat... het teveel blijkt te zijn.

Dus goed dat je je dit nu van te voren realiseert, dan kan je je vast erop voorbereiden om je een beetje in te houden. Is je man daar dan ook een beetje alert op, dat die een beetje de rem erop gooit als je dreigt 'door te slaan'? Dat zou wel handig zijn maar kan me voorstellen dat dat voor hem ook lastig is om in te schatten.



Leuk dat je ook met the secret bezig bent, ben benieuwd op welke manier? En hoe het je bevalt? Ja, het is idd zoeken naar de juiste balans. Bij mij verschilt het ook per dag, de ene dag ben ik best 'fanatiek', andere dagen laat ik het allemaal even rusten, is het meer vaag op de achtergrond dat ik me dan bewust probeer te zijn van m'n gedachten.

Ik heb nu ook een audioprogramma van 1 vd sprekers uit de film, dat is erg leuk want hij werkt daarin nog een aantal dingen uit. Heb nog maar een klein gedeelte geluisterd maar dat was erg goed vond ik.

Maar is ook iets waarbij ik wel een beetje 'helder' moet zijn/energie moet hebben om het in me op te kunnen nemen.



Leuk dat de bodycombat zo goed bevalt, en fijn dat je het een beetje naar je eigen energie kan aanpassen. Met het fitnessen kan dat ook wel hoor, en dat doe ik ook. Afhankelijk van m'n energie maak ik het programma wat lichter of zwaarder. Verder is het natuurlijk zo zwaar als je het maakt, maar voor mij valt het mee omdat het programma op mijn gezondheid en conditie (was nul komma nul :P) is opgesteld dus ik begon echt heel low level. Nu dus langzaam aan af en toe een tandje erbij. En het is dan heel leuk als dat lukt, dan heb je een soort van 'meetbare' vooruitgang :). Zo van: eerst kon ik max. dit gewicht tillen, en nu al dat.

Ook merk ik dat als ik bv. naar de stad fiets, dit nu (gemiddeld genomen) iets makkelijker gaat dan voorheen. Dus dat is leuk en bemoedigend.



Nu ga ik even eten...

Liefs line
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,





Hier ben ik weer! Ja, de kuur heeft me wel goed gedaan, gelukkig. Ik

heb dinsdag weer een behandeling gehad en die heeft me meer energie

gegeven, echt een tijd geleden dat ik dat zo weer voelde. Ik geniet er

heel erg van en ben er echt dankbaar voor.



Nu vasthouden!





Ik begrijp dat de ontmoeting met je ex het een en ander teweeg gebracht

heeft. Emoties kosten echt veel energie, weet er alles van. Hoe gaat

het nu met je? Lukt het je een beetje om je energie te sparen?





Ja, ik heb echt zin in ons weekendje weg, volgende week. We gaan naar

de Veluwe, ons hotel staat middenin het bos. We zitten 10km van Arnhem,

dus als we de drukte op willen zoeken, kan dat ook. En ik ben gek op

steden (en winkelen) dus....

Maar ik moet idd uitkijken dat ik (weer) niet teveel doe. Ja, mn man

kan dat heel goed afremmen, als ie merkt dat ik wel heel veel wil doen.

Hij is zelf heel relaxed, dus hij hoeft niet alles te zien (zoals ik).

Hij leeft echt meer in het moment, en we-zien-wel. Dus ik leer dat van

hem, hoe ik daar beter mee kan omgaan. Ja, het klinkt allemaal zo 'zoet', als ik over onze relatie praat, maar hij is echt een aanvulling op mij (en ik ook op hem).

De dingen die ik heel moeilijk vind om 'aan te leren', heeft hij al van

zichzelf, zeg maar. Het is natuurlijk geen toeval dat we elkaar hebben

leren kennen. Dat is me inmiddels wel heel duidelijk geworden.





Ja, ik ben wel met de Secret bezig, maar (nog) niet heel intensief,

maar ik volg echt nog de stappen uit het boek. Zoals het daar

beschreven staat, probeer ik t te doen. Valt niet mee om het vertrouwen

te houden in de dingen die je bestelt bij het omniversum. Nu ben ik

vrij ongeduldig van aard, dus dat zit eigenlijk een beetje in weg...



Dat audioprogramma, heb je dat gekocht, of gedownload?





Waar ik wel een beetje mee zit, is dat ik merk dat er nu mensen contact

zoeken, uit mn verleden (voor het ziek zijn). Maw; daar zit ik dus niet

op te wachten. Het voelt zo fout om daar nu weer contact mee te hebben.

Uit zelfbescherming wil ik dat niet meer. Ik vind het moeilijk om dat

duidelijk te maken. Dit soort dingen vind ik altijd lastig, maar ik ga

niet meer over mn grenzen heen, dat ook weer niet. Het is gewoon

vervelend.





Vandaag heb ik geprobeerd (en wel aardig gelukt) om rustig aan te doen.

Morgen is het vaderdag en dan gaan we bij beide ouders langs. Zo'n

(enigzins verplichte) dag kost heel veel energie en kan er echt van

tevoren al tegenop zien.



Ik vind dit soort dagen ook helemaal niet leuk.



Heb jij dat ook, dat je (bijna) een hekel hebt aan dit soort verplichtingen?





Ik probeer nu weer sneller te zijn op t forum,





liefs,



viv
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Hoe gaat ie viv? Hoe voel je je na de vaderdag verplichtingen? Ja, ik heb ook een hekel aan dat soort verplichtingen, die gezellig zouden moeten zijn maar niet zo voelen!

Van het weekend had ik het verjaardagsfeestje van m'n nichtje, ook zoiets. Ik voelde me al niet zo lekker die middag dus zag er al tegenop, en pfffft het is niet meegevallen! :? Het was erg druk met allemaal kids met hun ouders. Dus superveel prikkels voor mijn al duffe hoofdje, en daarbij had ik het niet naar m'n zin, een normaal gesprek voeren kon niet en ik voelde me ook nog eens een alien, zo in m'n eentje tussen al die jonge ouders met kids... dat was niet best voor mijn gedachtegang... *negatief*. Ging me ook afvragen of ik dat ooit wel aan zou kunnen mocht ik het nog willen, ja lekker moment ook om je zoiets af te vragen.:P

Maar goed om nog iets positiefs te zeggen erover: ik was heeeel blij dat ik weer naar huis kon! :)



Buiten dat is het wel redelijk gelukt om energie te sparen, ben best trots op mezelf. Ook een paar keer gehad afgelopen week, dat ik een beetje dreigde te gaan stressen en malen en mezelf toen goed kon ontspannen en kon loslaten. Dus dat was superfijn en geeft wat meer vertrouwen dat ik dat echt kan. :) Alleen het slapen is nog steeds wel problematisch, vannacht ook weer 3 uur lang wakker gelegen. Ik ben wel bezig met the secret en EFT om dit op te lossen maar merk dat dat nog wel moeilijk is.



Fijn dat jij je weer wat beter voelt viv en wat meer energie hebt. (hoop dat het nog zo is na de vaderdag). Ja, lekker voelt dat dan he, ik kan daar ook enorm van genieten als ik een 'goede dag' heb of al is het maar een paar uurtjes. :)



Klinkt goed joh, je weekendje weg! En erg fijn dat je man je een beetje in toom kan houden ;). Als hij ook zo 'fanatiek' zou zijn zou je snel over je grenzen gaan waarschijnlijk.

Ja, je relatie klinkt idd heel zoet, maar dat is toch heerlijk? Ik vind het fijn om te lezen hoor, dat het zo dus echt kan. Supermooi dat je elkaar zo aanvult. Ben wel even benieuwd hoe het andersom dan is... wat leert hij van jou?

Wat ik trouwens heel bijzonder vind, is dat jij dat met je man al zo lang hebt. Vaak hoor je / is het zo, dat je elkaar gedurende een bepaalde periode of fase aanvult en het goed met elkaar hebt, maar dan na een tijd, zeker als je jong bent, je ieder weer anders ontwikkelt en dan weer andere dingen wilt/nodig hebt/je prettig bij voelt. Maar als je zo 'samen op kan gaan' is dat natuurlijk prachtig! Wees maar blij dat je dat getroffen hebt (ben je ws ook).



Ja, the secret moet je in ons geval wel wat geduld voor hebben, merk ik ook. Soms is het idd lastig om het vertrouwen te houden, zeker op een dag dat je je niet goed voelt. Ik vind dat audioprogramma wel een goede aanvulling, heb nog maar een stukje geluisterd maar er komen ook dingen aan de orde over je geloof en vertrouwen versterken. Ja, het programma is gedownload :$ maar dat heb ik niet zelf gedaan, mijn ex heeft dat gedaan en voor me op cd gezet.



Lijkt me idd lastig, met die mensen uit je verleden die nu weer contact zoeken. Zijn dat mensen die jou niet wilden kennen, toen je ziek was, en nu het beter gaat ineens wel weer oog voor je hebben? Dat soort mensen kan je beter kwijt dan rijk zijn! Maar idd lastig om dat duidelijk te maken. Wel goed van je dat je het wel doet en je grenzen goed stelt.



Liefs, line
Alle reacties Link kopieren
Hoi!





Hoe is het met je?







Ja, ik heb vaderdag overleefd, hoor, haha.

Maar het blijft me teveel, hoor, op een dag. Maar ik heb de nacht erna

goed geslapen (ik behandel mezelf iedere avond daarop), dus dat scheelt

een hoop. Jij hebt t ook druk gehad, met verjaardag van je nichtje. Ik

heb t ook 's gehad, dat ik op een kinderverjaardag zat. Hartstikke

leuk, hoor, maar zoooo druk. Dus ik begrijp precies wat je bedoelt! Ben je een beetje bijgekomen van alle drukte?





Ik ben vandaag niet met mn goeie been uit bed gestapt. Vanmorgen (07:00u, vind ik vroeg) gingen er werkmannen 'heijen', 

weet je wel, zo'n paal in de grond slaan. 2 straten verderop, kan t

vanuit mn slaapkamerraam zien. Een herrie, niet normaal, ik dreunde mn

bed uit. Daar kan ik niet zo goed tegen, hè. Komt vast omdat ik er geen

controle over heb. Ik weet niet of ze de hele week bezig zijn, maar ik

hoop van niet!



Ben nu dus moeier dan normaal, heel irritant. Maar goed, blijven lachen hè, anders kost t weer zoveel extra energie.





Ja, we hebben echt zin in ons weekendje, het is al snel. Ja, ik ben

blij dat mn man rustiger is dan ik, hoor. Ik zeg altijd; ik zou niet

met mezelf getrouwd willen zijn, ik zou gek worden, haha! Dus het is

fijn dat we elkaar aanvullen. Hij vindt mijn drukte gezellig en ik vind

zijn rust prettig. Wat een stel zijn we ook, hè?



Ik begrijp dat je nieuwsgierig bent naar wat hij van mij leert, je zou

denken dat dat niks is, haha, maar ik heb t m gisteravond ff gevraagd

(ik had net je bericht gelezen). Zijn antwoord was; hij leert van mn

doorzettingsvermogen en positieve instelling, zeggen als m iets

dwarszit (het is niet echt een prater), niet te goedgelovig zijn als

mensen (vooral volslagen vreemden) iets zeggen (een gezonde dosis

wantrouwen dus), en achter zn mening blijven staan ongeacht wie het er

niet mee eens is, ook als ik het ben (jezelf niet verloochenen),

bewustwording (van allerlei dingen). Nou, dat valt mee, toch nog mooie

dingen die hij weer van mij leert.



Ja, klopt helemaal wat je zegt over dat we 'samen op gaan ' in onze

ontwikkeling. Dat vind ikzelf ook heel bijzonder. Mn therapeut heeft

eens gezegd dat we 'tweelingzielen' zijn. We voelen ons echt heel diep

met elkaar verbonden. We nemen elkaar ook niet zomaar voor lief, niet

als vanzelfsprekend. Daar zijn we ons erg bewust van. Ik kan het niet

anders uitleggen dan zo, eigenlijk.





Ja, die mensen uit mn verleden, waren voor mn ziekte ' vrienden', nu

komen ze erachter dat je weer studeert en weer wat kan (tenminste zo

voelt t voor mij) , nu zoeken ze ineens contact. Daar ben ik erg allergisch voor, voor dit soort dingen.





liefs,



viv
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Duurde wat langer dan gepland, maar hier ben ik weer! Het topic was zelfs al naar de 2e bladzij gezakt, snel gaat dat!

Gisteren was ik hartstikke gammel dus had weinig zin en energie om achter de computer te duiken. De gammelheid had wel een reden: ik was sochtends naar de osteopaat geweest. Die had me dit keer zwaar onder handen genomen, m'n hele rechterkant bleek vast te zitten van onder in mijn buik tot boven in mijn hoofd. :o Dus er was behoorlijk wat duw-, trek-, en kraakwerk nodig om alles weer even goed te krijgen. Na afloop voelde ik wel gelijk meer 'ruimte' in mijn hoofd en nek, maar even later werd ik ook behoorlijk beroerd: misselijk en draaierig en m'n schouder deed best pijn. Hij had me er al voor gewaarschuwd hoor, 't hoort erbij, en gelukkig gaat het vandaag al een stuk beter. Nu zorgen dat de boel een beetje los blijft de komende tijd.



Hoe is ie met jou viv? Ben je al wat aan het voorbereiden voor het weekendje weg, bv. wat rustiger aan doen vandaag? Ik hoop dat je een beetje mooi weer hebt, het wordt wisselvallig voorspeld maar je weet het nooit, hopelijk valt het mee. Sowieso altijd fijn om er even lekker uit te zijn. En hoe is het met het heijen in de straat? Irritant is dat he, vooral dat ze al zo vroeg beginnen :@. Ik heb daar ook altijd zo'n hekel aan. Ik vraag me dan ook af of al die mensen van die ochtendtypes zijn, dat ze al op dat uur zo zwaar aan de gang zijn. 9 uur beginnen kan toch ook??



Wat leuk wat je vertelt over je man en wat hij van jou leert. En nee, mijn vraag was niet uit verbazing of hij wel iets van jou zou kunnen leren hoor :D. Ik vroeg het me gewoon af, omdat je eerst alleen had gezegd wat jij van hem leert, en ja dan ben ik gelijk benieuwd hoe het andersom is. Wel mooi om te horen van hem he, leuk dat ik daar dan wat aan heb bijgedragen ;). Wat ik ook heel mooi vind, is dat je zegt dat jullie elkaar niet voor lief nemen. Dat zou ik ook graag willen in een relatie, dat je altijd blijft zien en ervaren dat het bijzonder is dat je bij elkaar bent, dat je niet een soort meubelstuk voor elkaar wordt.

Dat gevoel van verbondenheid lijkt me ook heerlijk. Dat je dat altijd met je meedraagt, ook al ben je ieder met je eigen dingen bezig, dat je op de achtergrond toch dat gevoel hebt.... Haa, ga er al helemaal van zwijmelen...:D



Ja, irritant lijkt me dat, van die 'vrienden' die je nu ineens wel weer zien staan. Wat doe je met hen, zeg je ze de waarheid of hou je 't gewoon een beetje af zonder veel woorden? Ik heb het nog niet meegemaakt zelf maar het lijkt me best lastig.



Heb weer een stukje audioprogramma geluisterd, een stukje over 'beliefs' (het is in het engels vandaar), dat als je iets echt wilt en het goed voor je ziet, het toch kan 'mislukken' omdat je onbewust een bepaald 'geloof' of idee hebt dat het niet mogelijk is. Vond het heel interessant, ben benieuwd naar de rest, verderop wordt nog uitgelegd hoe je dat aan kan pakken. Zo ben ik al wel aan het werken met mijn 'belief' dat ik nu eenmaal niet zo sterk ben en snel ziek word en dat het een langdurig proces is om te herstellen. Als ik dat nou eens omdraai... ben benieuwd. Zoals je ziet, ik ben nog volop aan het experimenteren... :)



Ik weet niet of je er nog toe komt te forummen voor je weekendje weggaat viv, dus ik wens je alvast heel veel plezier! Geniet ervan! *;



Liefs line
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ben ik weer! Hoe is het nu met je?



Ja, ik ken dat gammel zijn na duw- en trekwerk. :P Ik ga zelf nl. naar de chiropractor. Zo houd ik de boel soepel. Bevalt de osteopaat en kom je er allang? Mij bevalt t goed en ik kom er nu zo'n 5 jaar, denk ik.



Met mij gaat t best goed! We hebben echt een heerlijk weekend gehad. Er was heel veel regen voorspeld, maar bij ons is er heel weinig gevallen en we hebben nog best veel zon gehad ook. (ik had trouwens mooi weer gesecret-ed :) )

We hebben best veel gedaan, maar ik heb ook mn rust genomen. We hadden ook een dag fietsen en we hebben die dag zo'n 10m gefietst! Vond ik toch goed van mezelf, haha! En iedere dag een lekker ontbijt in het hotel. En ' s avonds uiteten. Daar word ik ook blij van, hoor, ik ben gek op eten.:P En het hotel was echt goed. Ik ben nogal kritisch, maar ik zou er rustig nog een keer naartoe gaan.



Ik houd wel mn energie vast, dat gaat echt goed! Ben gister weer behandeld, dus als het goed is, kan ik er weer tegen. Lukt t jou om je energie vast te houden? Nu je je afspraken ook goed indeelt? Ik merk dat dat wel verschil maakt, ik denk de balans voor mezelf gevonden te hebben.:D



Het heijen in de straat was gelukkig klaar, na die ene dag. Daar was ik heel blij om.



Ja, gelukkig leert mn man ook van mij. We hebben t er weleens over gehad, maar omdat jij het nu vroeg, moest ie wel nadenken, haha. Dus je hebt er idd aan bijgedragen, leuk hè?



Ja, ik vind het tenenkrommend dat er nu ' vrienden ' contact gaan zoeken. :? Echt schaamteloos, hoor. Van het weekend had er weer 1 gebeld (een andere), ik heb nummerweergave, dus ik kon zien wie het was. Ik denk dat dit weer een leerperiode is, ofzo. Ik word echt getest. Ik houd het af met niet zoveel woorden, hoor. Dat doe ik bewust, omdat als ik ze eropaan ga spreken, ik weer allerlei gevoelens van boosheid :@ omhoog krijg, of andere 'triggers'. En ze zien het ws toch heel anders dan ik en dan krijg je dat welles-nietes gebeuren. Ze zijn het me niet waard om nog zoveel energie in te steken.



Hoe is het met je audioprogramma? Heb je alweer meer geluisterd? Ik lees mee het secret topic hier, en ik heb je link bekeken en heb me aangemeld voor ' a note from the universe'. Heb je daar ook het audioprogramma vandaan? Ik ben wel geïnteresseerd.



Ik ga gauw eten koken, heb heel erg trek (hoe kan het ook anders, haha)



liefs

viv
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Wat fijn viv dat je weekend zo geslaagd was! Ja, het weer viel best mee inderdaad, ben zelf bv. zaterdag ook veel buiten geweest. Leuk dat je ervan genoten hebt en het naar je zin hebt gehad. En 10 meter gefietst, knap hoor, haha, ik ga ervan uit dat dat kilometers moeten zijn :D. Maar fijn is dat he, dat je dan zoiets kan.



Ook fijn dat je je na het weekend zo te horen ook nog best goed voelt! Dat betekent dat je inderdaag goed je energie kan vasthouden. Mijn complimenten! :).



Hier gaat het ook wel redelijk. Ik ben ook goed bezig om m'n afspraken en energie goed te verdelen. Verder heb ik afgelopen week maar liefst 3 keer gehad, dat ik me echt lekker voelde en 'normaal'! Dat vind ik echt super, en ben ik heel dankbaar voor en roep meteen tegen het universum: yeah, that's it, dankjewel en meer daarvan alsjeblieft! :D



Maar wat ik nog wel sterk heb, is dat ik vrij snel 'overprikkeld' ben. Door emoties, teveel informatie, gebeurtenissen, beslissingen die genomen moeten worden etc. etc. dat ik daar ook erg moe van word en me dit veel energie kost. Ik merk dat bv. meteen aan hoe ik slaap. Ben ik relaxed en ontspannen en is m'n hoofd leeg, dan gaat dat best aardig, maar zo niet dan kan ik slecht slapen. Met als gevolg dat ik de dag daarop vermoeider ben en daardoor minder kan hebben en nou ja, de rest laat zich invullen.



Ik merk dat dit nu echt een belangrijk punt is om aan te werken. Dus ik ben van alles aan het proberen en doen om wat beter die ontspanning te kunnen houden, meer balans en innerlijke rust te krijgen en prikkels beter te kunnen verwerken ofwel beter buiten mezelf te kunnen houden.

Zo heb ik nu bv. weer iets gedownload, een soort 'pling-plong-tonen', met op de achtergrond regen/water geluiden, die heel goed voor je hersens zouden zijn. Het schijnt dat om die tonen te verwerken, die afwisselend links en rechts in je oor komen volgens een bepaalde techniek, je hersens nieuwe verbindingen aan gaan leggen waardoor je relaxter wordt en stressbestendiger. :o Ik ben nogal sceptisch maar ja ik probeer het gewoon, zou cool zijn als het werkte! Je moet het minimaal een half uur per dag luisteren, en dat is eerlijk gezegd best saai maar ach ik heb de tijd en baat het niet, schaadt het ook niet.



En zo ben ik meer daarmee bezig, ook via the secret om me te richten op balans, ontspanning, stabiliteit etc. Lijkt me heerlijk als ik dat goed op orde zou hebben, ik denk dat ik dan echt een stuk verder ben en meer aankan!



Ja, het audioprogramma luister ik nog, maar dat doe ik heel rustig aan. Heb nu een eerder stuk nog een keer geluisterd, maar nog geen nieuwe dingen. Ik heb ook de tijd nodig om de informatie te verwerken, te laten bezinken en toe te passen en wil niet als een gek erdoorheen fietsen. Ook is het niet goed als ik er heel de dag mee bezig ben, je moet het (ook volgens dat programma) ook loslaten en gewoon je ding doen en in het hier en nu leven, niet heel de tijd in je 'virtuele' wereld zitten.

En ja, het is inderdaad het programma wat op die site beschreven staat.

Leuk dat je ook meeleest op het secret topic. Wel jammer dat er niet zo veel gepost wordt daar, ik vind het altijd inspirerend verhalen en resultaten van anderen te horen.



Nou dit was het weer even. Groetjes & liefs, line
Alle reacties Link kopieren
Hoi!





We hebben idd 10km gefietst, ipv 10 m, ik had het echt niet door, dat dat er stond...





Fijn gevoel is dat hè? Dat je je weer wat lekkerder gaat voelen. Een verschil is dat hè. Jij bent ook goed bezig zo te horen! Ga zo door!





Ja, dat snel overprikkeld raken, is ook weer (het wordt saai, haha) zo

herkenbaar. Dat heb ik ook, altijd gehad eigenlijk. Ik (denk jij ook)

ben ook heel gevoelig. Daar werk ik nu al een paar jaar aan, om met

bepaalde dingen beter om te kunnen gaan. Het gaat steeds beter. Zo voel

ik bijv. heel sterk de energie van iedereen, positief of negatief.

Vooral dat negatieve kan heel hard aankomen bij me. Kan zelfs

plotseling maagpijn krijgen van iemand. Of iemands stemming, spanning

of rust, dat soort dingen. Straks in mn werk doe ik er mn voordeel mee

(nu ook wel), dan is het juist hartstikke handig. 

Ik heb wel geleerd om me er beter voor af te sluiten, maar soms kan ik

nog steeds overstuur raken om dat ik iemand 'gevoeld' heb, dat komt er

dan thuis uit. Klinkt mss heel zweverig, maar ik kan het niet anders

omschrijven. Maar mss herken je dit juist wel?





Ontspannen ben ik ook niet zo goed in, maar in bad met een lekker

olietje en een leesblaadje, dat is wel lekker. Wij gaan ook regelmatig

naar t theater, of een musical, dan heb ik geen tijd om te piekeren, is

voor mij een goeie afleiding. Of een film (thuis) kijken, of een goeie

Amerikaanse serie kijken werkt ook wel bij mij.  Waar zoek jij je ontspanning in? Hoe ben jij als je overprikkeld bent?





Ben idd ook benieuwd of die pling plong tonen werken. En regen en

watervallen werken wel rustgevend. Een vriendin (zij is al therapeut)

van me werkt met o.a. klank therapie, ook met dit soort bandjes. Zij

heeft er positieve ervaringen mee, dus wie weet! Ik zet soms weleens

klassieke muziek op, terwijl ik er normaal niet van hou, maar wel als

ik gestresst ben.





Vandaag lekker uitrusten, de laatste 2 dagen hadden we afspraken staan en gisteravond lag ik pas om 02:00u in bed.

Gebeurd bijna nooit, maar goed, normaal gesproken slaap ik dan niet

lekker, omdat ik veel te laat lig. Tot mn grote verbazing ging t

helemaal goed! Niks aan de hand, dus ik voel me nu minder moe dan

normaal gesproken na zo'n avondje. Dat is toch ook weer een

verbetering!





Wel goed dat je dat audioprogramma rustig aan doet, anders wordt het meteen zoveel.



Ja, ik vind het topic over The Secret heel inspirerend, leuk om de

ervaringen van anderen te lezen. De mail 'from the universe' vind ik

ook heel leuk en er zitten goeie spreuken bij om over na te denken. Dus

ik ben blij met je tip!





liefs



viv
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ben ik weer! Hoe is het met jou viv, nog steeds in de stijgende lijn? Klinkt goed dat je na drukke dagen en laat naar bed, je beter voelde dan normaal.

Hier is het momenteel minder... Heb weer last van waar ik in mijn vorige bericht het over had: het snel gespannen en overprikkeld raken. Nu heb ik er wel een reden voor: met mijn ex is het helemaal misgelopen. :( Net nu ik weer enthousiast begon te worden over de nieuwe ontwikkelingen, en zelfs al weer opnieuw verliefd werd, is het eigenlijk gelijk al weer voorbij. ;( Hoe het precies kan weet ik niet maar we liepen gelijk weer tegen oude probleempunten aan. Daarbij bleek hij er toch wel anders in te staan dan ik. En was ik zelf ook nog een beetje verward over de situatie en wat ik ermee aan moest, zeker toen die verliefde gevoelens weer opkwamen.

Om een lang verhaal kort te maken: ik raakte er verward en gestresst van en hij ook en nu heeft hij besloten, het niet meer te zien zitten. Ik wilde er nog wel een kans voor geven en erover praten, ook omdat ik zoveel mogelijkheden zag, maar het kon niet. Het was misschien sowieso nog te vroeg om alweer met elkaar af te spreken. Ik dacht dat we allebei al verder waren in onze ontwikkelingsprocessen maar daar heb ik me op verkeken. Zeker hij zat nog erg met het verleden in z'n maag. Ook dus het feit dat zijn insteek anders was en dat mijn insteek niet bleek te kunnen.

Zucht. Ik ben er erg verdrietig over dat het nu zo gelopen is. Alweer alles voorbij nog voor het eigenlijk begonnen is. :( Maar had voor mezelf al wel hoop opgebouwd. Echt raar hoe in zo korte tijd er emotioneel zoveel kan gebeuren, en dat je van enthousiasme, hoop en verliefdheid ineens in de put zit en alles weg is. :?

Ik hoop dat dit niet al te dramatisch overkomt; ik probeer ook echt het positieve ervan in te zien en ervan uit te gaan dat het zo beter is. Maar nu is het wel moeilijk.



En alle emoties en gedachtes zijn dus weer behoorlijk aan het spoken en razen. Vind het moeilijk ze tot rust te brengen. Het gekke is dat het soms ineens lukt. Zoals maandagavond, toen had ik yoga en dat werkte super. Na afloop voelde ik me een heel stuk rustiger, sterker en helderder. Heb er de hele avond van genoten, ook van het feit dat ik daartoe dus blijkbaar wel in staat ben, zelfs gezien de 'moelijkheden' rond ex. Maar de volgende dag ebte dit steeds verder weg en sindsdien lukt het me niet goed om weer terug in dat fijne gevoel te komen. :(

En dat vind ik frustrerend, in bredere zin ook: ik heb zoveel handvatten om mezelf in een andere 'staat' te brengen: yoga, the secret, EFT, meditatie, etc. maar toch lukt het heel vaak niet.

Het zou zo fijn zijn als ik dat wat beter zou beheersen. Dat ik weet hoe ik mezelf wat sneller en makkelijker kan ontspannen, in het hier en nu te blijven, in mijn eigen kracht te komen en te blijven. Dan zou ik echt een stuk verder zijn. Nu ben ik soms haast wel een hele dag bezig om de juiste manier te vinden, met in het ergste geval nul resultaat :@.



Om in aansluiting hiervan op jouw vragen in te gaan: ja, ik ben ook heel erg gevoelig. Het kan idd soms handig zijn maar het zit me nu vooral in de weg. Ik wil hier graag een weg in vinden maar het lukt me niet, althans niet structureel. Ik herken overigens helemaal wat jij schrijft over die overgevoeligheid.

Hoe ik ben als ik overprikkeld ben? Nou, dan ben ik gespannen, warrig, onrustig, en emotioneel. En logischerwijs erg moe. Momenteel ben ik wel erg snel overprikkeld. Computeren, tv-kijken, zelfs een boek lezen vind ik vaak al belastend.



Om te ontspannen werken verschillende dingen bij mij, en ook nog eens op verschillende momenten. Ik heb nog niet zo goed door, wat ik op welk moment het beste kan doen. Op mijn 'lijstje' staan o.a. mediteren, wandelen, muziek luisteren, leuke serie op tv kijken, boek/tijdschrift lezen, tutten, creatief bezig zijn, met vrienden samen zijn/iets leuks doen.

W.b dat laatste: ik vind het erg fijn om met mensen te zijn en relaxt te kletsen of wat leuks te doen. Wat ik alleen lastig vind is dat als ik gespannen/erg moe/niet lekker ben, ik snel het gevoel heb dat ik dat moet 'compenseren': dat ik mijn best moet doen om leuk & gezellig & relaxt te zijn. En dat kost dan weer energie. Lastig omdat ik het gewoon leuker vind om samen dingen te doen, dan alleen. Ik ben al zoveel alleen omdat ik ook alleen woon. Er zijn echt maar heel weinig mensen bij wie ik dan het gevoel heb, dat ik ook zo kan zijn als ik op dat moment ben. Bij die paar mensen geeft het vervolgens zo'n ontspanning dat dat kan, dat ik 'vanzelf' weer leuker en gezelliger en vrolijker wordt.... :o 

Herken jij hier iets van?? Zal voor jou heel anders zijn omdat je getrouwd bent denk ik, dan heb je sowieso al dat gevoel van samenzijn en verbondenheid.



Van mijn 'pling-plong' tonen merk ik tot nu toe nog niet zoveel. Ga er nog wel even mee door, mss heeft het wat meer tijd nodig en deze laatste week was ook wel erg zwaar qua emotionele belasting dus is mss niet representatief.



Mmmm dit was het weer even. Ga nu maar weer 'ns mijn lijstje 'manieren om te relaxen' af :).



Liefs, line
Alle reacties Link kopieren
Hoi Line,



Ben ik ook weer!

Ik vind het echt rot voor je dat het zo gelopen is met je ex. *; Ik had zo gehoopt dat jullie elkaar weer zouden vinden. Idd, dit soort dingen kosten een hoop energie. Al die emoties die erbij komen kijken...Ik begrijp dat het moeilijk is allemaal. Zie je hem nog? Of kom je hem nog weleens tegen?

Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat met je. Het kost even tijd om dit te verwerken allemaal.



Ik heb zelf ook niet zo'n beste week achter de rug...Ook hartstikke overprikkeld en gestresst. Ik dacht; het zal toch niet zijn omdat ik er hier over geschreven heb? Inmiddels (gelukkig vrij snel) kwamen we erachter wat de reden was. Ik slik homeopatische geneesmiddelen, als ondersteuning, die heb ik ook echt nodig. Nu had (nu niet meer) ik er eentje tegen de stress, sinds mn opleiding. Hij stond me al een tijdje tegen, trouwens, met innemen. Nu moest ik 'toevallig' :P naar de homeopaat vorige week. Ik zei dat ik mezelf niet was, zo van slag (veel erger dan ik weleens heb), en ja, hoor, komt t van die pil! Ik ben heel gevoelig en mn lijf had er genoeg van. Ik sliep slecht, voelde me bijna overspannen, was heel onredelijk, gooide mn kont in de krib:$, ik keek ' wild' uit mn ogen. Mn man kon ook niks met me, hij kon niks goed doen (die verbondenheid voelde ik door alles ook niet meer;(). Echt erg. 3 dagen nadat ik gestopt was, ging het gelukkig al veel beter. Ik was doodop. Tussen man en mij is alles ook weer normaal, gelukkig. Ik heb dit nog nooit gehad. Ik laat iedere 2 maanden testen of ik mn medicijnen nog nodig heb, dat is maar goed ook! Normaal reageren mensen niet zo heftig, maar ik natuurlijk weer net wel.:P



Hartstikke goed van je dat je jezelf met yoga weer rustig kreeg! Ik weet hoe moeilijk dat is. Dit heb ikzelf ook nog niet zo onder de knie.



Ja, ik herken t helemaal, over dat compenseren bij mensen en relaxt zijn. Ik heb een paar mensen bij wie ik volledig mezelf kan zijn, ongeacht hoe ik me voel. Juist bij die mensen hoef je niet te compenseren en dat geeft je dan energie, want je hoeft geen masker op te zetten. Bij die zgn. energievreters (zoals ik ze altijd noem), die kosten je alleen maar energie en nemen t alleen maar weg, terwijl je t niet hebt, wordt je alleen maar moeier van :P. Ik kan me daar nog niet altijd voor afsluiten. T zijn (bij mij dan) ook diezelfde mensen die weinig begrip voor je hebben.

Idd bij mn man kan ik helemaal mezelf zijn. Dus dat gevoel van verbondenheid en samenzijn heb ik sowieso, dat klopt.



Ik vind dat ik te weinig in de beweging ben en ben geweest het laatste half jaar. Komt door mn studie en ga t langzaam weer opbouwen. Ik heb een home trainer thuis, en 'probeer' nu iedere week 20 km te fietsen. Ik deed altijd meer, maar dat is nu nog niet haalbaar. Ik doe mn best iig!



Ga zo maar 's fietsen en vanmiddag naar de chiropractor (ben een beetje therapie moe nu ff),



liefs

viv
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Hoe gaat ie met jou viv? Was je nog erg moe vrijdag of viel het mee? Ik heb savonds alleen nog maar op de bank gelegen, was wel erg moe maar zaterdag ging het wel weer. Ik ben niet meer naar het strand geweest omdat het toch niet zo mooi weer was. In plaats daarvan een relaxed dagje gehad met ex-ex (nu goede vriend). Hoop dat het niet te verwarrend is ge-ex :P maar over (laatste) ex zal je me voorlopig wel niet meer horen.

Dat is nu echt voorbij en hij woont ver weg dus ik zal 'm niet snel tegenkomen. Ik verwacht ook niet echt nog wat van hem te horen en ik zal zelf vooralsnog ook geen contact opnemen. Heb het er nog steeds wel een beetje moeilijk mee (zelfs nachtmerries over gehad :o) maar het gaat wel lichtelijk beter. Zoals het was, was het ook niet goed en zou het niet goed gegaan zijn. Dan maar zo.

Maar gister in elk geval een fijn dagje gehad, nieuwe lamp opgehangen die staat erg leuk, en verder wat gewandeld en savonds lekker buiten gegeten op een leuk terras. Hij is zo iemand bij wie ik dus gewoon lekker mezelf kan zijn en niks 'hoef'. Waardoor ik dus juist wat meer energie heb/overhoud.



Ik vind het ook zo heerlijk dat ik met hem gewoon 'stil' kan zijn, weet niet of jij dat ook hebt maar van continu praten en communiceren word ik ook altijd erg moe. Ik vind het wel heel leuk hoor, zeker als ik me wat beter voel, maar af en toe een 'pauze' zonder dat het ongemakkelijk voelt vind ik toch wel heel fijn. Dat je gewoon even voor je uit kan staren ofzo. Ik vind het best lastig om de hele tijd m'n aandacht bij het gesprek te houden en tegelijk ontspannen te blijven en goed bij mezelf te blijven. 

Zal vanzelf wel beter worden naarmate ik mezelf ook beter voel, maar ja nu is het soms nog best lastig. 



Nu ben ik trouwens ook wel weer erg moe maar dat is voor een deel omdat het slapen nog een kleine ramp is, ik word er af en toe gek van dat dat zo moeilijk gaat. :@ Hopelijk komende nacht wat beter...



Hoe is het met jouw 'overprikkeldheid'? Bizar zeg dat die homeopatische middelen zo veel invloed hadden dat je helemaal gestresst raakte. Wat voor middelen slik je precies, of is dat heel 'specialistisch' allemaal? Bij mij hebben homeopatische dingen helaas niet zoveel geholpen (of ik heb niet de goede middelen gehad).:(

Ik blijf een beetje zoeken en puzzelen, wat ik nou nog meer kan doen om mij beter te voelen. Heb toch een beetje het gevoel dat ik blijf 'hangen' nu. Maar ik vind het zo lastig, heb al zoveel therapieen gedaan, waarvan sommige gelukkig wel wat hebben geholpen, maar ja wat kan ik verder nog doen?? Ik zie soms door de bomen (van mogelijke oorzaken en oplossingen) het bos niet meer. :? Of maar 'hopen' dat het vanzelf toch verder gaat, met wat ik nu nog doe? 



Goed van je dat je weer wat meer wilt gaan bewegen. Lijkt me wel lastig om dat 'zelf' te doen op een hometrainer. Ik ben nog steeds wel blij met m'n fysiofitness, zeker het feit dat het begeleid word. Het is soms erg zwaar, maar ik voorkom dat ik ofwel helemaal niks, ofwel teveel doe. Hopelijk ben jij zo gedisciplineerd dat je zelf een goeie middenweg kan vinden :D.



Nou dit was het weer even, ga weer wat relaxen nu... liefs line
Alle reacties Link kopieren
Hoi Line,



Hoe is het met je?



Daar ben ik eindelijk weer, hoor! Het is veel te lang geleden dat ik hier was. Ja, ik was die vrijdag wel moe, maar niet total loss, zeg maar. Het ging nog wel aardig. Ben de dag daarna nog ff naar dorp geweest, maar toen had ik het wel gehad. Ik werd die avond, ondanks dat ik thuis was, heel erg geprikkeld door anderen. Door telefoontjes, iemand anders 'moest' nog even wat langsbrengen..Ik merk nog steeds dat ik erg snel overprikkeld raak, dus vandaar mn afwezigheid hier. Zit dus heel weinig achter de computer. Ben er nog niet achter, waarom ik me de hele tijd zo voel.



Fijn dat je je bij ex-ex zo goed voelt. Is prettig om zo iemand te hebben in je omgeving. Ja, van de hele tijd praten word ik ook moe, het is moeilijk om mn aandacht er dan bij te houden. Heerlijk, dat je niet constant hoeft te kletsen, stilte is idd ook best 's lekker. Ik ben zelf nogal een kletskous, soms word ik moe van mezelf, :P haha, dan houd ik bewust een tijdje mn mond.



Heb je nog nachtmerries, of gaat het slapen inmiddels beter? Je bent/was het op deze manier aan het verwerken blijkbaar. Wel heel erg irritant dat je daardoor slecht slaapt. Ik slaap nu zelf ook niet goed...:@ Ik ben maar aan het 'spoken' 's nachts, of ik heb last van mn neus (is nog steeds niet weg), of ik lig rillend van de kou wakker. (ligt aan mij, koud is het natuurlijk niet) Er zit ergens wat dwars, maar wat...Kom er denk ik nog wel achter. Ik merk wel dat als ik weggeweest ben, dat dat momenteel ook geen goed doet. Als ik er ben (waar dan ook) gaat het wel, maar de dag daarna niet.



In huis kan ik mn ding nog wel doen, daar heb ik nog wel energie voor. Gelukkig, dat ruimt ook in mn hoofd weer op.:)



Dat fietsen thuis op de hometrainer, lukt wel. Als ik voel dat het niet gaat, dan doe ik het ook niet. Ik forceer niks. Ben nog wel zoekende naar het beste ritme en het aantal kilometers.



Ja, wat die homeopatische middelen betreft, het zijn verschillende distributeurs, waar ik ze van heb. Maar van DNH Research vind ik ze erg prettig. Daar reageer ik echt goed op. Het verschilt per persoon wie waar het beste (of helemaal niet) op reageert. Maar waar ik heen ga, zij test de middelen uit per persoon. Waar je dus goed op reageert. Dus zo gaat ze heel gericht te werk eigenlijk. Het kan ook zijn dat iemand niks nodig heeft, dan zegt ze dat ook. Wel balen dat jij niet een therapie hebt, dat goed aanslaat bij je. Een oppepper zou weleens lekker zijn.

Ja, waar doe je goed aan? Voelt het voor jou goed om nog een therapie uit te proberen, of juist helemaal niet? Wat voel je van binnenuit? (hier hoef je niet perse op te antwoorden, hoor, kan nogal persoonlijk zijn)



Nou, ik ga maar weer 's fietsen, daarna nog het een en ander in huis doen. Moet wel uitkijken dat ik niet teveel doe, morgen ligt t er ook nog, haha! :D



liefs

viv

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven