Gezondheid alle pijlers

Het 5938273e topic over mex-griep. Zwangerschapswens

05-11-2009 18:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma:

Op mijn werk (huisartsenpraktijk) adviseren ze sterk om de mexicaanse griepprik te halen. Nu ben ik sowieso niet zo van de prikken en de seizoensgriepprik neem ik ook niet, maar deze adviseren ze toch wel ivm besmettingsgevaar.

Wat nu het probleem is:als je gevaccineerd bent tegen de mexicaanse griep adviseren ze om 8 weken niet zwanger te raken.

Aangezien wij een zwangerschapswens hebben vind ik dit eigenlijk best vervelend.

Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant snap ik wel dat het voor de patiënten is, maar aan de andere kant wil ik eigenlijk die vaccinatie gewoon niet. Alleen als reden kan ik natuurlijk niet aan mijn baas opgeven dat we een zwangerschapswens hebben.

Het spijt me als ik mensen irriteer met dit zoveelste topic, maar ik wil het wel graag weten, en op mijn werk kan ik het niet vragen
Eh je werkt op een huisartsenpraktijk en dan kan je je reden niet opgeven? En wat is er exact erg aan 8 weken beschermd neuken?
En bellen naar het RIVM??

Is dat geen optie, ik ent sowieso niet.

Maar voor de kinderen ben ik er nog niet uit, zo stom.
Kun je die acht weken niet wachten? Of zijn jullie al een poos bezig?
Je vraagt wat ik zou doen, ik zou `m niet nemen.

Gelukkig kan je niet gedwongen worden.

Welk bestanddeel zit er overigens in de prik waardoor je 8 weken niet zwanger mag worden??

Dit terwijl zwangere vrouwen tot de doelgroep behoren, dat is weliswaar na het eerse trimester maar toch...

A big nono deze prik.... veel te weinig over bekend.
quote:Digitalis schreef op 05 november 2009 @ 18:36:

Eh je werkt op een huisartsenpraktijk en dan kan je je reden niet opgeven? En wat is er exact erg aan 8 weken beschermd neuken?Precies! Gewoon even 8 weken met condoom voor je verder gaat met proberen.
quote:Jannemaan schreef op 05 november 2009 @ 18:34:

Wat nu het probleem is:als je gevaccineerd bent tegen de mexicaanse griep adviseren ze om 8 weken niet zwanger te raken.

vreemd toch? waarom is dat? zit er wat "gevaarlijks" in voor vruchtjes???

maar ze willen het dus wel geven aan zwangeren en kinderen....

vreemd in mijn ogen.
quote:wolletje schreef op 05 november 2009 @ 18:55:

[...]

vreemd in mijn ogen.

Niets vreemds aan. De vaccinatie mag ook niet gegeven worden aan zwangeren die in het eerste trimester van hun zwangerschap zitten. In verband met de aanleg van de vrucht.

Er zijn heel veel medicijnen waarbij je niet zwanger mag worden of die je in het eerste trimester niet mag, dus het ligt niet juist aan deze inenting.

TO; ben je al een hele tijd bezig om zwanger te raken? Anders zou ik gewoon voor die acht weken beschermde seks gaan. Liever acht weken laten een kans op zwangerschap dan complicaties bij een vroege zwangerschap, toch?
quote:wolletje schreef op 05 november 2009 @ 18:55:

[...]

vreemd in mijn ogen.

het probleem is, dat ze het niet weten... dus daarom afraden.

Ik heb de grieplijn gebeld

quote:Digitalis schreef op 05 november 2009 @ 18:36:

Eh je werkt op een huisartsenpraktijk en dan kan je je reden niet opgeven? En wat is er exact erg aan 8 weken beschermd neuken?

het probleem is, dat ik liever niet heb dat mijn baas weet dat we graag een kindje willen

quote:Labyrint schreef op 05 november 2009 @ 19:26:

[...]

TO; ben je al een hele tijd bezig om zwanger te raken? Anders zou ik gewoon voor die acht weken beschermde seks gaan. Liever acht weken laten een kans op zwangerschap dan complicaties bij een vroege zwangerschap, toch?

Het is meer óf de prik en inderdaad 8 weken beschermde seks, óf geen injectie. Niet zozeer wel of geen beschermde seks.

We zijn nog niet super lang bezig (april).

Ik vind het moeilijk, aan de ene kant zeg kan ik mijn 'baas'' wel begrijpen, we werken met soms kwetsbare mensen maar aan de andere kant, voor mezelf zou ik het niet doen, ik val ook niet in de risicogroep.
quote:het probleem is, dat ik liever niet heb dat mijn baas weet dat we graag een kindje willen

je hoeft je baas toch niet aan z'n neus hangen dat je voorlopig 8 weken met condooms gaat neuken?

en als je als medewerker bij 'n huisartsenpraktijk verplicht bent de prik te halen, dan lijkt me weigeren omdat je geen zin hebt 2 maanden even alleen voor je plezier te neuken gewoon geen optie
quote:elninjoo schreef op 06 november 2009 @ 06:55:

[...]

en als je als medewerker bij 'n huisartsenpraktijk verplicht bent de prik te halen, dan lijkt me weigeren omdat je geen zin hebt 2 maanden even alleen voor je plezier te neuken gewoon geen optieZe verplichten niets hoor.
Hoi Jannemaan,

Ik zit in precies hetzelfde schuitje als jij. Alleen, ik heb de prik al gehad. Er is dus geen weg meer terug. Wij hebben besloten om het acht weken heel rustig aan te doen, maar we vrijen nog wel. We hanteren het vooroorlogse 'voor het zingen de kerk uit'. We zijn sinds juni bezig om zwanger te worden. Ik baal er heel erg van dat we pas in februari weer echt mogen (tenminste, ik ga er vanuit dat die acht weken pas ingaan na de tweede vaccinatie, die krijg ik begin december).

Hoewel ik er dus heel erg van baal dat we drie rondes moeten wachten, bekijk ik het ook van de positieve kant: het geeft rust omdat we nu niet zo nodig 'moeten', daarnaast ben je als je zwanger wordt na die acht weken beschermd tegen de griep en zul je hem waarschijnlijk niet oplopen tijdens de zwangerschap.

Mocht ik toch zwanger worden omdat we onbeschermd sex hebben (maar hij komt niet klaar in mij), dan had het zo moeten zijn...

Dus als ik je een advies zou mogen geven: laat je vaccineren. Wat zijn nou acht weken op een mensenleven? Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven