Gezondheid alle pijlers

Het ADD topic

23-01-2021 23:48 653 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hier vast nog meer mensen die ooit de diagnose ADD hebben gekregen.

Waar lopen jullie het meeste tegenaan in het dagelijkse leven?
Gebruik je er medicatie voor? Hoelang al en bevalt het?
En zo nee wat doe je er dan aan om zo min mogelijk last te hebben van je ADD?
sjiraf wijzigde dit bericht op 06-10-2021 00:28
0.55% gewijzigd
Zijn jullie bekend met het eventuele effect van diazepam op ADHD/ADD?

Ik heb sinds kort via de huisarts diazepam in gebruik voor een andere aandoening. Het werkt (spier)ontspannend. En het lijkt erop dat het naast ontspanning, ook meer rust geeft in mijn hoofd.

Nu klinkt het alsof ik twee keer hetzelfde zeg, bemerk ik. Maar ik voel ontspanning in mijn hoofd als iets anders dan rust in mijn hoofd. Hoop dat het te volgen is. ;)

Enfin, iemand hier toevallig eenzelfde ervaring gehad ooit?
Alle reacties Link kopieren
Sherlock schreef:
19-01-2022 23:19
Zijn jullie bekend met het eventuele effect van diazepam op ADHD/ADD?

Ik heb sinds kort via de huisarts diazepam in gebruik voor een andere aandoening. Het werkt (spier)ontspannend. En het lijkt erop dat het naast ontspanning, ook meer rust geeft in mijn hoofd.

Nu klinkt het alsof ik twee keer hetzelfde zeg, bemerk ik. Maar ik voel ontspanning in mijn hoofd als iets anders dan rust in mijn hoofd. Hoop dat het te volgen is. ;)

Enfin, iemand hier toevallig eenzelfde ervaring gehad ooit?
Ik heb weleens diazepam gebruikt maar ik werd er vooral erg “ sloom” van dus ook mijn gedachtes leken vertraagd. Kreeg weinig prikkels binnen etc.
Crazy74 schreef:
20-01-2022 07:49
Ik heb weleens diazepam gebruikt maar ik werd er vooral erg “ sloom” van dus ook mijn gedachtes leken vertraagd. Kreeg weinig prikkels binnen etc.

En voelde dat in combinatie met je ADHD fijn? Of juist niet?

Ik word er ook suf van, vooral de eerste twee uur na inname. Maar dat 'dwingt' me om rustig aan te doen, wat voor mij nodig was.

En ik ben minder overprikkeld, wat anderen om me heen ook merken. Dus los van het doel waarvoor ik het slik, heeft het voor mij een prettige bijwerking op de ADD.

Vroeg me af of het daarvoor soms ook speciaal voorgeschreven wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven