Het is weer herfst - Psoriases
maandag 9 november 2009 om 17:03
Het is weer herfst zo een rotte periode voor Psoriases patienten.
Het zet weer helemaal op het gloeit, het doet pijn, het jeukt en het scheurt gewoon open.
Echt vreselijk dat het zo veel pijn kan doen.
Ga je naar de Dermatoloog: Zalf, zalf, zalf, zalf en nog eens zalf.
Het helpt helemaal niet hoor...
Ik heb al zo vaak gevraagt voor een andere behandeling, maar krijg telkens te horen: Sorry je hebt hier te kleine oppervlakte voor.
Maar het doet zo veel pijn
Sneeuw op je schouders, alle schilvers die uit je haren vallen.
Steeds moet ik even snel kijken of der niet weer wat is uitgevallen, en dan dat even snel afkloppen.
Lente word weer alles beter.
Het gaat niet weg, maar het word wel een stuk minder.
Mensen die dit ook hebben?
Mensen die ook andere oplossingen hebben?
Ik hoor het heeeeeel graag!!!
Het zet weer helemaal op het gloeit, het doet pijn, het jeukt en het scheurt gewoon open.
Echt vreselijk dat het zo veel pijn kan doen.
Ga je naar de Dermatoloog: Zalf, zalf, zalf, zalf en nog eens zalf.
Het helpt helemaal niet hoor...
Ik heb al zo vaak gevraagt voor een andere behandeling, maar krijg telkens te horen: Sorry je hebt hier te kleine oppervlakte voor.
Maar het doet zo veel pijn
Sneeuw op je schouders, alle schilvers die uit je haren vallen.
Steeds moet ik even snel kijken of der niet weer wat is uitgevallen, en dan dat even snel afkloppen.
Lente word weer alles beter.
Het gaat niet weg, maar het word wel een stuk minder.
Mensen die dit ook hebben?
Mensen die ook andere oplossingen hebben?
Ik hoor het heeeeeel graag!!!

maandag 9 november 2009 om 17:06
Ik heb het zelf niet, maar o.a. een collega van mij heeft het wel. Heel erg zelfs. Ook zij had geen baat bij zalfjes van de dokter. Ik heb haar DreamCream van Lush aangeraden. Ze heeft het een paar weken gebruikt en is nu overstag, het spul werkt perfect voor haar. Haar psoriasis is onder controle. (Want het gaat nooit meer weg geloof ik?)
Nee ik heb geen aandelen, maar ik kan me wel voorstellen dat het echt niet fijn is om het te hebben, en misschien is het ook wel iets voor jou. Wie weet.
Nee ik heb geen aandelen, maar ik kan me wel voorstellen dat het echt niet fijn is om het te hebben, en misschien is het ook wel iets voor jou. Wie weet.

maandag 9 november 2009 om 17:08
quote:chocolover schreef op 09 november 2009 @ 17:06:
Ik heb speciale shampoo gekregen, wil je dat ik kijk hoe het heet? Het werkt erg goed bij mij, stinkt alleen heel erg tijdens het wassen. *Ik heb btw alleen psoriasis op mijn hoofd.*
Heel graag!!
ik heb het op mijn hoofd, maar ook op mijn lichaam.
Ik heb speciale shampoo gekregen, wil je dat ik kijk hoe het heet? Het werkt erg goed bij mij, stinkt alleen heel erg tijdens het wassen. *Ik heb btw alleen psoriasis op mijn hoofd.*
Heel graag!!
ik heb het op mijn hoofd, maar ook op mijn lichaam.
maandag 9 november 2009 om 17:09

maandag 9 november 2009 om 17:10
www.lush.nl
Soak en Float shampoo staat onder het kopje ''shampoobars''
Hij meurt echt enorm, maar het helpt wel. En de geur ruik je niet meer na het wassen.
Soak en Float shampoo staat onder het kopje ''shampoobars''
Hij meurt echt enorm, maar het helpt wel. En de geur ruik je niet meer na het wassen.
maandag 9 november 2009 om 17:18
Het heet: DenorexRx'75 mg/g koolteeroplossing en 15 mg/g menthol.
Registratiehouder: Wyeth Consumer Healthcare, Hoofddorp.
Nummer van inschrijving in het register: RVG 12594 U.R.
In de bijsluiter staat verder nog: Wanneer u meer informatie wilt over psoriasis, dan kunt u contact opnemen met de PSORIASIS VERENIGING NEDERLAND, postbus 93208, 2509 AE Den Haag. U kunt ook tijdens kantooruren de Psoriasis infolijn bellen, telefoonnummer 070- 38 38 003.
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Registratiehouder: Wyeth Consumer Healthcare, Hoofddorp.
Nummer van inschrijving in het register: RVG 12594 U.R.
In de bijsluiter staat verder nog: Wanneer u meer informatie wilt over psoriasis, dan kunt u contact opnemen met de PSORIASIS VERENIGING NEDERLAND, postbus 93208, 2509 AE Den Haag. U kunt ook tijdens kantooruren de Psoriasis infolijn bellen, telefoonnummer 070- 38 38 003.
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
donderdag 12 november 2009 om 22:56
Ik heb last van rode vlekken op m'n lichaam. Vaak blijft het beperkt tot bovenarm en nek maar heb ze ook af en toe in m'n buik. Toen ik er voor het eerst mee naar de huisarts ging omdat het maar niet weg ging is de term psoriasis wel gevallen. Ben er toen erg veel over gaan lezen en ik heb heel veel symptomen ervan maar ook een aantal belangrijke weer niet. Heb nu ook last van roos en schilfers en alle anti roos die ik heb getest werken niet of niet goed. Bij het borstelen van m'n haar sneeuwt het regelmatig. Maarja ik verf m'n haar want ik word grijs dus anti roos shampoo is niet zo'n goed idee denk ik.
Kan het trouwens zijn dat psoriasis aangeboren is? Heb dat niet echt kunnen vinden. Mijn huisarts zei laatst dat dat van mij aangeboren is toen ik weer zalf kwam halen en vroeg of er echt niks anders aan te doen is.
Kan het trouwens zijn dat psoriasis aangeboren is? Heb dat niet echt kunnen vinden. Mijn huisarts zei laatst dat dat van mij aangeboren is toen ik weer zalf kwam halen en vroeg of er echt niks anders aan te doen is.
donderdag 12 november 2009 om 23:08
Ik heb zelf al vanaf mijn 16de psoriasis. De laatste jaren is het goddank rustig. Ik heb vroeger veel lichttherapie gehad, later zelf een zonnebank aangeschaft. De straling bij lichttherapie is niet hetzelfde, dit zijn alleen de ''schadelijke'' stralen van de zon, ik weet nooit of dat uva A of B is. Let wel op bij het gebruik van teershampoo's. Dit mag niet in combinatie van zon of zonnebank. Ik heb vroeger wel die combinaties gehad met lichttherapie en teerzalf/shampoo. Dit blijkt dus een vergrote kans op huidkanker te geven. Mijn zoontje heeft ook tijdelijk een teershampoo voorgeschreven gekregen en daarin stond ook met grote letters vermeld dat je na gebruik niet in de zon mag. Ik weet niet of dit ook in bijsluiters staat als je een teershampoo bij de drogist koopt.
Verder had ik vroeger veel baat bij het baden in zeezout (te koop bij de drogist) en ook badedash classic wil wel eens helpen.
En ik gebruikte voor de plekken op mijn huid de zalf dermofate en voor op mijn hoofdhuid topicorte. Misschien nog een tip: ik had altijd last van de droge lucht door de verwarming, probeer zoveel mogelijk waterbakjes in de kamer te zetten. Of laat je was eens in de huiskamer drogen, maakt de lucht ook vochtig.
In ieder geval sterkte ermee!
Groetjes Collie
Verder had ik vroeger veel baat bij het baden in zeezout (te koop bij de drogist) en ook badedash classic wil wel eens helpen.
En ik gebruikte voor de plekken op mijn huid de zalf dermofate en voor op mijn hoofdhuid topicorte. Misschien nog een tip: ik had altijd last van de droge lucht door de verwarming, probeer zoveel mogelijk waterbakjes in de kamer te zetten. Of laat je was eens in de huiskamer drogen, maakt de lucht ook vochtig.
In ieder geval sterkte ermee!
Groetjes Collie
zondag 15 november 2009 om 17:34
Hoi Hoi..
Ik heb ook psoriasis. Ik moet toe geven dat het dit jaar mij erg meevalt. Vorig jaar had ik er heel erg veel last van! Ik heb toen ook licht therapie gedaan. Dat is echt een verademing. Ik kreeg wel erg dat mijn huid op mijn rug trekkerig was. Ik heb daar gewoon vaseline op gesmeerd dat werkte ook perfect. In licht therapie zit uv B straling en vitamine D. Je kunt ook vitamine D pillen slikken (kun je gewoon bij de drogist kopen) maar het effect daarvan is niet erg groot hoor, verwacht er niet teveel van.
Wat ook erg help (wat ik ook hierboven lees) is inderdaad zee zout in een lekker bad, hebje die niet ga dan eerst onder de douche staan, neem dan de zeezout in je hand en smeer dat over je hele lichaam heen (hulp is handig voor de rug) doe dit wel heel voorzichtig anders heb je de kans dat je je huid over schuurt! Spoel je daarna af. Als je een zonnebank hebt ga daar dan een aantal minuten onder liggen en je lichaam voelt aan als een babyhuidje. moet je wel weer op letten dat je niet te lang onder de zonnebank gaat want je plekken mogen natuurlijk niet verbranden.
Ik vind het trouwens raar dat jou dermatoloog je niet verder helpt. Die van mij was echt mijn steun en toeverlaat en heeft mij echt zoveel mogelijk geholpen met alles.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes Fleur
Ik heb ook psoriasis. Ik moet toe geven dat het dit jaar mij erg meevalt. Vorig jaar had ik er heel erg veel last van! Ik heb toen ook licht therapie gedaan. Dat is echt een verademing. Ik kreeg wel erg dat mijn huid op mijn rug trekkerig was. Ik heb daar gewoon vaseline op gesmeerd dat werkte ook perfect. In licht therapie zit uv B straling en vitamine D. Je kunt ook vitamine D pillen slikken (kun je gewoon bij de drogist kopen) maar het effect daarvan is niet erg groot hoor, verwacht er niet teveel van.
Wat ook erg help (wat ik ook hierboven lees) is inderdaad zee zout in een lekker bad, hebje die niet ga dan eerst onder de douche staan, neem dan de zeezout in je hand en smeer dat over je hele lichaam heen (hulp is handig voor de rug) doe dit wel heel voorzichtig anders heb je de kans dat je je huid over schuurt! Spoel je daarna af. Als je een zonnebank hebt ga daar dan een aantal minuten onder liggen en je lichaam voelt aan als een babyhuidje. moet je wel weer op letten dat je niet te lang onder de zonnebank gaat want je plekken mogen natuurlijk niet verbranden.
Ik vind het trouwens raar dat jou dermatoloog je niet verder helpt. Die van mij was echt mijn steun en toeverlaat en heeft mij echt zoveel mogelijk geholpen met alles.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes Fleur
maandag 16 november 2009 om 07:13
Kijk hier ook eens voor verhalen van lotgenoten:
http://www.pvnnet.nl/
Waarom vraag je geen second opinion aan een andere dermatoloog?
Er is echt wel meer aan te doen....
http://www.pvnnet.nl/
Waarom vraag je geen second opinion aan een andere dermatoloog?
Er is echt wel meer aan te doen....
maandag 16 november 2009 om 10:38
Hoi!
Ik heb zelf een lichte vorm van psoriasis. Het begon toen ik een jaar of 16 was. Ik had allemaal vlekken op mijn benen en durfde niet meer te gymen. ik ben toen naar een homepathisch arts gegaan in Nijmegen en mijn psoriasis is daardoor voor 90% verdwenen. Nu ben ik 29 en nauwelijks last echter heb ik sinds een of twee maanden psoriasis aan twee nagels gekregen. Weet iemand hoe je je nagels het beste kan behandelen? ik denk sowieso dat het allemaal van binnenuit komt, daarom ben ik nu ook gestopt met het drinken van cafeine (dat mocht ik teondertijd niet).
Ik heb zelf een lichte vorm van psoriasis. Het begon toen ik een jaar of 16 was. Ik had allemaal vlekken op mijn benen en durfde niet meer te gymen. ik ben toen naar een homepathisch arts gegaan in Nijmegen en mijn psoriasis is daardoor voor 90% verdwenen. Nu ben ik 29 en nauwelijks last echter heb ik sinds een of twee maanden psoriasis aan twee nagels gekregen. Weet iemand hoe je je nagels het beste kan behandelen? ik denk sowieso dat het allemaal van binnenuit komt, daarom ben ik nu ook gestopt met het drinken van cafeine (dat mocht ik teondertijd niet).
maandag 16 november 2009 om 14:22
Ja het probleem bij die zalven is dat ze vaak wel wat helpen maar niet op de langere duur. Daarnaast zijn het vaak allemaal hormonencremes en dat is best wel rotzooi. Ik zou een keer een VEGA-test laten doen, weet een heel goed adres en niet duur. Het heeft mij destijds ontzettend geholpen. Heb alleen nog een beetje op mijn ellebogen en onder mijn haar (en nu sinds kort twee nagels) maar goed dat is beter dan wat ik eerst had. denk echt dat je het van binnenuit moet aanpakken (zo kan de een bv slecht reageren op aardbeien of bv champignons). het adres wat ik heb is in Nijmegen.
maandag 16 november 2009 om 19:08
Ik heb het ook vanaf ongeveer mijn 16de jaar.
Heb het samen gekregen met de schildklier ziekte.
En natuurlijk toen ook de Pubertijd, en scheiding van ouders.
Ik heb niet zo veel last van eten wat de psoriases beinvloed.
Wel het roken, als ik veel rook dan is de psoriases ook erger als dat ik minder rook.
Ik ben nu eigenlijk wel van plan om vitamine tabletten te halen.
DodeZeezout heb ik al meerdere malen gebruikt en had ook niet zo veel effect.
Zelf hebben wij ook een zonnebank, maar dat had ook niet echt veel baad.
Ik denk zelf wel dat ik een second opinion ga aanvragen in het AZM Maastricht.
Hopelijk kunnen hun me iets verder helpen.
Heb het samen gekregen met de schildklier ziekte.
En natuurlijk toen ook de Pubertijd, en scheiding van ouders.
Ik heb niet zo veel last van eten wat de psoriases beinvloed.
Wel het roken, als ik veel rook dan is de psoriases ook erger als dat ik minder rook.
Ik ben nu eigenlijk wel van plan om vitamine tabletten te halen.
DodeZeezout heb ik al meerdere malen gebruikt en had ook niet zo veel effect.
Zelf hebben wij ook een zonnebank, maar dat had ook niet echt veel baad.
Ik denk zelf wel dat ik een second opinion ga aanvragen in het AZM Maastricht.
Hopelijk kunnen hun me iets verder helpen.
maandag 16 november 2009 om 19:15
quote:Keroppi schreef op 12 november 2009 @ 22:56:
Psoriasis valt volgens mij in dezelfde categorie ziekten als Reumatoïde artritis en de Ziekte van Crohn, auto-immuunziekten die in je genen zitten dus. Ik weet dat de medicatie die ik gebruik voor Crohn (Remicade infusen) ook voorgeschreven wordt voor psoriasis. Dit is echter bepaald geen onschuldige medicatie en ook nog eens extreem duur (verzekering betaalt het niet, dat doet het ziekenhuis die krijgen daar een budget voor) dus ik kan me voorstellen dat dit alleen wordt voorgeschreven bij zeer ernstige gevallen.
Bij Crohn is het bekend dat roken voor een verdubbeling van de klachten zorgt, ik kan me dus goed voorstellen dat jouw psoriasis ook erger wordt van roken. Stoppen of minderen zou dus kunnen helpen. Verder inderdaad misschien een nieuwe dermatoloog zoeken wanneer hij je niet goed steunt? Je moet er voor zorgen dat je je altijd serieus genomen en gesteund voelt door je arts. Ook mijn artsen kunnen niet veel meer voor mij doen dan ze al doen, maar ik voel me nooit afgescheept!
Psoriasis valt volgens mij in dezelfde categorie ziekten als Reumatoïde artritis en de Ziekte van Crohn, auto-immuunziekten die in je genen zitten dus. Ik weet dat de medicatie die ik gebruik voor Crohn (Remicade infusen) ook voorgeschreven wordt voor psoriasis. Dit is echter bepaald geen onschuldige medicatie en ook nog eens extreem duur (verzekering betaalt het niet, dat doet het ziekenhuis die krijgen daar een budget voor) dus ik kan me voorstellen dat dit alleen wordt voorgeschreven bij zeer ernstige gevallen.
Bij Crohn is het bekend dat roken voor een verdubbeling van de klachten zorgt, ik kan me dus goed voorstellen dat jouw psoriasis ook erger wordt van roken. Stoppen of minderen zou dus kunnen helpen. Verder inderdaad misschien een nieuwe dermatoloog zoeken wanneer hij je niet goed steunt? Je moet er voor zorgen dat je je altijd serieus genomen en gesteund voelt door je arts. Ook mijn artsen kunnen niet veel meer voor mij doen dan ze al doen, maar ik voel me nooit afgescheept!
dinsdag 17 november 2009 om 23:27
Okee.. nu mischien een beetje een vreemde vraag van mij.
Ik heb altijd last van mijn darmen. vaak verstoppingen. Ik ben ervoor naar de dokter geweest maar die kunnen verder niet veel doen. Ik eet vrij gezond en let erop dat ik genoeg vezels binnen krijg.
Kunnen die verstopping in verband staan met de psoriasis??
Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb altijd last van mijn darmen. vaak verstoppingen. Ik ben ervoor naar de dokter geweest maar die kunnen verder niet veel doen. Ik eet vrij gezond en let erop dat ik genoeg vezels binnen krijg.
Kunnen die verstopping in verband staan met de psoriasis??
Hebben meer mensen hier last van?
dinsdag 17 november 2009 om 23:34
Ziekte van Crohn is een comorbiditeit van psoriasis.
http://klant.exed.nl/pvn/ ... oriasis/comorbiditeit.php
http://klant.exed.nl/pvn/ ... oriasis/comorbiditeit.php