Gezondheid alle pijlers

Het leed dat anticonceptie heet..

04-03-2021 19:10 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2.5 week weer begonnen met de Microgynon 30 en echt ontzettend veel misselijkheid en een opgeblazen gevoel. Daarnaast bij het minste geringste maagzuur. Excuses voor de volgende informatie, maar het kwam er net via m’n neus uit, uit het niets. Het voelt alsof ik niks meer kan verdragen. Dit had ik niet voordat ik met de pil begon.

Trekt dit binnen 3 maanden weg? Hebben jullie nog tips om de maag wat rustiger te krijgen? Stoppen met deze pil is geen optie namelijk..
Alle reacties Link kopieren
Oh God. Waarom is stoppen met deze pil en gaan voor een andere geen optie?
Het maagzuur komt je uit de neus, ik kan me niet voorstellen dat zulke ernstige bijwerking zomaar stopt na drie maanden.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Andere pil proberen. Dit is niet goed hoor. Ik heb een tijdje een bepaald merk gehad waarbij ik bloedingen kreeg en pijnlijke borsten. Nu heb ik een ander merk en daar heb ik geen bijwerkingen bij.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat dit bijwerkingen zijn van de pil?
Heb je de huisarts gebeld met je klachten?
Misschien een andere pil proberen?
Spriaaltje? (maar nogmaals: bel de huisarts hiervoor)
Je maakt het voor jezelf ook wel moeilijk door te zeggen dat je écht niet kan stoppen met de pil.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
04-03-2021 19:13
Oh God. Waarom is stoppen met deze pil en gaan voor een andere geen optie?
Het maagzuur komt je uit de neus, ik kan me niet voorstellen dat zulke ernstige bijwerking zomaar stopt na drie maanden.
Ik heb alle pillen al gehad ondertussen. De minipil ging een paar maanden goed, tot ik non stop bloedingen kreeg. Spiraal was een drama dus maar weer terug naar deze aangezien de Microgynon wel de menstruatieklachten onder controle heeft. Mijn maag reageert echter weer heel sterk op oestrogeen...
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
04-03-2021 19:15
Weet je zeker dat dit bijwerkingen zijn van de pil?
Heb je de huisarts gebeld met je klachten?
Misschien een andere pil proberen?
Spriaaltje? (maar nogmaals: bel de huisarts hiervoor)
Je maakt het voor jezelf ook wel moeilijk door te zeggen dat je écht niet kan stoppen met de pil.
Heel zeker. Ik heb deze eerder gehad en ook daar veel misselijkheid, continu gespannen borsten, hoofdpijn enz.. toen heb ik de minipil geslikt, ging heel goed maar helaas, constant bloedingen die niet meer stopte. Spiraal heb ik geprobeerd, ook dramatisch. Volgens de huisarts was dit echt de enige optie. Implanon gaat gezien mijn geschiedenis ook voor bloedingen zorgen en de prikpil.. liever niet.
Alle reacties Link kopieren
z
Rosebloom schreef:
04-03-2021 19:15
Ik heb alle pillen al gehad ondertussen. De minipil ging een paar maanden goed, tot ik non stop bloedingen kreeg. Spiraal was een drama dus maar weer terug naar deze aangezien de Microgynon wel de menstruatieklachten onder controle heeft. Mijn maag reageert echter weer heel sterk op oestrogeen...
Heb je allebei de soorten spiraaltjes geprobeerd? Ook de koperspiraal zonder hormonen?

Daarnaast is er nog een Implanon, een prikpil en een pleister.
En dan nog twee soorten condooms.....
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
crosspost
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
04-03-2021 19:18
z

Heb je allebei de soorten spiraaltjes geprobeerd? Ook de koperspiraal zonder hormonen?

Daarnaast is er nog een Implanon, een prikpil en een pleister.
En dan nog twee soorten condooms.....
Koperspiraal is geen optie i.v.m. mijn zware bloedingen. Pleister geeft een nog groter risico op trombose en ik heb al een verhoogd risico daarop, prikpil is volgens de huisarts geen goed idee, dit omdat mijn cyclus nooit normaal is geweest en het “ontpillen” weleens erg lang kan gaan duren, niet een fijn idee met het oog op de toekomst. De enige pil die mijn menstruatie onder controle kan houden is dus deze, we zitten nu op poging 3 om deze te laten werken. Iedere optie is al meermaals besproken met de huisarts, maar ik ben blijkbaar een lastig geval..
Alle reacties Link kopieren
Koperspiraal? Bevat geen hormonen.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
04-03-2021 19:18
Heel zeker. Ik heb deze eerder gehad en ook daar veel misselijkheid, continu gespannen borsten, hoofdpijn enz.. toen heb ik de minipil geslikt, ging heel goed maar helaas, constant bloedingen die niet meer stopte. Spiraal heb ik geprobeerd, ook dramatisch. Volgens de huisarts was dit echt de enige optie. Implanon gaat gezien mijn geschiedenis ook voor bloedingen zorgen en de prikpil.. liever niet.
Ooit 100 jaar geleden geslikt.... een maand of 3 iedere nacht misselijk (slikte in de avond) en toen was het weg... (op het punt dat ik dacht moet ik de huisarts bellen, maar de reden waarom ik toen begon die klachten waren wel weg) maar het duurde wel een tijd.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
04-03-2021 19:15
Ik heb alle pillen al gehad ondertussen. De minipil ging een paar maanden goed, tot ik non stop bloedingen kreeg. Spiraal was een drama dus maar weer terug naar deze aangezien de Microgynon wel de menstruatieklachten onder controle heeft. Mijn maag reageert echter weer heel sterk op oestrogeen...
Heb je al een andere soort combinatiepil geprobeerd? Er zit vaak onderling nog een verschil in de combinatie van hormonen. Microgynon 30 was voor mij ook een nachtmerrie, maar ik heb nu een andere en daar heb ik geen problemen mee.

Ik zou het in ieder geval zo snel mogelijk bespreken met de huisarts, want dit is niet gezond voor je maag. Ligt het niet aan de pil, "des te beter". Ligt het wel aan deze pil, dan zou ik samen met haar overwegen welke andere combinatiepil dezelfde werking heeft maar minder bijwerkingen heeft voor de maag.
leeg
Alle reacties Link kopieren
spinnetje_ schreef:
04-03-2021 19:21
Koperspiraal? Bevat geen hormonen.
Geen optie i.v.m. mijn zware bloedingen. Alle opties zijn al besproken met de huisarts, dit is echt het enige wat overblijft.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee waarom ik je gequoot heb trouwens :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de nuvaring nog niet tussen je rijtje staan?
Alle reacties Link kopieren
Vast zwanger worden? :-D
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
04-03-2021 19:23
Heb je al een andere soort combinatiepil geprobeerd? Er zit vaak onderling nog een verschil in de combinatie van hormonen. Microgynon 30 was voor mij ook een nachtmerrie, maar ik heb nu een andere en daar heb ik geen problemen mee.

Ik zou het in ieder geval zo snel mogelijk bespreken met de huisarts, want dit is niet gezond voor je maag. Ligt het niet aan de pil, "des te beter". Ligt het wel aan deze pil, dan zou ik samen met haar overwegen welke andere combinatiepil dezelfde werking heeft maar minder bijwerkingen heeft voor de maag.
Ik heb al zoveel geprobeerd dat ik de tel kwijt ben. Combinatiepillen geven me altijd wel problemen. Rond augustus was het voornamelijk depressieve klachten en stemmingswisselingen en borsten die op klappen stonden. Ook wel wat misselijkheid maar niet zo heftig als nu. Toen dus naar de minipil gegaan, ging ook mis enz enz.. lijkt wel een vicieuze cirkel. Moet zeggen dat mijn stemming en borsten dit keer wel nog goed gaan, maar mijn maag lijkt niet goed tegen het hormoon oestrogeen te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
04-03-2021 19:25
Ik zie de nuvaring nog niet tussen je rijtje staan?
Dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten en het risico op trombose is bij mij ook iets om rekening mee te houden. Ook de huisarts raadde het af.
Rosebloom schreef:
04-03-2021 19:15
Ik heb alle pillen al gehad ondertussen. De minipil ging een paar maanden goed, tot ik non stop bloedingen kreeg. Spiraal was een drama dus maar weer terug naar deze aangezien de Microgynon wel de menstruatieklachten onder controle heeft. Mijn maag reageert echter weer heel sterk op oestrogeen...
Er bestaat meer dan alleen de pil...
Rosebloom schreef:
04-03-2021 19:20
Koperspiraal is geen optie i.v.m. mijn zware bloedingen. Pleister geeft een nog groter risico op trombose en ik heb al een verhoogd risico daarop, prikpil is volgens de huisarts geen goed idee, dit omdat mijn cyclus nooit normaal is geweest en het “ontpillen” weleens erg lang kan gaan duren, niet een fijn idee met het oog op de toekomst. De enige pil die mijn menstruatie onder controle kan houden is dus deze, we zitten nu op poging 3 om deze te laten werken. Iedere optie is al meermaals besproken met de huisarts, maar ik ben blijkbaar een lastig geval..
Nuvaring. Enige wat voor mij werkte.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
04-03-2021 19:30
Er bestaat meer dan alleen de pil...
Tja.. dat werkt dus ook niet. Geloof me, van alles geprobeerd en overlegd met de arts(en), maar er is niks wat mijn menstruatie goed onder controle kan houden naast de Microgynon. De rest heeft alleen maar voor ellende gezorgd.
Rosebloom schreef:
04-03-2021 19:29
Dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten en het risico op trombose is bij mij ook iets om rekening mee te houden. Ook de huisarts raadde het af.
Why? Nuvaring is echt top. Je kunt het eens proberen... ? Op trombose heb je een grotere kans met de pil.
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 04-03-2021 19:32
0.31% gewijzigd
Rosebloom schreef:
04-03-2021 19:32
Tja.. dat werkt dus ook niet. Geloof me, van alles geprobeerd en overlegd met de arts(en), maar er is niks wat mijn menstruatie goed onder controle kan houden naast de Microgynon. De rest heeft alleen maar voor ellende gezorgd.
Condooms?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik gewoon condooms zou doen.. dat lijkt me de beste optie.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
04-03-2021 19:27
Ik heb al zoveel geprobeerd dat ik de tel kwijt ben. Combinatiepillen geven me altijd wel problemen. Rond augustus was het voornamelijk depressieve klachten en stemmingswisselingen en borsten die op klappen stonden. Ook wel wat misselijkheid maar niet zo heftig als nu. Toen dus naar de minipil gegaan, ging ook mis enz enz.. lijkt wel een vicieuze cirkel. Moet zeggen dat mijn stemming en borsten dit keer wel nog goed gaan, maar mijn maag lijkt niet goed tegen het hormoon oestrogeen te kunnen.
Hm. Rondje huisarts zou ik dan zeggen. Misschien kan hij/zij je alsnog een maagbeschermer voorschrijven of iets tegen het zuur. Kijken of het van de pil komt, want we baseren ons hier nog op een vermoeden. Het lijkt me in ieder geval veiliger voor je gezondheid om het met hem/haar te overleggen dan zelf aan de slag te gaan met Rennie's oid.
leeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven