Gezondheid alle pijlers

Het spook dat HIV heet

04-05-2015 19:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
allemaal,

Afgelopen vrijdag ben ik me rot geschrokken, ik had een 'one-night-stand' met een man die ik kende van het uitgaan en soms een gezamenlijk feestje. We voelde de aantrekkingskracht en zijn samen in bed belandt. Op zich niks aan de hand want veilig doe ik het altijd met 'losse contacten'.

Nadat ik het condoom had omgedaan kwamen we er 5 minuten later achter dat het condoom van de zijkant open lag. We zijn toen direct gestopt. Hij is niet in mij klaargekomen. Een SOA-test zal ik sowieso doen. Maar het spook HIV, is er een reëel risico? De jongen zelf zegt niet tot een risicogroep te behoren maar vind het wel eng.
Trouwens heb mezelf een halfjaar geleden al eens laten testen op alles. Sindsdien geen onveilig contact meer gehad, behalve dit gevalletje. Ben hypochondrisch aangelegd, ben gelijk bang voor het ergste. Vandaar ook in de titel 'spook'. Omdat ik denk dat het irreëel is.
Als de beste man een van Nederlandse afkomst was en bovendien hetero, dan zou ik me echt niet laten testen op HIV. Echt volkomen onzin dan. Die kans is zo verschrikkelijk ontzettend klein. Inderdaad een irreële angst.
quote:viva-amber schreef op 04 mei 2015 @ 19:36:

Sus-Suus.....dus jij doet het altijd zonder condoom want je bent hetero?

Nogal onwetend.Waar lees je dat?
Je bent zelf een theepot
quote:miedo schreef op 04 mei 2015 @ 19:35:

[quote]*bloem schreef op 04 mei 2015 @ 19:32:

wel test doen natuurlijk, maar je hoeft je ook niet al te grote zorgen te maken.

Volgens de link is de kans dat je HIV oploopt bij vaginale sex, 0,1%, als je sexpartner al HIV zou hebben.

http://www.hivnet.org/ind ... rticle&id=3737&Itemid=326

Kans op chlamydia bv. is een stuk groter.

Als je bij die 0,1 % hoort, gaat dit bericht er heel anders uitzienDie 0,1% kans is pas van toepassing als die ander HIV heeft. Alles bij elkaar is de kans dat ze HIV heeft opgelopen dus nog veel kleiner dan 0,1%, aangezien de kans veel groter is dat hij het niet heeft. Niemand kan beloven dat ze geen HIV heeft, maar je mag natuurlijk wel gewoon zeggen dat de kans erg klein is. En dat dat bericht er anders uitziet als je net die ene 0,1% bent klopt, maar dat doet niets af aan het feit dat de kans niet groot is. Het is ook lullig als de kans 0,00000000000001% is en je bent net die ene, maar dat maakt een kans van 0,000000000000001% niet opeens groot.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Daar heb je gelijk in Susan, echter geeft HIV ook (in veel gevallen) symptomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven