hevige buikpijn, what the hell?
zondag 12 juni 2011 om 23:24
Ik ben vanavond lekker uit eten geweest. Van te voren niks aan de hand, terug op de fiets naar huis kreeg ik last van krampen, eenmaal thuis lag ik op de grond dubbel van de pijn. Ze zaten bovenin mijn buik net onder mijn borst, ik kon niet rechtop staan of zitten zo'n pijn deed het, zelfs ademhalen deed pijn. Heb op mijn knieen dubbel op de bank gelegen. De hevige pijn is er nu wel vanaf, behalve als ik opsta ofzo dan kom het weer opzetten. Toch heb ik constant een vervelend gevoel, het lijkt wat naar beneden te zakken, nu echt in mijn buik. Hij voelt hard, krampt en voel steken en borrelt als een gek. Heb ook af en toe last van winderigheid. Heb dit nog nooit meegemaakt.
Heb niet overdreven veel gegeten, overal maar de helft van. Ben aan de lijn. dus misschien heb ik al met al wel meer gegeten dan dat ik in mijn lijnperiode zou doen bij het avondeten, zou het daar aan kunnen liggen? Heb wel eens last van een opgeblazen gevoel maar dit vind ik wel echt heftig.
(her)Kent iemand dit?
Heb niet overdreven veel gegeten, overal maar de helft van. Ben aan de lijn. dus misschien heb ik al met al wel meer gegeten dan dat ik in mijn lijnperiode zou doen bij het avondeten, zou het daar aan kunnen liggen? Heb wel eens last van een opgeblazen gevoel maar dit vind ik wel echt heftig.
(her)Kent iemand dit?
zondag 12 juni 2011 om 23:30
Blindedarmontsteking begint inderdaad in het midden van je buik, net onder je maag. Dat geeft heftige pijn en soms ook wat misselijkheid. Daarna zakt het af naar rechtsonder in je buik. Vaak verdwijnt de misselijkheid. Lopen gaat heel moeilijk en als je op je buik drukt doet het meer pijn als je je hand weer loslaat dan op het moment dat je indrukt.
zondag 12 juni 2011 om 23:31
zondag 12 juni 2011 om 23:32
quote:bibaatje schreef op 12 juni 2011 @ 23:31:
Heb vaak iets vergelijkbaars, bij mij is het mn maag. Combinatie van vet eten, maag in de verdrukking door slecht zitten, kou, etc. Heel pijnlijk maar gelukkig ook snel weer over.
Bij mij helpt een warm bad of kruik en die winden niet ophouden.
Zou niet meteen aan een blinde darm denken hoor.
Nee, dat denk ik ook niet hoor. Maar het is goed om daar toch even op verdacht te zijn. Hoe eerder je dan bij een arts bent, hoe minder kans op complicaties.
Inderdaad even met een warme kruik proberen of dat verlichting biedt.
Heb vaak iets vergelijkbaars, bij mij is het mn maag. Combinatie van vet eten, maag in de verdrukking door slecht zitten, kou, etc. Heel pijnlijk maar gelukkig ook snel weer over.
Bij mij helpt een warm bad of kruik en die winden niet ophouden.
Zou niet meteen aan een blinde darm denken hoor.
Nee, dat denk ik ook niet hoor. Maar het is goed om daar toch even op verdacht te zijn. Hoe eerder je dan bij een arts bent, hoe minder kans op complicaties.
Inderdaad even met een warme kruik proberen of dat verlichting biedt.
zondag 12 juni 2011 om 23:34
Mijn blindedarmontsteking begon met het uitpoepen van onverteerd eten. Daarna buikpijn rechtsonder die naarmate de tijd vorderde steeds meer uitstraalde naar de rest van mijn buik.
Dit lijkt me meer een gevalletje maag/darmkramp wat hopelijk gauw weer over is.
Sterkte Anjapanja
Dit lijkt me meer een gevalletje maag/darmkramp wat hopelijk gauw weer over is.
Sterkte Anjapanja
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
zondag 12 juni 2011 om 23:36
Hmm dat wist ik niet. Op mijn buik drukken zorgt niet voor extra pijn. Ik kan alleen plat liggen of voorovergebogen. Als ik op sta of rechtop zit dan schiet de pijn er weer in.
Zit al aan de thee, geeft niet echt verlichting maar is wel lekker.
Zou het een reactie op vet eten kunnen zijn na dagen van gezond eten? Lijkt me wel heel overdreven, maar je weet maar nooit.
Ik houd het in de gaten, vind blinde darm idee toch wel eng.
Zit al aan de thee, geeft niet echt verlichting maar is wel lekker.
Zou het een reactie op vet eten kunnen zijn na dagen van gezond eten? Lijkt me wel heel overdreven, maar je weet maar nooit.
Ik houd het in de gaten, vind blinde darm idee toch wel eng.
zondag 12 juni 2011 om 23:37
Misschien moet je onbewust naar het toilet??
ik had het laatst ook kon niets meer, liep buiten en stortte gewoon in van de pijn. Op dat moment wist ik niet wat het kon zijn? Na een half uur kwam het opzetten, ik moest hoog nodig plassen. Ik heb binnen enkele minuten een wc gevonden anders hield ik het niet meer. Daarna was het ook gelijk over. Dus wie weet dat dat bij jou ook het geval is?
ik had het laatst ook kon niets meer, liep buiten en stortte gewoon in van de pijn. Op dat moment wist ik niet wat het kon zijn? Na een half uur kwam het opzetten, ik moest hoog nodig plassen. Ik heb binnen enkele minuten een wc gevonden anders hield ik het niet meer. Daarna was het ook gelijk over. Dus wie weet dat dat bij jou ook het geval is?
zondag 12 juni 2011 om 23:39
zondag 12 juni 2011 om 23:40
Ik heb ook soms (vaak als ik uit eten ben geweest, misschien omdat ik dan iets meer eet dan gewoonlijk) last van verschrikkelijke krampen. Het komt vaak heel snel op, zeer pijnlijk, zit dubbel op mijn knieën gillend op de grond (het moet eruit zien of ik elk moment ga bevallen ofzo ). Vaak betert het een beetje als ik wat winden kan laten, en meestal zit ik 5 minuten later op het toilet. Eigenlijk is het dan vaak ook meteen over.
Bij mij is het dus wel binnen het half uur wel over...
Als het bij jou toch blijft pijn doen, zou ik ook blindedarmonsteking, of toch iets erger dan gewoon krampen, denken. Dan toch zeker eens de huisarts bellen.
Bij mij is het dus wel binnen het half uur wel over...
Als het bij jou toch blijft pijn doen, zou ik ook blindedarmonsteking, of toch iets erger dan gewoon krampen, denken. Dan toch zeker eens de huisarts bellen.
zondag 12 juni 2011 om 23:44
quote:Ademes schreef op 12 juni 2011 @ 23:41:
Denk niet dat je heel bang hoeft te zijn voor een blindedarm. Dan voel je het echt wel rechtsonder. Ik denk dat je maag gewoon erg van streek is. Misschien door iets in het eten, misschien door kou. Of inderdaad een reactie op vet eten.Een blindedarmontsteking begint meestal niet meteen rechtsonder, maar boven in je buik, rond je navel en zakt dan af naar rechtsonder. Je wilt dan zo stil mogelijk zitten. Soms heb je in de dag ervoor al een keer diarree gehad en je kunt misselijk zijn en lichte verhoging hebben. Bij galstenen heb je juist bewegingsdrang, de pijn komt dan aanvalsgewijs (koliekpijnen) en zit rechtsboven in de buik.
Denk niet dat je heel bang hoeft te zijn voor een blindedarm. Dan voel je het echt wel rechtsonder. Ik denk dat je maag gewoon erg van streek is. Misschien door iets in het eten, misschien door kou. Of inderdaad een reactie op vet eten.Een blindedarmontsteking begint meestal niet meteen rechtsonder, maar boven in je buik, rond je navel en zakt dan af naar rechtsonder. Je wilt dan zo stil mogelijk zitten. Soms heb je in de dag ervoor al een keer diarree gehad en je kunt misselijk zijn en lichte verhoging hebben. Bij galstenen heb je juist bewegingsdrang, de pijn komt dan aanvalsgewijs (koliekpijnen) en zit rechtsboven in de buik.
zondag 12 juni 2011 om 23:44