Gezondheid alle pijlers

hevige buikpijn, what the hell?

12-06-2011 23:24 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanavond lekker uit eten geweest. Van te voren niks aan de hand, terug op de fiets naar huis kreeg ik last van krampen, eenmaal thuis lag ik op de grond dubbel van de pijn. Ze zaten bovenin mijn buik net onder mijn borst, ik kon niet rechtop staan of zitten zo'n pijn deed het, zelfs ademhalen deed pijn. Heb op mijn knieen dubbel op de bank gelegen. De hevige pijn is er nu wel vanaf, behalve als ik opsta ofzo dan kom het weer opzetten. Toch heb ik constant een vervelend gevoel, het lijkt wat naar beneden te zakken, nu echt in mijn buik. Hij voelt hard, krampt en voel steken en borrelt als een gek. Heb ook af en toe last van winderigheid. Heb dit nog nooit meegemaakt.

Heb niet overdreven veel gegeten, overal maar de helft van. Ben aan de lijn. dus misschien heb ik al met al wel meer gegeten dan dat ik in mijn lijnperiode zou doen bij het avondeten, zou het daar aan kunnen liggen? Heb wel eens last van een opgeblazen gevoel maar dit vind ik wel echt heftig.

(her)Kent iemand dit?
Als het in de loop van de nacht afzakt naar rechtsonder in je buik moet je de HAP bellen, dan zou het een blindedarmontsteking kunnen zijn. Dat kan zeer acuut opzetten.
Daar heb ik ook even aan gedacht, maar kan dat op een andere plek beginnen? Het begon in het midden van ijn bovenbuik, daar zit je maag toch?
wat heb je gegeten??
pittig gehakt iets als voorgerecht, biefstuk met knoflook en brownie met ijs als toetje. Maar heb overal maar de helft van op. Dus niet overdreven teveel lijkt me zo.
Blindedarmontsteking begint inderdaad in het midden van je buik, net onder je maag. Dat geeft heftige pijn en soms ook wat misselijkheid. Daarna zakt het af naar rechtsonder in je buik. Vaak verdwijnt de misselijkheid. Lopen gaat heel moeilijk en als je op je buik drukt doet het meer pijn als je je hand weer loslaat dan op het moment dat je indrukt.
niet iets rauws dus. Dacht even aan iets dat verkeerd kon zijn, als in voedselvergiftiging.
Heb vaak iets vergelijkbaars, bij mij is het mn maag. Combinatie van vet eten, maag in de verdrukking door slecht zitten, kou, etc. Heel pijnlijk maar gelukkig ook snel weer over.

Bij mij helpt een warm bad of kruik en die winden niet ophouden.

Zou niet meteen aan een blinde darm denken hoor.
Gevalletje voedselvergiftiging? Even in de gaten houden, en bij twijfel altijd even bellen naar de HAP.
Ai.. Klinkt zeer zeer vervelend. Als het aanhoud moet je indd Dokterswacht bellen oid.

Wat heb je gegeten? Kruikje en thee/heet water?

Sterkte!
Heb ook eens zoiets gehad, ik dacht aan slokdarmkramp of iets in die richting. Heb het nooit weer gehad daarna.
quote:bibaatje schreef op 12 juni 2011 @ 23:31:

Heb vaak iets vergelijkbaars, bij mij is het mn maag. Combinatie van vet eten, maag in de verdrukking door slecht zitten, kou, etc. Heel pijnlijk maar gelukkig ook snel weer over.

Bij mij helpt een warm bad of kruik en die winden niet ophouden.

Zou niet meteen aan een blinde darm denken hoor.

Nee, dat denk ik ook niet hoor. Maar het is goed om daar toch even op verdacht te zijn. Hoe eerder je dan bij een arts bent, hoe minder kans op complicaties.

Inderdaad even met een warme kruik proberen of dat verlichting biedt.
Sorry, dubbel
Mijn blindedarmontsteking begon met het uitpoepen van onverteerd eten. Daarna buikpijn rechtsonder die naarmate de tijd vorderde steeds meer uitstraalde naar de rest van mijn buik.

Dit lijkt me meer een gevalletje maag/darmkramp wat hopelijk gauw weer over is.

Sterkte Anjapanja
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Hmm dat wist ik niet. Op mijn buik drukken zorgt niet voor extra pijn. Ik kan alleen plat liggen of voorovergebogen. Als ik op sta of rechtop zit dan schiet de pijn er weer in.

Zit al aan de thee, geeft niet echt verlichting maar is wel lekker.

Zou het een reactie op vet eten kunnen zijn na dagen van gezond eten? Lijkt me wel heel overdreven, maar je weet maar nooit.

Ik houd het in de gaten, vind blinde darm idee toch wel eng.
Misschien moet je onbewust naar het toilet??

ik had het laatst ook kon niets meer, liep buiten en stortte gewoon in van de pijn. Op dat moment wist ik niet wat het kon zijn? Na een half uur kwam het opzetten, ik moest hoog nodig plassen. Ik heb binnen enkele minuten een wc gevonden anders hield ik het niet meer. Daarna was het ook gelijk over. Dus wie weet dat dat bij jou ook het geval is?
Kan ook galstenen zijn, enorm pijnlijk en gebeurt na vet eten, pijn zit net onder je ribben rechts. Maar slik wat paracetamol en waarschijnlijk zijn het gewoon krampen door onverwachts vet eten wat je niet meer gewend bent. Blijf je last hebben of koorts krijgen, dan eens naar de dokter toe.
Het is bij mij op komen zetten op de fiets en toen moest ik wel heel nodig plassen, tijdens het plassen zakte ik in elkaar op de wc en sinds die tijd kan ik niet meer rechtop lopen, staan of zitten. Nu hoef ik niet meer naar de wc...
Probeer eens 2 rennies te nemen ... wie weet zakt t dan wat af..

Kan wat iemand al schreef combi zijn van iets te veel vet wat je maag/lichaam niet meer gewend is aangezien je aan de lijn bent..
Ik heb ook soms (vaak als ik uit eten ben geweest, misschien omdat ik dan iets meer eet dan gewoonlijk) last van verschrikkelijke krampen. Het komt vaak heel snel op, zeer pijnlijk, zit dubbel op mijn knieën gillend op de grond (het moet eruit zien of ik elk moment ga bevallen ofzo ). Vaak betert het een beetje als ik wat winden kan laten, en meestal zit ik 5 minuten later op het toilet. Eigenlijk is het dan vaak ook meteen over.

Bij mij is het dus wel binnen het half uur wel over...

Als het bij jou toch blijft pijn doen, zou ik ook blindedarmonsteking, of toch iets erger dan gewoon krampen, denken. Dan toch zeker eens de huisarts bellen.
Denk niet dat je heel bang hoeft te zijn voor een blindedarm. Dan voel je het echt wel rechtsonder. Ik denk dat je maag gewoon erg van streek is. Misschien door iets in het eten, misschien door kou. Of inderdaad een reactie op vet eten.
Rustig door neus in ademen en mond uit.

Klinkt echt zo naar :( heb je al een kruikje?
Klinkt als obstipatie of galstenen...
quote:Ademes schreef op 12 juni 2011 @ 23:41:

Denk niet dat je heel bang hoeft te zijn voor een blindedarm. Dan voel je het echt wel rechtsonder. Ik denk dat je maag gewoon erg van streek is. Misschien door iets in het eten, misschien door kou. Of inderdaad een reactie op vet eten.Een blindedarmontsteking begint meestal niet meteen rechtsonder, maar boven in je buik, rond je navel en zakt dan af naar rechtsonder. Je wilt dan zo stil mogelijk zitten. Soms heb je in de dag ervoor al een keer diarree gehad en je kunt misselijk zijn en lichte verhoging hebben. Bij galstenen heb je juist bewegingsdrang, de pijn komt dan aanvalsgewijs (koliekpijnen) en zit rechtsboven in de buik.
Gewoon te vet denk ik ! Vooral als je lijnt .. Heb net bbq gehad en me

Darmen zijn ook van slag !! Heb ik

Wel vaker als ik ineens meer en vet eet

Na een tijd erg gezond eten.

Lucht in je maag kan erg pijn doen!!

Een rennie proberen of liggen tot je een dikke wind moet laten succes !!!
Loat goan!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven