hielen kapot..tips om te verzachten?
donderdag 10 juni 2010 om 21:04
Ik dacht vorige week woensdag laat ik mijn nieuwe schoenen eens inlopen toen ik even naar de supermarkt ging. Mijn hielen heb ik toen tot bloedens toe kapot gelopen.. auw! Ik heb toen dagen op slippers en crocs gelopen want schoenen en laarzen waren echt te pijnlijk zelfs met pleisters op het wondje. Maandag gaan sporten en geen last gehad maar gisteren in mijn laarsjes en sneakers dus wel.
Nu staat er dit weekend een dagje shoppen op het programma en ik vroeg me dus af of iemand tips heeft om misschien de pijn wat te verzachten naast pleisters plakken?
In mijn sportschoenen had ik er geen last van maar die zijn zacht bij de hiel maar het zijn geen sportschoenen voor buiten en ze kunnen niet echt bij mijn geplande outfit en slippers vind ik te koud als het 19 graden word en regen.
Nu staat er dit weekend een dagje shoppen op het programma en ik vroeg me dus af of iemand tips heeft om misschien de pijn wat te verzachten naast pleisters plakken?
In mijn sportschoenen had ik er geen last van maar die zijn zacht bij de hiel maar het zijn geen sportschoenen voor buiten en ze kunnen niet echt bij mijn geplande outfit en slippers vind ik te koud als het 19 graden word en regen.

donderdag 10 juni 2010 om 22:19
Die pleisters kan ik ook aanraden. Ze zijn duur maar als je er niet aan pulkt blijven ze een paar dagen zitten. (moet je ze wel goed opplakken volgens de gebruiksaanwijzing!). Onder de pleister geneest de huid sneller en als je de schoenen waar je de blaren van hebt gekregen aan trekt terwijl je de pleisters gebruikt loop je ze meteen extra goed in. Dit komt omdat de pleisters echt dikker zijn en de schoen dus net een beetje extra oprekken. Als de blaar weg is en je de pleister niet meer nodig hebt komt de blaar dan ook niet meer terug.
donderdag 10 juni 2010 om 22:52
donderdag 10 juni 2010 om 23:21
Ik zou de schoenen waar je je hielen in stuk heb gelopen nog maar even niet aan doen tot het genezen is. Blarenpleisters kunnen volgens mij ook op wondjes. ze laten namelijk vanzelf los als de huid geneest. Oh en als het genezen is en je wilt die schoenen weer aan haal dan bij de schoenmaker van die gelkussentjes die plak je in je schoenen op de hiel heb je nooit meer ergens last van.
Erger u niet, verwonder u slechts!

donderdag 10 juni 2010 om 23:35
Wanneer ik mijn hielen zo kapot heb gelopen ( en dat gebeurd nogal een....) dan heb ik veel baat bij een voetenbad met een flinke eetlepel blauwe biotex. Het doet wonderen! Wel je voeten goed afspoelen en drogen. Daarna nog verbinden met pleister of tape.
Succes hoop dat het je helpt!
Ps: volgens de apotheek zou je NIET met soda moeten baderen in een bakkie.
Succes hoop dat het je helpt!
Ps: volgens de apotheek zou je NIET met soda moeten baderen in een bakkie.
vrijdag 11 juni 2010 om 10:16
ik heb mijn hielen ook eens tot bloedens toe open gelopen. Gelukkig was het toen ook zomer en ik heb gewoon alleen maar op slippers gelopen.
Maar als je liever dichte schoenen aan wilt doen; gewoon van die half open/dichte schoenen aandoen.
Ik heb op dit moment leuke peeptoes met open hiel. Volgens mij je ideale oplossing op dit moment.
Die wonden moeten gewoon helen en dat heeft ff tijd nodig.
Maar als je liever dichte schoenen aan wilt doen; gewoon van die half open/dichte schoenen aandoen.
Ik heb op dit moment leuke peeptoes met open hiel. Volgens mij je ideale oplossing op dit moment.
Die wonden moeten gewoon helen en dat heeft ff tijd nodig.

vrijdag 11 juni 2010 om 16:36
Keroppi, je moet vooral zorgen dat de huid waar je de pleister op plakt heel goed schoon is en echt droog. Ook moet je de pleister lang tussen je handen wrijven voor je hem plakt. Je hebt speciale pleisters voor de hiel. Die zijn vrij groot maar dat is ook nodig omdat je het op een bewegend deel plakt. En je kan de pleisters heel goed gebruiken zonder sokken. Je ziet ze ook niet echt heel erg zitten. Op wondjes kan je ze ook plakken, ze werken als een soort 2e huid.
vrijdag 11 juni 2010 om 21:54
Ik ben vandaag even bij kruitvat gaan kijken omdat ik die compeetpleisters toch wel erg mega vind. Kon ze al niet goed op een blaar plakken onder m'n voet dus laat staan dat ik ze goed geplakt krijg op m'n hiel. Heb wat kleinere gekocht van hansaplast en bij eentje erop geplakt. Het andere wondje geneest veel beter en heb er na een voetbadje vanmorgen amper last van.
Ik neem morgen blaarpleisters mee in m'n tas en een paar slippers. Gaat het niet dan kan ik op het andere wondje ook nog een pleister plakken en eventueel toch slippers aan.
Ga binnenkort ook eens naar de schoenmaker met die schoenen om er wat in te laten plakken ofzo. Heb zelf al wel wat rond gekeken maar laat het liever over aan een professional. Niet dat ik straks weer m'n hiel open haal als ik ze aantrek.
Ik neem morgen blaarpleisters mee in m'n tas en een paar slippers. Gaat het niet dan kan ik op het andere wondje ook nog een pleister plakken en eventueel toch slippers aan.
Ga binnenkort ook eens naar de schoenmaker met die schoenen om er wat in te laten plakken ofzo. Heb zelf al wel wat rond gekeken maar laat het liever over aan een professional. Niet dat ik straks weer m'n hiel open haal als ik ze aantrek.
vrijdag 11 juni 2010 om 22:35