Gezondheid alle pijlers

Hoe besmettelijk is overgeefsel (lees topic voor uitleg)

01-11-2012 23:03 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 november 2012 @ 23:28:

Ik denk dat je morgen gaat projectielbraken.Ohnee, dan kun je beter nu alle muren af gaan plakken

Je bent gewoon een hypochonder.

Praat eens met een psycholoog.
quote:Yvonne77 schreef op 01 november 2012 @ 23:25:

[...]

Spetterde het? Dan is de kans enorm groot dat je besmet bent.

Verder is het misschien verstandig jezelf hiermee in te sprayen:

[img]http://www.grabbits.nl/foto/dettol-cleaner.jpg[/img]
Ik hoor nu net iemand kotsen op tv. Shitzooi, nu word ik ook ziek natuurlijk!
quote:otrivin schreef op 01 november 2012 @ 23:49:

Ik hoor nu net iemand kotsen op tv. Shitzooi, nu word ik ook ziek natuurlijk!tsja,en de otrivin van je avatar biedt dan ook geen uitkomst..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Helaas niet nee. Maar als ik nu de menthol variant opdrinkt dan heb ik kots met mentholsmaak. Is eens wat anders.
quote:Maylea schreef op 01 november 2012 @ 23:41:

Je bent gewoon een hypochonder.

Praat eens met een psycholoog.

Dit. Zie loepje van TO.

Ik kan de keren dat ik sinds 1e kind kots opgeruimd heb niet meer tellen en ben er nog nooit ziek van geworden.
Jezus,wat een paniek zaaister ben jij?

Dat je uberhaupt over zoiets na denkt.
*is wegwezen*
.
Meld je vast ziek,ga in bed liggen wachten of je echt ziek wordt?

Meid,je hebt toch geen leven als je je zo druk maakt over bacterieen en virussen?

Ik denk er nooit bij na of ik iets oploop (zie mijn motto)
.
S0esie, aan je fobie voor overgeven en misselijkheid kun je ook wat doen. Lijkt me niet zo'n slecht idee, want je levensplezier wordt volgens mij best erdoor aangetast als ik op het forum lees waar jij je qua eten allemaal druk over maakt en nu dus weer met een overgevend kind. Lijkt me niet fijn als iets zo op negatieve wijze je leven bepaalt. Ga eens naar de huisarts voor advies voor een gesc hikte therapeut om je van deze fobische klachten af te helpen.
Woww, dat vind ik nou conclusies trekken. Zegt ze ergens dat ze een fobie heeft dan? Volgens mij kan alleen een psycholoog dat vaststellen.
Ik denk eerder dat het meer hypochondrie is dan emetofobie, maar goed, ik ben ook geen psycholoog, dus niet aan mij om dat te gaan beweren.

Verder inderdaad afwachten of je ziek wordt, het kan maar hoeft niet.
En dat werkt met onze kinderen

Misschien een andere baan zoeken, kinderen zijn nogal eens ziek.

Kotsen trouwens ook gewoon als ze teveel hebben gegeten hoor of als er iets dwars zat. Dus hoeft niks te betekenen.

Werken in de kinderopvang is juist heel goed, je bent haast nooit ziek.
.
quote:Zusenzoo schreef op 02 november 2012 @ 09:23:

En dat werkt met onze kinderen

Misschien een andere baan zoeken, kinderen zijn nogal eens ziek.

Kotsen trouwens ook gewoon als ze teveel hebben gegeten hoor of als er iets dwars zat. Dus hoeft niks te betekenen.

Werken in de kinderopvang is juist heel goed, je bent haast nooit ziek.Wees gerust ik ben een hele goede leidster en heb het beste voor met kinderen! En daar kun jij niks over zeggen! " en dat werkt met onze kinderen " pfff! Get a life
Jee Soesie, waarom zo fel? Het forum is niet alleen bedoeld om vragen te stellen, ook om gewoon te discussiëren met elkaar. Jij stelde de vraag hoe groot de kans is dat jij nu ook ziek wordt. Daar is geen statistisch antwoord op te geven. Het ligt maar helemaal aan de reden waarom het kindje moest overgeven.

Maar op een dagverblijf loop je altijd het risico dat je kunt worden aangestoken met het een of andere virus. In de praktijk gebeurt dat niet zo snel hoor. Maar is er een specifieke reden dat je je zorgen maakt om ziek te kunnen worden?
En ik heb dit weekend 2 kraambezoekjes gepland dus wil niet op mijn geweten hebben dat ik de baby's heb besmet!

Daarom dat ik het vroeg!
Ik snap je vraag wel, zeker als je op kraambezoek gaat.

Er heerst hier in de buurt een heel heftig buikgriepvirus. Ik werk zelf ook met kinderen en waarschijnlijk heb ik het meegenomen van mijn werk waar ook een aantal kinderen ziek waren voor het weekend (allemaal thuis ziek geworden en zindelijk dus ik ben niet rechtstreeks in aanraking gekomen met hun spuug of poep). Vervolgens werden in het weekend mijn vriend, zoon, ouders, zus, tante, nichtje en nog een bevriend stel met kind allemaal binnen 24 uur nadat ik hun had gezien ziek. Erg besmettelijk dus.

Natuurlijk weet je nooit of je iets onder de leden hebt maar ik begrijp je vraag dus wel. Zo lang je zelf echt nergens last van hebt (ik had wel buikpijn) en er maar 1 kind ziek was op je werk zal het allemaal wel meevallen denk ik. Als er veel kinderen ziek worden zou ik even met de gezinnen waar je op bezoek gaat overleggen.
quote:s0esie schreef op 02 november 2012 @ 09:30:

[...]

Wees gerust ik ben een hele goede leidster en heb het beste voor met kinderen! En daar kun jij niks over zeggen! " en dat werkt met onze kinderen " pfff! Get a life

Je ziet serieus de sarcastische smiley er niet achter?

Dan was het wel serieus bedoeld.
Bedankt voor je reactie! Ik zal even afwachten, voel me nu verder goed maar het kan binnen 3 dagen komen.. Maandag was er ook al een kindje die spuugde, en gister weer 1.. Afwachten dus! Die van maandag heeft me in elk geval niet besmet ;)
quote:Tomatensoep schreef op 02 november 2012 @ 09:10:

Woww, dat vind ik nou conclusies trekken. Zegt ze ergens dat ze een fobie heeft dan? Volgens mij kan alleen een psycholoog dat vaststellen.Ze zegt het zelf in een eerder topic, dat ze fobisch is voor misselijkheid en overgeven. Vandaar dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven