Hoe crohn vastgesteld?
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:47
Na vele klachten en echo met stenen is mijn galblaas verwijderd, daarna nog steeds pijn in mijn rechter boven buik.
Heb al een virtuele ct coloscopie gehad om poliepen en darmkanker uit te sluiten. Mrcp gehad om achtergebleven stenen en vernauwingen galwegen na te kijken. Geen afwijkingen ook niet aan alvleesklier of milt of lever.
Mijn calprotectine in mijn ontlasting is niet bijster hoog maar ook niet laag, net onder de grens 42.
De MDL arts wil nog een gastroscopie doen en bloedonderzoek doen. Maar mijn ontstekingen
zijn nooit erg hoog, weleens bezinking van 5 of crp van 2. Hij wil crohn niet helemaal uitsluiten.
Klachten vooral pijn rechter bovenbuik/onder ribben, soms dagen niet en dagen wel. Het is een knijpend/stekend gevoel....begonnen met last van me rug en of er iets in me buik zat te prikken.geen diarree wel altijd brijgig en veel verschillende kleuren.
Hoe werd crohn bij jou ontdekt? Kan dat ook met lage waardes?
Heb al een virtuele ct coloscopie gehad om poliepen en darmkanker uit te sluiten. Mrcp gehad om achtergebleven stenen en vernauwingen galwegen na te kijken. Geen afwijkingen ook niet aan alvleesklier of milt of lever.
Mijn calprotectine in mijn ontlasting is niet bijster hoog maar ook niet laag, net onder de grens 42.
De MDL arts wil nog een gastroscopie doen en bloedonderzoek doen. Maar mijn ontstekingen
zijn nooit erg hoog, weleens bezinking van 5 of crp van 2. Hij wil crohn niet helemaal uitsluiten.
Klachten vooral pijn rechter bovenbuik/onder ribben, soms dagen niet en dagen wel. Het is een knijpend/stekend gevoel....begonnen met last van me rug en of er iets in me buik zat te prikken.geen diarree wel altijd brijgig en veel verschillende kleuren.
Hoe werd crohn bij jou ontdekt? Kan dat ook met lage waardes?
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:55
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:04
Calprotectine was bij mij steeds nèt niet ok, maar niet dramatisch. Coloscopie ook net niet zuiver, net niet ok. Kreeg toen een nieuwe arts, die het aandurfde om een kuur Entocort voor te schrijven om te zien of dat zou helpen. Dat deed het. Enorm. Toen werd de 'we weten het niet, maar het zou kunnen..'-diagnose voor hen bevestigd.
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:10
Calpro bij mij bij een ontsteking tussen de 700 -1700 geweest. Nu ben ik in een rustige fase en is het tussen 10-50
Volgens mij is een mri of camerapil de beste manier om vast te stellen of het in de dunne darm zit als ze het met een gewone darmscopie niet in de dikke darm hebben kunnen vaststellen.
Volgens mij is een mri of camerapil de beste manier om vast te stellen of het in de dunne darm zit als ze het met een gewone darmscopie niet in de dikke darm hebben kunnen vaststellen.
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:12
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:13
en continue een heel vervelend aandrang gevoel in de darmen. Ik heb het vooral in de dikke darm zitten. Wel crohn overigens.gizzmo-returns schreef: ↑20-10-2017 16:12Mijn klachten bij een opvlamming. Per dag wel 30 x naar de wc waar ik steeds bloed en slijm kwijtraak, en dan echt veel bloed.
Veel buikpijn, koorts en lamlendig. In bloed meestal niets vast te stellen, calpro dus wel erg hoog.
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:14
Bij mij stopt een opvlamming niet maar zo, dat gaat dus net zolang door tot er ingegrepen wordt met medicatie. Dus niet een paar dagen wel en dan weer niet.
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:17
Maag onderzoek krijg ik.... Nog x bloedonderzoek.....
En koffiehagedis, omdat er altijd zoveel naar statistiek gekeken wordt. Artsen ook....tenminste de 1 is ruimdenkerder dan de ander.
Mijn waarde was 42....niet heel hoog dus... Leukocyten wel altijd Iers te hoog in bloed. Net ook over de grens zo 11-13. Zijn ook wel eens normaal.
En koffiehagedis, omdat er altijd zoveel naar statistiek gekeken wordt. Artsen ook....tenminste de 1 is ruimdenkerder dan de ander.
Mijn waarde was 42....niet heel hoog dus... Leukocyten wel altijd Iers te hoog in bloed. Net ook over de grens zo 11-13. Zijn ook wel eens normaal.
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:02
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:07
Dat inderdaad. Je hebt helemaal niets aan je vraag. Iedereen is anders, en je arts gaat dit topic niet lezen.Benedryl-Cabbagepatch schreef: ↑20-10-2017 17:02Pin je niet vast op calprotectine waardes van anderen want dat zegt gewoon niet zo veel voor jou. Zet 10 mensen met Crohn op een rij en de symptomen en waardes zijn allemaal verschillend.
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:37
Ja je probeert toch herkenning te zoeken. Je hebt pijn maar geen mens weet waarom.....
Mijn arts begon natuurlijk direct weer over prikkelbaardarm syndroom. Het enige... Ik heb geen kramp, kan altijd normaal naar de wc, kan niet direct iets met voeding merken (dagboek bijgehouden) en het zit altijd op dezelfde plek, altijd.......maar voel het in me buik of in me rug op zelfde plek
Mijn arts begon natuurlijk direct weer over prikkelbaardarm syndroom. Het enige... Ik heb geen kramp, kan altijd normaal naar de wc, kan niet direct iets met voeding merken (dagboek bijgehouden) en het zit altijd op dezelfde plek, altijd.......maar voel het in me buik of in me rug op zelfde plek