Gezondheid alle pijlers

Hoe slecht is het?

20-10-2012 18:58 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat frisdrank niet gezond is, is alom bekend. Meerdere keren heb ik geprobeerd om het niet meer te drinken, maar word er gewoon depri van zo erg! Nu is mijn vraag hoe slecht het eigenlijk is. Ik drink vooral cola zero, cassis zero en fanta. Het is zo moeilijk om het niet te drinken.
Ligt er misschien aan hóeveel je er van drinkt. Een paar glaasjes per dag schijnt best te kunnen ,maar sommige drinken er liters van. Dat lijkt me inderdaad niet gezond.
Ik drink gelukkig geen liters, maar wel gemiddeld 2 blikjes per dag. Ook best veel. Ben eigenlijk benieuwd hoe slecht het is.
Waarom wordt je depri van geen frisdrank drinken? Hoeveel drink je nu? Je zegt dat je het 'zo moeilijk vind om het niet te drinken', dat klinkt zowat verslaafd. Wil je stoppen met frisdrank, of wil je minderen? Of wil je gewoon weten hoeveel suikers e.d. je dagelijks binnen krijgt?
Ik vind 2 blikjes per dag niet veel. Zal wel meevallen dan dat het zo ongezond zou zijn.
Dit zegt het voedingscentrum over frisdrank;

http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... drank.aspx
A New Zealand mother of eight has died after drinking 10 liters of Coca-Cola a day, a coroner's investigation heard.

Natasha Harris, 30, suffered a cardiac arrest that her partner believes was brought on by her massive soft drink intake.

Harris, from the southern city of Invercargill, was vomiting six times a week in the months leading up to her sudden death in February 2010, but she attributed it to stress.

The mom would become moody, irritable and have no energy without her daily dose of Coke, but the family did not suspect her habit was to blame, the Otago Daily Times reported.

Duzz....2 blikjes per dag? niks aan de hand
Als het zo slecht was werd cola toch wel uit de schappen gehaald?

Als ik frisdrank drink is het ook cola zero of crystal clear.

Van thee drinken kan je ook blaaskanker krijgen hartstoornissen van koffie en ga zo maar door. Overal waar een te voor komt te staan is niet goed.
Van leven ga je dood.....

Alles met mate, zo ook cola zero, kan geen kwaad.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
3-4 glazen kan wel toch ?beter dan roken en drank drugs teveel eten enz
Ik wissel t beetje af.. Haal soms fd niks in huis.. Dan drink ik water en thee of vrystal clear zonder koolzuur of spa roid

In vruchtensap zit mega veel suiker, das pas slecht
Als je depri wordt van geen frisdrank, klinkt het wel alsof je verslaafd bent. Er is niks gezonds aan frisdrank, dus wat dat betreft kun je het beter niet drinken. Maar het is niet meteen een ramp om wel wat te drinken. Er is wel meer ongezond.
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 oktober 2012 @ 19:14:

Als het zo slecht was werd cola toch wel uit de schappen gehaald?Als ik frisdrank drink is het ook cola zero of crystal clear.

Van thee drinken kan je ook blaaskanker krijgen hartstoornissen van koffie en ga zo maar door. Overal waar een te voor komt te staan is niet goed.

Nou, dit vind ik wel een beetje naief. Niet alles wat je kan kopen is gezond hoor.

Ik vind het best goed als mensen een beetje bewust zijn/worden wat ze elke dag binnenkrijgen.
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 oktober 2012 @ 19:14:

Als het zo slecht was werd cola toch wel uit de schappen gehaald?

Woon jij in het sprookjesbos ofzo???
Eh, superhuisvrouw, van thee blaaskanker krijgen? Waar haal je dat vandaan? Ik krijg t niet eens geGoogled, terwijl elke wilde theorie over de relatie tussen eten en kanker heus uitgebreid op internet staat.

Wb frisdrank: niet is natuurlijk beter. Maar iedereen heeft zo z'n zondes.
2 blikjes vind ik niet heel erg slecht. Zolang het geen halve liters per dag zijn
Frisdrank is vooral erg slecht voor je tanden. Wat wel scheelt is om na het drinken van frisdrank even je mond te spoelen met water, je neutraliseert dan de zuren die in je colaatje of wat dan ook zitten...
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
quote:sprokkelientje schreef op 20 oktober 2012 @ 19:15:

Van leven ga je dood.....

Alles met mate, zo ook cola zero, kan geen kwaad.Niet voor niets mijn motto
Ik heb net ff wat gegoogeled en voor zover als ik nu kan lezen is frisdrank met name ongezond voor je lijn en je gebit.

Voor de lijn i.v.m. de vele suikers. Zelfs light frisdrank schijnt slecht voor de lijn te zijn, omdat je het eetlust aanwakkert.

Voor je gebit: vanwege het prik in frisdrank en vanwege de suikers.

Verder kan ik niks vinden over nadelige gezondheidsgevolgen.
[quote]Moosey schreef op 20 oktober 2012 @ 19:36:

Eh, superhuisvrouw, van thee blaaskanker krijgen? Waar haal je dat vandaan?

Een kennis van mij die bij urologie loopt.
Ah ik zie nu pas de link van Thomaaaas. Daar staat dus eigenlijk hetzelfde in als ik overal kon vinden.
quote:cici28 schreef op 20 oktober 2012 @ 19:49:

Ik heb net ff wat gegoogeled en voor zover als ik nu kan lezen is frisdrank met name ongezond voor je lijn en je gebit.

Voor de lijn i.v.m. de vele suikers. Zelfs light frisdrank schijnt slecht voor de lijn te zijn, omdat je het eetlust aanwakkert.

Voor je gebit: vanwege het prik in frisdrank en vanwege de suikers.

Verder kan ik niks vinden over nadelige gezondheidsgevolgen.

Van teveel cola drinken zou je gaten in de maag kunnen krijgen.Roest lost ook op in cola.
Als je depri wordt van het niet meer drinken van Cola Zero is dit een teken van ontwenningsverschijnselen. In Cola Zero zit namelijk ook aspartaam.

Het is ook vastgesteld dat aspartaam verslavend is en ontwenningsverschijnselen veroorzaakt die gelijk zijn aan die van andere verslavende stoffen.

Dus alles wat je minder drinkt geeft deze verschijnselen.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 oktober 2012 @ 19:54:

[...]

Roest lost ook op in cola.Dus?
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 oktober 2012 @ 19:54:

[...]

Roest lost ook op in cola.http://www.cracked.com/ar ... rnet-thinks-are-true.html

Lees dit maar eens, werkt zeer verhelderend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven