Gezondheid alle pijlers

Hoe slecht is het?

20-10-2012 18:58 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat frisdrank niet gezond is, is alom bekend. Meerdere keren heb ik geprobeerd om het niet meer te drinken, maar word er gewoon depri van zo erg! Nu is mijn vraag hoe slecht het eigenlijk is. Ik drink vooral cola zero, cassis zero en fanta. Het is zo moeilijk om het niet te drinken.
[quote]Superhuisvrouw schreef op 20 oktober 2012 @ 19:14:

Als het zo slecht was werd cola toch wel uit de schappen gehaald?

Sorry hoor, deze moet ik ook nog even quoten. Dus sigaretten, aspartaam en E621 zijn ook gewoon veilig, omdat het in de schappen ligt? Gif, gif en nog eens gif. En TO, ja, frisdrank is echt heel slecht voor je, zowel de light- als de suikervariant. Echt, je lijf is er niet voor gemaakt.
Helemaal eens met blauwe_framboos.

Google het maar eens wat er allemaal in zit en wat het met je lichaam doet/kan doen.

Wil ik wel eens zien waar je meer depri van wordt!
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Gewoon lekker blijven drinken hoor. Is niks mis mee en als je het lekker vindt...
quote:blauwe_framboos schreef op 20 oktober 2012 @ 20:45:

[quote]Superhuisvrouw schreef op 20 oktober 2012 @ 19:14:

Als het zo slecht was werd cola toch wel uit de schappen gehaald?

Sorry hoor, deze moet ik ook nog even quoten. Dus sigaretten, aspartaam en E621 zijn ook gewoon veilig, omdat het in de schappen ligt? Gif, gif en nog eens gif. En TO, ja, frisdrank is echt heel slecht voor je, zowel de light- als de suikervariant. Echt, je lijf is er niet voor gemaakt.Tjongejonge. Waar basseer je dit op? Ja van sigaretten is bewezen (!) dat ze slecht voor je zijn. Maar naar aspertaam is al zoveel onderzoek gedaan en nog steeds is niet bewezen dat het schadelijk voor je is. Waarom kies je ervoor om dan toch van die comboyverhalen te geloven???
quote:kwallenbal schreef op 20 oktober 2012 @ 19:43:

[...]

Niet voor niets mijn motto
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Bedankt voor de reacties. De meningen zijn wat verdeeld zie ik. Ik ben inderdaad verslaafd vrees ik. Ik zou frisdrank niet laten staan voor het suiker dat erin zit, want ik drink altijd light. Mijn tanden bescherm ik door een rietje te gebruiken. Er is mij alleen verteld door een acupuncturist destijds dat frisdrank je botten aantast! Dat is toch wel heel heftig. Het liefst wil ik stoppen, maar het lukt me maar niet. Erg he, ik weet het..
je gaat er niet dood aan hoor.

Als jij naast je frisdrank gezond en gevarieerd eet dan lijkt me er niet zoveel mis mee
verslaafd aan frisdrank bestaat niet. Er is geen verslavend stofje in het drankje dat je een roes kan geven.
eerlijk gezegd denk ik dat het ongezonder is om te piekeren over je gezondheid en je schuldig te voelen over een blikje cola
Sabbaticalmeds: Zo'n nuchtere reactie had ik nodig! Piekeren lijkt mij inderdaad ongezonder. Als je naar sommige mensen luistert (bijvoorbeeld dr Oz) is niks meer goed!
Uit een blikje drinken of rechtstreeks uit een flesje is het slechtste voor je tanden. Je zou beter een rietje kunnen gebruiken. Door het blikje komt de frisdrank langs al je tanden en kiezen. Als je een rietje gebruik ontzie je je tanden in ieder geval. Als je de frisdrank dat maar niet door je hele mond slaat spoelen.

Ook kan je beter een blikje in één keer leeg drinken of desnoods twee blikjes achter elkaar ipv steeds maar een klein slokje nemen verdeeld over de dag.
quote:creed schreef op 21 oktober 2012 @ 00:03:

Uit een blikje drinken of rechtstreeks uit een flesje is het slechtste voor je tanden. Je zou beter een rietje kunnen gebruiken. Door het blikje komt de frisdrank langs al je tanden en kiezen. Als je een rietje gebruik ontzie je je tanden in ieder geval. Als je de frisdrank dat maar niet door je hele mond slaat spoelen.

Ook kan je beter een blikje in één keer leeg drinken of desnoods twee blikjes achter elkaar ipv steeds maar een klein slokje nemen verdeeld over de dag.Geldt dat ook bij een blikje bier bv?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven