Gezondheid alle pijlers

Hoe veel alcohol drink jij?

24-05-2013 08:37 26 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Bente, dat is teveel. Meer dan 14 glazen alcoholische drank per week, meer dan 2 per dag dus, geldt al als alcoholisme.
Bente, dat is absurd veel.

Drank mee naar het werk zelfs? Stapt deze persoon zo in de auto?

Vragen om problemen dit.
Ik drink bijna nooit. Als, dan iets van een zoet mixje, maar haal het eigenlijk zelf nooit in huis.

Ook wel mensen in mn omgeving die veel drinken, wat soms niet altijd even goed uitgepakt heeft.
Soms wekenlang niet, dan weer een week lang elke dag 1 à 2 glazen. Echt heel veel op één avond drinken doe ik al een tijdje niet meer.
Ik drink eigenlijk nooit. Niet om een bepaalde reden, maar ik ben er nooit aan begonnen.
quote:Bente- schreef op 17 november 2014 @ 15:46:

Alsjeblieft niet citeren.

Je weet zelf ook wel dat het teveel is, natuurlijk.

Ik drink sinds kort helemaal niet meer.
Bedankt voor jullie reactie lionlily en diana banana.
Ik drink ook vaak wijn bij het eten, maar ook max 2 glazen van 125 ml als ik daar niet op let blijf ik schenken.

En ook bewust niet elke dag, maar toch wel minimaal 4 per week.

En af en toe een likeurtje als ik het eens in huis heb.

Uit eten altijd een wijntje of een biertje of 2 erbij ook.

Als ik ga stappen dan wel een drankje of 7/8 en misschien wat shotjes, maar dat is ook misschien max 3x per jaar.
Don't know, don't care
En nog even on topic (nu het topic weer levend is)

Ik drink doordeweeks geen druppel. Dat durf ik ook niet wegens alcoholverslaving in de familie. Doordeweeks drinken associeer ik dus ook met geen goed.

Maar ik trek ieder weekend wel een heerlijke fles wijn(of twee) los met manlief. Puur genieten
Ik drink regelmatig 1 of 2 glazen wijn bij het avond eten toch wel een keer of 3 per week. Ik drink geen sterke dranken daar houd ik niet van. Ik maak zelf likeur en geef deze weg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niks
Soms een paar dagen achter elkaar een glaasje of 2 sterkere drank, een mixdrankje of een flesje bier, dan weer een hele tijd niets. Van de zomer één keer zoveel gedronken dat ik mij stukken van de avond niet meer kan herinneren. Heel vervelend. Sindsdien ben ik er voorzichtiger mee.
Echt drinken niet.
Ik drink doordeweeks helemaal niet en ga dan los in het weekend. Vrijdag en zaterdag. Drink dan heel veel, hou het niet echt bij maar schat 2 flessen bij elkaar. Als ik uitga is het nog meer, ook sterke drank. Schijnt slechter te zijn dan dagelijks een wijntje maar ik ben studente
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Ik kan daar echt niet tegen grote hoeveelheden alcohol.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ik zou zeggen veels te weinig( water dan) mag bijna geen alcohol meer omdat ik diabeet ben.
Misschien 1x in de 2 jaar een glas passoa jus. Dat is het enigste wat ik lus. Verder leef ik op water en thee en soms een glas melk. ☺
Ach TO toch, je weet het te beperken? Net als zovele reageerders, jij veinst jezelf voor dat het minder moet, behalve natuurlijk diegenen die niet drinken.

De praktijk? Feestje vieren? Bel een kroegbaas (voor jubileum, huwelijk, 30e verjaardag, etc.) en je kunt het afkopen. betaal je een vast bedrag per bezoeker en weet je precies waar je aan toe bent. Kosten: ¤ 23.

Hij gaat dus uit van 10 consumpties gemiddeld. Dus ook voor zwangere vrouwen, BOBs, niet-drinkers, ouderen en zo.

De vermeende slimmeriks zeggen dan, doe maar gewoon tellen, onze familie en vriendengroep zuipt niet. Resultaat: gemiddeld 50% duurder.

Altijd humor: wij drinken een fles wijn in het weekend en dan twee wegbrengen naar de glasbak. Jaaaah, we hadden vorige week geen tijd. Whahahahaha.
In principe drink ik door de week niet. Tenzij ik doordeweeks een feestje heb dan 2 of 3 glazen wijn.

In het weekend als ik alleen op de bank zit af en toe 2 glazen en als ik ga stappen toch wel snel iets van 4 tot 10 glazen wijn.

Maar ik kan ook wel een week (of meer) niet drinken.

Met het stappen ben ik wel aangeschoten, maar dat gevoel vind ik wel fijn.

Op mijn werk heb ik een aantal jaar geleden een (gelukkig anoniem) medewerkers onderzoek ingevuld over o.a. alcohol gebruik de afgelopen 3 maand. Dat was net een periode met erg veel feestjes, ik schaamde me wel een beetje toen ik dat op een rijtje zette..
1-2 keer per week een glaasje wijn of een biertje, nooit meer dan twee glazen op een avond, dat was vroeger wel anders.
Ik ook wel elke dag 1-2 wijntjes. Op echt bijzondere gelegenheden 3, zoals oud en nieuw.
Ik drink vrijwel nooit alcohol, ben een keer flink beroerd geworden van één glas op een hele avond en nu durf ik niet meer… :p
Ik drink een paar keer per jaar een paar glazen. (Kerst/oud-en-nieuw etc.)
Power to the people
Ik ben gestopt met alcohol omdat ik die roes veel te lekker vond.

Ik kon er al een paar uur van te voren naar uit kijken.

Voor of tijdens het koken nam ik er dan 1 en dan werd ik helemaal vrolijk, leuke muziek op.

Bij de eerste slok wijn dacht ik altijd 'jee wat is dit toch lekker!'

En dan nog eentje. Eigenlijk elke dag 2 wijntjes.

En dan na het 2e wijntje begon het Grote Instorten.

Op de bank, ogen bijna niet meer open kunnen houden... maar nog wel 2 kinderen naar bed moeten brengen.

Ook als ik me rot voelde, dacht ik 'straks lekker een drankje, dan kan ik me even ontspannen.'

Echt heel raar eigenlijk.

Ik moest er wel aan wennen om niet meer te drinken maar nu denk ik er bijna niet meer aan, het is nu zo'n 7 weken geleden.

Bij lekker eten drink ik trouwens het liefst water.
het is hier binnen beter dan buiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven