Gezondheid alle pijlers

Hoe word ik zsm beter?

07-10-2012 09:26 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vannacht werd ik wakker van de gierende buikpijn. Af en toe uit pure vermoeidheid wel in slaap gevallen, maar ook weer regelmatig wakker geworden van de pijn. Pijnstillers helpen amper. Vanmorgen kwam mijn complete maaginhoud er uit, en sindsdien is het een cyclus van steeds erger wordende buikpijn, als het niet meer te houden is overgeven, dan even 10 minuutjes 'rust' en dan begint het weer van voor af aan. De tijd die er tussen zit word gelukkig steeds langer, maar weg is het nog lang niet. Inmiddels heb ik er een vervelende hoofdpijn bij. Geen constante hoofpijn, maar zo'n stekende, alsof iemand elke 30 sec een ijspriem in mijn schedel steekt. Het is ook niet meer alleen overgeven, maar ook diarree. Geen idee waar het vandaan komt, want ik zou toch denken dat ik inmiddels wel helemaal leeg zou zijn.

Maarrrr, ik móet vanmiddag beter zijn. Een vriendin van me woont in het buitenland en die is nu tijdelijk in Nederland. Vanmiddag is de enige middag dat ik haar kan zien, en dat gaat dus gebeuren ook, ziek of niet (liever niet natuurlijk). Anders kan ik weer een half jaar wachten...

Ik heb dus geen idee wat ik heb, geen griep, geen voedselvergiftiging oid (want mijn vriend heeft hetzelfde gegeten als ik en nergens last van), maar vervelend is het wel. Wie heeft de gouden tip om zsm weer beter te worden?
Niet, buikgriep moet je uitzieken. Bovendien is het heel besmettelijk, dus ik zou je afspraak toch maar afzeggen, je wil neem ik aan niet dat je je vriendin aansteekt ?

Beterschap !
Buikgriep? Maar ik voel me verder prima... Vorige x dat ik dat had voelde ik me hondsberoerd. Doodmoe, verkouden etc..
Welcome to the club.

Leg het je vriendin voor, misschien wil je bij je thuis langkomen?
O, het mag gewoon niks ergs zijn. Niet alleen voor die vriendin, maar ook omdat ik morgen een belangrijke presentatie heb...
Ik zou de afspraak ook niet zomaar afzeggen.. Ik zie volgende week mijn zusje weer voor het eerst in 5jaar, voor geen goud dat ik die afzeg..

On-topic; neem voor nu een goeie warme douche, en als je eet en drinkt neem dan een beschuitje en n kop thee.

Beterschap en veel plezier met je vriendin! (wel ff zeggen dat je zo beroerd bent)
Ontkennen dat je ziek bent heeft weinig zin
Hoe ga je dat praktisch gezien doen dan, de deur uit als je steeds moet overgeven?
quote:frizzy schreef op 07 oktober 2012 @ 09:54:

Hoe ga je dat praktisch gezien doen dan, de deur uit als je steeds moet overgeven?Ja, geen idee :'). Dat is dus het probleem. Maar ik heb inmiddels al een uur niet overgegeven, dus wie weet word het iets beter . Denk dat ik vraag of ze hierheen komt.
Precies, dat wordt een ziekenbezoekje.
Volgens mij ben jij al de tweede die in de lappenmand ligt vandaag.

Tis blijkbaar een snel spreidend virus. Sterkte meid.
Vraag of je vriendin naar jou toe komt. Wel even van te voren zeggen dat je ziek bent, dat ze weet dat je haar kan aansteken.

Beterschap.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het enige wat helpt tegen spugen is Domperidon.

Maar dan heb je nog wel diarree.

Klinkt voor mij wel aardig als buikgriep en ik zou dus niet weggaan uit huis als ik jou was.
Stressed is just desserts spelled backwards
Die stekende hoofdpijn is vochtgebrek. Dus probeer wel water te blijven drinken.
Stressed is just desserts spelled backwards
ik zou de temperatuur blijven checken.
it's a big club and you ain't in it
Vertel je vriendin van tevoren even dat jij de hele nacht boven de pot hebt gehangen. Als jij haar aansteekt terwijl ze maar eventjes in het land is en daarmee haar tijd hier ''verpest'' kan ik me zomaar voorstellen dat ze not amused is. Dan moet ze iig zelf de keuze hebben je te zien of nie.t
De hoofdpijn komt waarschijnlijk door te weinig drinken. Als je telkens spuugt en diarree hebt, verlies je behoorlijk wat vocht. Zet een pot thee en slurp die leeg of probeer het met water, niet te koud natuurlijk, en kijk even of dat helpt.

Beterschap!
Wat eten we vanavond?
Volgens mij heb je geen griep hoor, maar gewoon een flinke voedselvergiftiging. (Soms gerookte zalm gegeten?)

Flink veel Norit naar binnen gooien. Misschien een zakje ORS en vooral flink veel drinken.

Best kans dat het dan vanmiddag een stuk minder is.

Anders natuurlijk naar je huisarts.
Nou Jo, je loopt wel erg hard van stapel met je diagnose en je adviezen.

Het halve land heeft buikgriep, dus heel vreemd zou dat niet zijn.

En flink veel Norit naar binnen gooien is niet echt de bedoeling van dat spul, me dunkt.

Desalniettemin, als het aan blijft houden natuurlijk altijd HA raadplegen.

Beterschap!
Bedankt voor jullie advies over dat vochtgebrek! Dat wist ik niet. Ik dronk vanmorgen wel veel, maar omdat dat er net zo hard weer uitkwam ben ik daar mee gestopt. Sindsdien heb ik inderdaad die hoofdpijn. Voel me nu redelijk beter. Ben helemaal leeg, dus er kan niks meer uit dus de paracetamol heeft eindelijk gelegenheid gehad om aan te slaan . Ga nu proberen wat te eten en te drinken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven