Gezondheid alle pijlers

Hoestend wakker

18-11-2015 02:45 12 berichten
De topic-titel zegt het al: ik hoest mezelf al een week lang om het uur in de nacht wakker, waardoor ik nauwelijks slaap. Inmiddels ben ik in staat mezelf met m'n hoofd tegen de muur knock-out te slaan van uitputting, alles om maar een paar uur rust te krijgen.

Het is geen dikke hoest, eerder een prikkelhoest met dun slijm. Soms is de hoestbui zo erg, dat mijn avondeten mee naar buiten komt. Overdag heb ik er een stuk minder last van.

Wat kan ik hiertegen nemen? Ik ben 21 weken zwanger dus ik weet ook niet of alles veilig is, maar paardenmiddel is welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hè bah, vervelend! Misschien even langs de apotheek morgen, die kunnen je vast wel vertellen wat je wel en niet mag ivm je zwangerschap. Hoop dat je nog wat slaap kunt pakken vannacht!
Apotheek? Een vriendin van mij had een spray die werkte tegen hoesten, vooral handig 's nachts. Geen idee of het mag bij zwangerschap, maar dat kun je vragen.

En beterschap natuurlijk.
Zou het kunnen dat je het net te koud hebt? Extra deken en die lekker tot aan je kin optrekken. Daar krijg ik altijd zo'n hoest van als jij beschrijft, kou
Vervelend voor je zeg!

Mijn zoon hetzelfde, probeer ook van alles.

Enkele tips wat geen kwaad kan

Een ui open snijden en zo dicht mogelijk naast je neer leggen

Een drankje maken van honing, citroen en thijm.

Je borst en rug insmeren met bijvoorbeeld vicks vaborub

Stomen met kruiden

Zorgen dat je op iets zuigt, dropje oid.

Juist omdat je zwanger bent niet te lang mee wachten om naar de huisarts te gaan.

Veel beterschap!
Probeer een extra kussen zodat je wat hoger ligt.
Honing. Honing heeft een antibacteriële werking en onderdrukt de hoest. Bovendien verzacht het de keel.
Ik zou dit zo hebben kunnen geschreven, behalve het zwanger zijn!

Liggen hoesttabletten met honing langs bed, die helpen voor nachtelijke hoestbuien die maar niet willen stoppen alvast!
Ik ben vandaag in huilen uitgebarsten bij de arts en heb voor drie dagen codeine-tabletten gekregen. Daarna moet ik er wel weer mee stoppen, maar hoop dat ik iig 1-2 nachten even slaap...

Dank voor de praktische tips.
Er zijn toch gewoon van die hoestonderdrukkende pilletjes te koop? Bisolduo of siroop bislolnex of daro drankje.
Een Smintje (of andere mondverfrisser) in je wangzak.

Ik heb mezelf een gekneusde rib gehoest in mijn laatste zwangerschap...... Drama. Echt voor oppassen.

Ik krijg enorm kriebelhoest van neusspray bij verkoudheid. Dat xylo.... huppeldepup- spul. Mocht je dat momenteel gebruiken.
Ik vind dan islamoos altijd helpen. Plak je dan ergens tegen je gehemelte en dan kan ik redelijk snel weer slapen.

Want verder vind ik dan niks helpen. Succes TO en beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven