Hoeveel ibuprofen
woensdag 27 mei 2015 om 21:48
Hallo dames,
Vannacht werd ik wakker van enorme steken in m'n kaak. 2 ibuprofens van 200mg genomen en dat werkte na een uur een beetje.
Vandaag overdag ook nog 2 keer ibuprofen op, zit nu dus op totaal 1200 mg.
3.15u 400 mg
9.00u 400 mg
15.00u 400 mg
19.30u 1000 mg paracetamol
Na de laatste paracetamol krijg ik de pijn er maar niet onder. M'n hele kaak doet zeer, uitstralend naar m'n oor. Krijg nu ook flinke hoofdpijn (allemaal aan de rechter kant).
Tandenpoetsen / mondspoeling verlicht niet. Heb ook geen last van eten, koud of warm drinken, m'n kiezen zelf lijken geen pijn te doen, al weet ik het niet echt zeker, het hele gebied doet zeer. Overdag viel de pijn mee, vandaar dat ik dacht, ik kijk het nog een dagje aan. Maar het lijkt wel of die ellende 's avonds altijd erger wordt.
Morgenochtend bel ik meteen de tandarts en als die niets kan vinden ga ik naar de huisarts (al lijkt het me logischer dat ik oorpijn heb door een kies / kaakontsteking, dan kaakpijn door een oorontsteking).
Mag ik nu nog 400 mg ibuprofen innemen of is dat echt te veel? Ik lees tegenstrijdige berichten op internet, van 1200 mg max. per 24 uur tot 1800 mg.
Bedankt alvast voor het lezen / antwoorden
Lilyjo
Vannacht werd ik wakker van enorme steken in m'n kaak. 2 ibuprofens van 200mg genomen en dat werkte na een uur een beetje.
Vandaag overdag ook nog 2 keer ibuprofen op, zit nu dus op totaal 1200 mg.
3.15u 400 mg
9.00u 400 mg
15.00u 400 mg
19.30u 1000 mg paracetamol
Na de laatste paracetamol krijg ik de pijn er maar niet onder. M'n hele kaak doet zeer, uitstralend naar m'n oor. Krijg nu ook flinke hoofdpijn (allemaal aan de rechter kant).
Tandenpoetsen / mondspoeling verlicht niet. Heb ook geen last van eten, koud of warm drinken, m'n kiezen zelf lijken geen pijn te doen, al weet ik het niet echt zeker, het hele gebied doet zeer. Overdag viel de pijn mee, vandaar dat ik dacht, ik kijk het nog een dagje aan. Maar het lijkt wel of die ellende 's avonds altijd erger wordt.
Morgenochtend bel ik meteen de tandarts en als die niets kan vinden ga ik naar de huisarts (al lijkt het me logischer dat ik oorpijn heb door een kies / kaakontsteking, dan kaakpijn door een oorontsteking).
Mag ik nu nog 400 mg ibuprofen innemen of is dat echt te veel? Ik lees tegenstrijdige berichten op internet, van 1200 mg max. per 24 uur tot 1800 mg.
Bedankt alvast voor het lezen / antwoorden
Lilyjo
woensdag 27 mei 2015 om 21:52
Ik dacht dat het 1600 was.
Maar als je 1 ibuprofen met 1 paracetamol neemt, heeft bij mij altijd meer effect. Die 2 versterken elkaar.
Als ik trouwens zie hoeveel pijnstillers je overdag hebt genomen, had je toch beter vandaag al kunnen bellen (ik weet het, commentaar achteraf)
Maar als je 1 ibuprofen met 1 paracetamol neemt, heeft bij mij altijd meer effect. Die 2 versterken elkaar.
Als ik trouwens zie hoeveel pijnstillers je overdag hebt genomen, had je toch beter vandaag al kunnen bellen (ik weet het, commentaar achteraf)
If you can dream it, you can do it.
woensdag 27 mei 2015 om 21:55
Je hebt gelijk Mel.nl, ik had niet zo eigenwijs moeten doen en gewoon moeten bellen vandaag. Maar ik heb altijd enorme tandartsangst en als de pijn dan ff wat minder is, stel ik het meteen uit. En dan zit ik nu dus met de ellende en baal ik dat ik niet gebeld heb 
Ik slik normaal nooit wat. Ga dus zo nog maar wat innemen, zal idd 1 ibuprofen en 1 paracetamol proberen. En dan hopen dat ik de nacht normaal door kom, want liggen is helemaal feest
Ik slik normaal nooit wat. Ga dus zo nog maar wat innemen, zal idd 1 ibuprofen en 1 paracetamol proberen. En dan hopen dat ik de nacht normaal door kom, want liggen is helemaal feest
woensdag 27 mei 2015 om 21:56
Volgens de bijsluiter is het maximaal 1200 per 24 uur,behalve bij menstruatiepijn dan is het maximaal 1600 per 24 uur.
Ik snap dan niet waarom er een verschil wordt gemaakt tussen menstruatiepijn en overige pijn. Maar als het bij menstruatiepijn mag, dan zou het bij kiespijn volgens mij ook geen probleem zijn om voor een keertje 1600 te nemen.
(effect van combineren met paracetamol weet ik niet)
Ik snap dan niet waarom er een verschil wordt gemaakt tussen menstruatiepijn en overige pijn. Maar als het bij menstruatiepijn mag, dan zou het bij kiespijn volgens mij ook geen probleem zijn om voor een keertje 1600 te nemen.
(effect van combineren met paracetamol weet ik niet)
woensdag 27 mei 2015 om 22:00
Ik zou Ibuprofen nu niet meer aanraden, maar paracetamol nemen. Je mag drie keer 1000mg paracetamol per 24 uur, dus die kan je sowieso nog nemen. Daarnaast werkt het goed samen met Ibuprofen.
De standaard is drie keer per dag Ibuprofen (ochtend, middag, avond) en heb je extra last vul je dat aan met paracetamol. Het maximum van Ibuprofen ligt tussen de 1200-1600, dus je hebt hier nog wel ruimte om er nog 1 te nemen, maar die kan je dan beter bewaren voor vannacht.
De standaard is drie keer per dag Ibuprofen (ochtend, middag, avond) en heb je extra last vul je dat aan met paracetamol. Het maximum van Ibuprofen ligt tussen de 1200-1600, dus je hebt hier nog wel ruimte om er nog 1 te nemen, maar die kan je dan beter bewaren voor vannacht.
woensdag 27 mei 2015 om 22:00
woensdag 27 mei 2015 om 22:02
Ik heb net een ibuprofen en een paracetamol ingenomen. Hopelijk trek ik het tot 4 uur ofzo, dan kan ik denk ik wel weer 2 ibuprofens innemen.
Krijg een hele stijve nek, ook aan de rechterkant. Kan dat allemaal van zo'n stomme ontsteking in je kaak komen? Heb eigenlijk nooit problemen met m'n gebit dus totaal geen ervaring met dit soort ellende
Krijg een hele stijve nek, ook aan de rechterkant. Kan dat allemaal van zo'n stomme ontsteking in je kaak komen? Heb eigenlijk nooit problemen met m'n gebit dus totaal geen ervaring met dit soort ellende
woensdag 27 mei 2015 om 22:05
Ijsklont erop houden, in je mond dus. Dan gaat de pijn weg. Door de kou valt je zenuw in slaap. Nadeel is dat je dat continue moet doen. En dat gaat niet tijdens het slapen natuurlijk. Of ijswater. Het lijkt pijnlijk om er ijs op te houden maar het verdooft de pijn juist.
Sterkte, ik hoop dat je kunt slapen.
Sterkte, ik hoop dat je kunt slapen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
woensdag 27 mei 2015 om 22:08
woensdag 27 mei 2015 om 22:08
Ik weet niet echt waar de pijn vandaan komt, de ene keer ben ik overtuigd dat het m'n kiezen zijn (maar welke? soms doet onder, soms boven zeer). Als ik op m'n tandvlees druk voel ik geen pijn. Eten en drinken ook niet. Onder m'n oor doet het wel zeer en het steekt ook in m'n oor. Dus ik weet niet zo goed wat ik dan zou moeten koelen met ijs, heb geen idee wat uiteindelijk de oorzaak is. De hele rechter kant van m'n hoofd doet ondertussen zeer. Hopelijk werken de pijnstillers zo een beetje maar ik heb er een hard (pijnlijk ) hoofd in.
woensdag 27 mei 2015 om 22:19
woensdag 27 mei 2015 om 22:19
Je kunt wel de HAP bellen om hen om advies te vragen. Er zijn "medicatie regels" die overschreden kunnen worden indien nodig. Maar die staan natuurlijk niet in de bijsluiter. Dat is veel te gevaarlijk. Zo mag je tijdelijk gewoon 4 gram paracetamol slikken en tot 2400 mg ibuprofen hebben. Maar dit is iets wat je met de arts van de HAP kunt overleggen. Zij kennen je medische geschiedenis en wat je aan overige medicatie gebruikt.
Als het lukt ga naar bed, probeer te slapen want als je slaapt voel je geen pijn.
Ooit voor een kaakontsteking oxy gekregen omdat niets anders hielp, dus ik snap hoe gefrustreerd je nu bent.
Als het lukt ga naar bed, probeer te slapen want als je slaapt voel je geen pijn.
Ooit voor een kaakontsteking oxy gekregen omdat niets anders hielp, dus ik snap hoe gefrustreerd je nu bent.
woensdag 27 mei 2015 om 22:21
Bij een kaakontsteking heb je wel last van pijn binnenin je mond of met eten (koud, warm, hard voedsel). Alleen een foto bij tandarts of kaakchirurg kan uitsluitsel geven, het kan een verborgen element zijn bijvoorbeeld dat nu gaat ontsteken. Maar indien hierop niets te zien is, dan kan het je kaakgewricht zijn dat zeer doet. Je kan eens proberen het zachtjes te masseren, precies naast je oor.
Deze info komt trouwens van een oud-kaakchirurg haha
Deze info komt trouwens van een oud-kaakchirurg haha
woensdag 27 mei 2015 om 22:24
Mm, ijs in je oor stoppen, gaat niet werken, nee. Zenuwpijn kun je verdoven met ijs, andere pijn kun je vaak met warmte verminderen. Misschien een coldpack proberen, en als dat niet werkt, een warme kruik? Met een theedoek erom dan. Wel eng ergens, omdat het toch in het nekgebied zit. Als het nog meer pijn gaat doen, is er niet een familielid/vriendin/buur die je kunt vragen om even op je kinderen te passen? Ik vind het niet iets om lang mee te wachten hoor. Ik ga ook alleen naar de dokter als het echt niet anders kan maar bij zo'n pijn/ontsteking, ga ik wel. Nou sterkte vannacht iig.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
woensdag 27 mei 2015 om 22:26
Skyhigh eigenlijk als ik op m'n kaak / tandvlees druk voel ik geen (extra) pijn. Alleen net onder m'n oor doet het echt zeer. Maar het is zo lastig lokaliseren omdat de pijn uitstraalt naar de hele rechterkant van m'n gezicht dus ik zou echt niet kunnen zeggen waar de pijn uiteindelijk echt vandaan komt. De ene keer ben ik overtuigd van m'n kiezen, de andere keer denk ik oorontsteking of zoiets
woensdag 27 mei 2015 om 22:30
quote:lilyjo schreef op 27 mei 2015 @ 22:19:
Mag ik die 4x 1000mg pcm in combinatie met de volledige dosis ibuprofen? Dan neem ik vannacht liever 1000mg paracetamol en dan (probeer) bewaar ik de ibuprofens wel voor morgenochtend... en dan hoop ik dat ik snel bij de tandarts terecht kan, want die zegt nog gerust dat ze geen plek hebben
Ga alsjeblieft bellen met de hap en neem niet klakkeloos aan wat er gezegd wordt. Wij kennen je medische geschiedenis niet!
Tandarts heeft altijd plekjes gereserveerd voor noodgevallen. Meestal kun je vrij snel terecht.
Mag ik die 4x 1000mg pcm in combinatie met de volledige dosis ibuprofen? Dan neem ik vannacht liever 1000mg paracetamol en dan (probeer) bewaar ik de ibuprofens wel voor morgenochtend... en dan hoop ik dat ik snel bij de tandarts terecht kan, want die zegt nog gerust dat ze geen plek hebben
Ga alsjeblieft bellen met de hap en neem niet klakkeloos aan wat er gezegd wordt. Wij kennen je medische geschiedenis niet!
Tandarts heeft altijd plekjes gereserveerd voor noodgevallen. Meestal kun je vrij snel terecht.
woensdag 27 mei 2015 om 22:30
Dankjewel Gladoortje, sterkte kan ik wel gebruiken ben ik bang 
Ik ga ook eigenlijk nooit naar de dokter, maar nu kan ik mezelf wel voor m'n hoofd slaan dat ik vandaag zo eigenwijs geweest ben. Kan ik nu nog de hele nacht doorploeteren.
Kan inderdaad de buurvrouw wel vragen om op te passen en haar auto lenen, maar dan voel ik me weer zo bezwaard. Hou het wel even als optie in m'n achterhoofd want vooralsnog merk ik totaal geen verschil na het innemen van de pillen (sterker nog, hoofd- en nekpijn wordt erger)
Ik ga ook eigenlijk nooit naar de dokter, maar nu kan ik mezelf wel voor m'n hoofd slaan dat ik vandaag zo eigenwijs geweest ben. Kan ik nu nog de hele nacht doorploeteren.
Kan inderdaad de buurvrouw wel vragen om op te passen en haar auto lenen, maar dan voel ik me weer zo bezwaard. Hou het wel even als optie in m'n achterhoofd want vooralsnog merk ik totaal geen verschil na het innemen van de pillen (sterker nog, hoofd- en nekpijn wordt erger)