Hoge hartslag training
donderdag 27 december 2018 om 10:13
Hee
Jullie hebben mijn andere toppic miss al gezien maar ik zit bij een hartrevalidatie. Omdat ik boezemfibeleren een keer heb gehad nu ben ik daar erg van geschrokken.
Nu fiets ik elke maandag en do ochtend om vertrouwen in mijn hart te krijgen. Hierbij meten ze na een pittige interval training mijn hartslag. Vaak krijg ik een opmerking van ooh hij is wel hoog. Wat ik dus best vervelend vind! Nu zei een verzorgende wel dat ze dat niet vaak zien omdat iedereen daar aan de medicijnen zit en ik niet. Ben er alleen voor mijn vertrouwen.
Mijn hartslag is na 28 interval training voor mij op de max 180 slagen per minuut. Is dit zo gek dan? Ben 27.
Jullie hebben mijn andere toppic miss al gezien maar ik zit bij een hartrevalidatie. Omdat ik boezemfibeleren een keer heb gehad nu ben ik daar erg van geschrokken.
Nu fiets ik elke maandag en do ochtend om vertrouwen in mijn hart te krijgen. Hierbij meten ze na een pittige interval training mijn hartslag. Vaak krijg ik een opmerking van ooh hij is wel hoog. Wat ik dus best vervelend vind! Nu zei een verzorgende wel dat ze dat niet vaak zien omdat iedereen daar aan de medicijnen zit en ik niet. Ben er alleen voor mijn vertrouwen.
Mijn hartslag is na 28 interval training voor mij op de max 180 slagen per minuut. Is dit zo gek dan? Ben 27.
donderdag 27 december 2018 om 10:20
De gemiddelde mens die bij een hartrevalidatie groep zit is 60 + en zit aan medicatie die hun hartslag verlaagt. Je maximale hartslag is ongeveer 220 minus je leeftijd. Dat jij dus op 180 zit is niet gek. De oudere revalidanten zullen veel lager zitten, want hun maximale hartslag is veel lager dan die van jou. Plus zij gebruiken vaak ook medicatie.
Wat wel gek is dat de mensen die jou begeleiden zulke opmerkingen maken van: oh het is wel hoog. Ik kan me voorstellen dat jou dat geen vertrouwen geeft.
Sterkte en ga lekker door met sporten als je klaar bent met de revalidatie!
Wat wel gek is dat de mensen die jou begeleiden zulke opmerkingen maken van: oh het is wel hoog. Ik kan me voorstellen dat jou dat geen vertrouwen geeft.
Sterkte en ga lekker door met sporten als je klaar bent met de revalidatie!
donderdag 27 december 2018 om 10:40
donderdag 27 december 2018 om 11:12
Voel me dan gewoon alsof ik flink gesport heb, gewoon alsof ik wel leeg ben getrokken maar dat is 10 min erna weer over!
quote=perzikboom6 post_id=29397714 time=1545903602 user_id=270549]
Je maximale hartslag hoor bij jou als persoon.
Ik krijg mijn hartslag boven de 220 bij maximale inspanning maar dat voelt niet als iets wat ik dagelijks zou moeten doen. Hoe voel jij je bij een hartslag van 180? Meer dood dan levend of nog best ok?
[/quote]
quote=perzikboom6 post_id=29397714 time=1545903602 user_id=270549]
Je maximale hartslag hoor bij jou als persoon.
Ik krijg mijn hartslag boven de 220 bij maximale inspanning maar dat voelt niet als iets wat ik dagelijks zou moeten doen. Hoe voel jij je bij een hartslag van 180? Meer dood dan levend of nog best ok?
[/quote]
donderdag 27 december 2018 om 12:08