Gezondheid alle pijlers

Hoge hartslag

06-09-2017 19:54 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, vandaag ben ik na de dokter geweest en deze constateerde een hartslag van 110 slagen pm. Ik ben midden 20. Doorgestuurd voor bloedprikken en ecg. Nu moet ik dus afwachten tot vrijdag... ben nu in 'paniek' onrustig en bang dat er iets mis is. Waardoor ik het hart nu echt constant voel. Iemand tips?
Bedenken dat het geen bloedspoed is anders had de huisarts je wel direct naar het ZH gestuurd.
Mediteren.
Relativeren.
110 slagen per minuut is licht verhoogd.
Was dat de enige reden dat de huisarts je meteen doorstuurde voor bloed prikken en een ECG?
Een normale hartslag is tussen de 60 en de 100.
Ik zou dus proberen me niet zo druk te maken.
Ja dat was de enige reden. Ik kwam eigenlijk voor pijn in mijn kuit beknellend gevoel. Daar kon ze niets aan ontdekken.

Ik moest wel echt vandaag voor haar gaan bloedprikken en een ecg laten maken. En ik mocht niet meer sporten.

Bij de ecg was mijn hartslag 120 pm.
Hoe drukker jij je maakt hoe hoger je hartslag. Probeer je zo rustig mogelijk te houden.
Waarvoor zat je bij de huisarts? 110bpm is voor een paniekaanval niet vreemd. In rust wel. Maar goed, daar word je ook voor doorgestuurd.

Edit: Ah, heb je in de tussentijd al vermeld.
Dat is ook een momentopname natuurlijk.
9 van de 10 keer is het niets, maar de huisarts is verantwoordelijk voor dit bij iedereen uit te sluiten voor die 1 persoon er tussen uit te halen. Niet ongerust zijn!
Fakama schreef:
06-09-2017 20:09
110 slagen per minuut is licht verhoogd.
Was dat de enige reden dat de huisarts je meteen doorstuurde voor bloed prikken en een ECG?
Een normale hartslag is tussen de 60 en de 100.
Ik zou dus proberen me niet zo druk te maken.
Tussen de 60 en 80 is normaal. 110 is erg hoog als je in de 20 bent. Nog geen reden voor paniek, maar wel iets om naar te laten kijken.
Toevallig is mijn hartslag vandaag ook nog gemeten en die is ook altijd aan de hoge kant (ik weet hem niet meer, stom). Bij mij zit het in de familie, alle vrouwen in mijn familie hebben een hoge bloeddruk en een hoge hartslag, dus ik sta daarvoor onder behandeling en krijg medicatie tegen de hoge bloeddruk (volgens mij krijgen sommigen in mijn familie ook nog medicatie om die hartslag te verlagen). Ben overigens begin 30. Behalve die medicatie en jaarlijkse controles is er verder eigenlijk 'niks'. Goed dus om het even na te laten kijken, maar zeker geen reden voor paniek.
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Mijn bloeddruk is aan de lage kant 60over90. Dat heb ik altijd gehad.

Ik ben gewoon bang dat er iets uitkomt wat erg is. Ben vorig jaar mijn vader verloren hij heeft zelfmoord gepleegd en door alle stress heb ik al die tijd vage klachten gehad.
Het ginf nu juist net iets beter.. en dan weer angst..
Harryjanssen schreef:
06-09-2017 21:04
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Mijn bloeddruk is aan de lage kant 60over90. Dat heb ik altijd gehad.

Ik ben gewoon bang dat er iets uitkomt wat erg is. Ben vorig jaar mijn vader verloren hij heeft zelfmoord gepleegd en door alle stress heb ik al die tijd vage klachten gehad.
Het ginf nu juist net iets beter.. en dan weer angst..
O wat naar dat je je vader op die manier verloren bent :hug:

Heb je wel met een psycholoog gesproken hierover?
MinkeDeWit schreef:
06-09-2017 20:55
Tussen de 60 en 80 is normaal. 110 is erg hoog als je in de 20 bent. Nog geen reden voor paniek, maar wel iets om naar te laten kijken.
Dat klopt niet.
Een normaal hartritme is tussen de 60 en de 100.
Voordat TO zich nog meer zorgen gaat maken moet je misschien even nakijken of het wel klopt wat je zegt.
Fakama schreef:
06-09-2017 21:13
Dat klopt niet.
Een normaal hartritme is tussen de 60 en de 100.
Voordat TO zich nog meer zorgen gaat maken moet je misschien even nakijken of het wel klopt wat je zegt.
Als ik Google vind ik inderdaad die 60-100 maar ook dat het meestal tussen de 60 en 70 is. Mijn huisarts vertelde dat 60-80 normaal was, dus die heb ik onthouden. Sorry!
Bij mij was het overigens altijd minimaal 90 (24-uursmeting gehad), en ik heb nu medicijnen. Dat was in het begin heel eng, al na een pilletje zat ik op 70, en kwam geen trap meer op.
Ik maak me niet zo veel zorgen door dingen op internet. Ik heb ook gevonden dat mensen een hartslag van 130 hebben en ze er niks mee hoeven doen voor de dokter.

Mijn gevoel is gewoon kut. Ik hoop van de ene kant dat er iets uitkomt. Schildklier die te snel werkt misschien zodat er iets aan gedaan kan worden. En van de andere kant hoop ik dat er biks uitkomt en deze hartslag bij mij hoort.

Hoe ik mijn hart nu voel kloppen is het al een hele tijd. Heb vorig jaar al 2x een ecg gehad ivm paniekaanvallen en die waren in orde. Maar met sporten gaat mijn hartslag toch echt omhoog naar 185 zoiets met fietsen.
2weken geleden tijdens het sporten gaf die aan 67 te zijn in het begin.

Ik heb voor de verwerking van mijn vader wel een aantal gesprekken gehad. Maar ik heb weinig tijd om daar mee door te gaan. Ik ben 5dagen werken met reistijd van half 7 tot 7uur.
Ik voel mijn hart overigens wel altijd kloppen
Toen mijn vader was overleden heb ik ook een jaar of misschien wel 1.5 jaar een hele hoge hartslag gehad. Allemaal stress, angst en rouw. Toen het psychisch beter ging was mijn hartslag ineens gewoon weer normaal. En dan heb ik het over een afname van 110-120 naar 60-70.

Stress is echt niet goed voor je hart, heb ik geconcludeerd. Dat voelen bonken herken ik ook erg trouwens.
En je huisarts heeft je niet aangeraden om therapie te gaan volgen ivm je paniekaanvallen?
Maak je alsjeblieft geen zorgen. Ja, het is iets aan de hoge kant, maar een iets te hoge hartslag hoeft echt niks te betekenen. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je nu hogere kans hebt dat je hart ineens wat geks gaat doen. Goed dat je het hebt laten uitzoeken, maar je kunt echt rustig de resultaten afwachten.
Nee. Maar ik heb ook geen paniekaanvallen meer. Of ik heb ze iniedergeval onder controle. Als ik er een voel opkomen ga ik heel goed op mijn ademhaling letten.
Dat kan allerlei redenen hebben; de meest voor de hand liggende is dat je alert of ongerust bent maar soms weet je dat zelf niet. Je denkt dan dat je helemaal zen bent maar intussen spreekt je lijf de waarheid.

Goed dat je je laat onderzoeken trouwens. Ook simpele dingen als honger of ergernis kunnen je hartslag omhoogjagen en een gezond hart kan een heleboel hebben maar de arts wil ook ernstiger kwalen uitsluiten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat Lux zegt; een onderliggend probleem zoals stress door rouw (je leven wordt ontworteld) kan voor hogere hartslag gedurende langere tijd zorgen. Dat ken ik ook. Er is een onoplosbaar probleem wat moet slijten maar je lijf wil tenslotte altijd terug naar rust en evenwicht.
Toen ik jong was; nog niet zolang getrouwd, kwam ik met dergelijke problemen bij de arts en die zei: "als je hart dit kan presteren dan is die gezond". Hoewel er wel iets in kan zitten vind ik wel dat hij het te makkelijk schoof op psychische stress én vervolgens niets adviseerde of voorschreef. Ja valium maar daar wou ik juist vanaf. Kort daarna (mogelijk ongerelateerd hoor) bleek ik astma te hebben en het moest helemaal van mij uit komen om de man aan het werk te zetten. Mijn man moest zelfs met de dokter gaan praten opdat hij mijn benauwdheid ernstig nam, want die zag me 's nachts happen naar lucht en hangen op een stoelleuning. Hij kon niets constateren op het moment, zei hij. Maar kennelijk was alleen maar zijn praktijk huisstofvrij. :rofl:
Ik heb ook weleens een hele periode een verhoogde hartslag gehad. Ik had toen veel stress (terwijl er eigenlijk niet zo veel aan de hand was, gewoon drukke baan en jong gezin). De huisarts maakte er toen niks van, hij vond het het belangrijkst dat de hartslag regelmatig was.
Ik hoop dat ik morgen een goede uitslag krijg,. Ik ga zondag op vakantie met het vliegtuig waar ik sowieso al niet graag in zit. Ben bang dat het dan helemaal op hol slaat. Vandaag zelf geteld.ik kwam op 100 uit. Weet niet hoe nauwkeurig dit is. Maar ik was duizelig dus ik wou het even checken.
Hoe was de uitslag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven