Gezondheid alle pijlers

Homeopathie

19-02-2011 07:03 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om voor mijn klachten, die al jaren voortkabbelen, naar een homeopaat te gaan. (huisarts en psychiater heb ik al gehad maar hielpen niet) Zijn er forummers die hier, positief of negatief, ervaring mee hebben?
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 10:55:

[...]

Nee, ik wist dat jij ook nog even terug kwam, anders kom je voor een lege deur. Je kunt iets niet bewijzen als je er geen verstand van hebt. Water daar kun je lekker IN zwemmen en suiker smaakt vast lekker in de koffie.

Ik heb nooit gezegd dat ik wegging. Ik loop niet zomaar weg voor discussies. En tot nu toe heb je weinig bewijs aangedragen dat homeopathie meer zou zijn dan water of suiker. Ik heb er wel degelijk veel verstand van. Meer dan jij. Heb duidelijk de werking uitgelegd met meerdere bronnen en jij haalt van alles erbij dat er niks mee te maken heeft.

Je onderbouwing slaat kant nog wal en je gaat totaal niet inhoudelijk in op wat er hier gezegd wordt door mensen die met het bewijs komen dat homeopathie gebakken lucht is.

Oh en trouwens ook heel wat negatieve ervaringen in dit topic. Als we toch op jouw manier gaan discussieren, die geven ook aan dat het niet werkt en dan ook nog eens gesterkt door de wetenschap. Die geloofden zeker niet hard genoeg zoals jij dat doet? Of heb je daar ook één of ander kosmisch verhaal voor waarom het bij hen niet zou werken?
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
Ik heb trouwens een zeer goede ervaring met het 3x doen van een radslag dan een tik op mijn neus en een koprol op bed. Dit doe ik tweemaal daags en mijn hoofdpijnen zijn verdwenen.

Mijn nieuwe therapie helpt tegen hoofdpijn! Want ik heb er een zeer positieve ervaring mee.

En laat ik nou eens al mijn vrienden en kenissen ervan gaan overtuigen dat deze therapie werkt. Dan gaan we een dubbelblind onderzoek doen en mijn therapie valt genadeloos door de mand. Net als de homeopathie.
Ik heb geprobeerd het op een zeer eenvoudige manier te vertellen, d.m.v. het voorbeeld van een p.c. De kast de hardware en de software. De mens is ook een bio-chemische robot, met een verschil dat deze zelf kan denken. Een p.c. moet ook gevoed worden d.m.v. stroom, zoals de mens zijn voeding neemt uit de natuur deze vervolgens in de maag afbreekt tot verwerking ervan.

Zoals je in een p.c. een virus kunt aantreffen, zo gaat dat ook bij de mens. Een verstoring van combinatie van elementen die in de mens vertegenwoordigd is, leidt tot ziek zijn. Dat zog. virus kan je bestrijden of verhelpen.

Maar je kunt ook de deur dichtdoen, de symptomen verwijderen.

Je kunt de mens ook als ding zien, dan verwijder je de onderdelen en/of zet er nieuwe in. Zoals je nu implantaten er in kunt zetten die geen afstotingsverschijnselen geven. Het is mooi dat de reguliere geneekunde nu zover gevorderd is,dat het lichaam dit accepteert.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 10:40:

De oorzaak van een depressie is dat er een verkeerde dosis stof in je systeem zit. Dat kan je gerust bestrijden met een regulier geneesmiddel. Het is alleen de vraag , waarom je het symptoom weghaalt en niet de oorzaak.

Iedereen mag tegen de klassieke homoeopathie zijn. Maar doe dat dan op basis van ervaring.

Ik heb ervaring genoeg om mijn mening op te kunnen baseren en ik ga niet zitten mierenneukem over een druppel of een pil.

Ik heb beiden homeopathisch gebruikt, beiden zijn te koop, klassiek of niet.

De reguliere geneeskunst doet aan een combinatie van 'pillen en praten'.

Dat zou je, na al die jaren dat deze methode gebruikt wordt, een klassieke kunnen noemen.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 11:16:

Ik heb geprobeerd het op een zeer eenvoudige manier te vertellen, d.m.v. het voorbeeld van een p.c. De kast de hardware en de software. De mens is ook een bio-chemische robot, met een verschil dat deze zelf kan denken. Een p.c. moet ook gevoed worden d.m.v. stroom, zoals de mens zijn voeding neemt uit de natuur deze vervolgens in de maag afbreekt tot verwerking ervan.

Zoals je in een p.c. een virus kunt aantreffen, zo gaat dat ook bij de mens. Een verstoring van combinatie van elementen die in de mens vertegenwoordigd is, leidt tot ziek zijn. Dat zog. virus kan je bestrijden of verhelpen.

Maar je kunt ook de deur dichtdoen, de symptomen verwijderen.

Je kunt de mens ook als ding zien, dan verwijder je de onderdelen en/of zet er nieuwe in. Zoals je nu implantaten er in kunt zetten die geen afstotingsverschijnselen geven. Het is mooi dat de reguliere geneekunde nu zover gevorderd is,dat het lichaam dit accepteert.

Ja heel leuk allemaal maar wat zegt dit over de werking van klassieke homeopathie? Kom eens met onderzoeken ipv loos geblaat met weinig inhoud. Wat doet homeopathie om deze vergelijking van jou tot een wetenschappelijke onderbouwde uitspraak te maken?

Wat doet de homeopathie om het virus volgens jou te verhelpen? Hoe werkt dat dan? Kom eens met bronnen en onderzoeken.

En de mens met een pc vergelijken, is appels met peren vergelijken.
Precies, je snapt zelfs de synchroniciteit niet eens.

Hoe zou een stamcel nu precies weten wat er gedaan moet worden? Hoe weet het lichaam überhaupt hoe het moet genezen?
quote:eleonora schreef op 21 februari 2011 @ 11:17:

[...]

Ik heb ervaring genoeg om mijn mening op te kunnen baseren en ik ga niet zitten mierenneukem over een druppel of een pil.

Ik heb beiden homeopathisch gebruikt, beiden zijn te koop, klassiek of niet.

De reguliere geneeskunst doet aan een combinatie van 'pillen en praten'.

Dat zou je, na al die jaren dat deze methode gebruikt wordt, een klassieke kunnen noemen.Dat is gewoon een onwaarheid, de klassieke medicatie is niet te koop.
quote:glendoria schreef op 21 februari 2011 @ 09:41:

Eleonora: dank ook voor jouw reactie. Ik heb namelijk ook al jaren last van depressie en slik AD. Ik lees toch steeds meer op internet (en in de reacties van andere forummers hier) dat homeopathie hier niet geschikt voor is, maar een ervaringsdeskundige is altijd fijn. Ik zoek verder naar een andere manier om er bovenop te komen.

Lieve meid,

Hoe hard ook; niet alles is op te lossen. Noch met pillen, poeders of druppels, homeopatisch of regulier.

Praten over wat je bezighoudt, over je angsten, in combinatie met bijvoorbeeld sport en medicatie kan goede resultaten opleveren maar voor een deel ben jij de mens die je bent en misschien hoort depressiviteit daar bij. Als het iets is wat er bij jou al lang in zit, zou het kunnen dat het bij je blijft horen.

Niemand hier weet natuurlijk waar jouw klachten vandaan komen. Of je door omstandigheden of gebeurtenissen depressief geworden bent, of dat het bij jou in je natuur aanwezig is. Ook dat maakt uit bij het behandelen van je klachten.

Ik heb zelf aanleg tot depressiviteit, al vanaf dat ik een kind ben. Ik ben een denkeren een tobber. Niet voor niets schreef ik dat ik echt de meest uiteenlopende therapieën/behandelingen heb geprobeerd, vooral toen ik jong was.

De combi pillen en praten werkte bij mij het beste maar het verandert niets aan de mens die ik ben.

De aanleg voor depressie en neerslachtigheid hoort bij mij, met of zonder pil, met of zonder praten, met of zonder homeopathie.

Snap je wat ik bedoel?
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 11:27:

[...]

Dat is gewoon een onwaarheid, de klassieke medicatie is niet te koop.

Bij de homeopaat moet je toch ook betalen?

Of geeft die van jou de spullen gratis weg?

Ga mij een beetje voor leugenaar uitmaken zeg omdat mijn antwoord je niet bevalt.

Wat een zwaktebod.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 11:26:

Precies, je snapt zelfs de synchroniciteit niet eens.

Hoe zou een stamcel nu precies weten wat er gedaan moet worden? Hoe weet het lichaam überhaupt hoe het moet genezen?Maar dat is de vraag toch helemaal niet in deze discussie? Je gaat mij nu wedervragen stellen maar beantwoord eerst alle vragen eens die al eerder aan je gesteld zijn.
quote:PixieisBack schreef op 21 februari 2011 @ 11:31:

[...]

Maar dat is de vraag toch helemaal niet in deze discussie? Je gaat mij nu wedervragen stellen maar beantwoord eerst alle vragen eens die al eerder aan je gesteld zijn.Ja dat kan niet anders, omdat de homoeopathie op deze manier werkt.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 11:36:

[...]

Ja dat kan niet anders, omdat de homoeopathie op deze manier werkt.Leg dat eens uit dan hoe..
quote:PixieisBack schreef op 21 februari 2011 @ 11:37:

[...]

Leg dat eens uit dan hoe..Je moet er voor open staan Pix. Dat bedoel ik niet ironisch maar omdat er onvoldoende werkzame stoffen in de middelen zitten heb je er geloof in het middel bij nodig om het effect te laten hebben.
Ach ja, het blinde vertrouwen in de wetenschap. Volgens de wetenschap was de aarde vroeger plat he. Overigens heeft de wetenschap onlangs de heilzame werking van homeopathie 'ontdekt'.
quote:eleonora schreef op 21 februari 2011 @ 11:30:

[...]

Bij de homeopaat moet je toch ook betalen?

Of geeft die van jou de spullen gratis weg?

Ga mij een beetje voor leugenaar uitmaken zeg omdat mijn antwoord je niet bevalt.

Wat een zwaktebod.Je krijgt na een betaald consult bij een klassieke homoeopaat een middel gratis mee. Jij hebt het over het kopen van een middel, dat kan niet. Nergens. Het zal altijd pas, in overleg gaan na de anamnese met de homoeopaat verstrekt worden.
quote:eleonora schreef op 21 februari 2011 @ 11:43:

[...]

Je moet er voor open staan Pix. Dat bedoel ik niet ironisch maar omdat er onvoldoende werkzame stoffen in de middelen zitten heb je er geloof in het middel bij nodig om het effect te laten hebben.

Heeft niets met enig geloof te maken. Maar met een wetenschap die nog in de kinderschoenen staat.

Religie dat is geloof, zit tussen de oren.
quote:eleonora schreef op 21 februari 2011 @ 11:28:

[...]

Lieve meid,

Hoe hard ook; niet alles is op te lossen. Noch met pillen, poeders of druppels, homeopatisch of regulier.

Praten over wat je bezighoudt, over je angsten, in combinatie met bijvoorbeeld sport en medicatie kan goede resultaten opleveren maar voor een deel ben jij de mens die je bent en misschien hoort depressiviteit daar bij. Als het iets is wat er bij jou al lang in zit, zou het kunnen dat het bij je blijft horen.

Niemand hier weet natuurlijk waar jouw klachten vandaan komen. Of je door omstandigheden of gebeurtenissen depressief geworden bent, of dat het bij jou in je natuur aanwezig is. Ook dat maakt uit bij het behandelen van je klachten.

Er zijn geen gebeurtenisen o.i.d.. Misschien hoort het inderdaad bij mij en moet ik er gewoon mee leren omgaan.

Ik heb zelf aanleg tot depressiviteit, al vanaf dat ik een kind ben. Ik ben een denkeren een tobber. Niet voor niets schreef ik dat ik echt de meest uiteenlopende therapieën/behandelingen heb geprobeerd, vooral toen ik jong was.

De combi pillen en praten werkte bij mij het beste maar het verandert niets aan de mens die ik ben.

De aanleg voor depressie en neerslachtigheid hoort bij mij, met of zonder pil, met of zonder praten, met of zonder homeopathie.

Snap je wat ik bedoel?Ik snap het heel goed. Dank voor je reactie
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 11:46:

[...]

Je krijgt na een betaald consult bij een klassieke homoeopaat een middel gratis mee. Jij hebt het over het kopen van een middel, dat kan niet. Nergens. Het zal altijd pas, in overleg gaan na de anamnese met de homoeopaat verstrekt worden.

Ja hoor, jij hebt gelijk. Het middel kost niks, je betaalt de behandeling. Gratis is het echter niet en in de tijd dat ik naar de homeopaat ging deden mijn ouders de geldzaken.

Hoe dan ook, het kost niet niks en je behandeling/de middelen zijn heus inbegrepen in de prijs van een consult. No worries. Bij de homeopathen moet de schoorsteen ook roken tenslotte.
Eleonora, wilde even zeggen dat ik ook veel aan je reacties had hier.

Ik denk dat als je psychisch niet stabiel bent, je zo graag wilt dat er iets is dat je weer 'normaal' maakt, en dat is ook een van de redenen dat ik ben gaan kijken naar homeopatische middelen e.d. Fijn om te lezen dat dat op zich niet heel raar is, en ik vond je verhaal ook heel verhelderend over dingen die soms in je zitten.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 11:49:

[...]

Heeft niets met enig geloof te maken. Maar met een wetenschap die nog in de kinderschoenen staat.

Religie dat is geloof, zit tussen de oren.Daar verschillen de meningen over.
quote:eleonora schreef op 21 februari 2011 @ 11:53:

[...]

Ja hoor, jij hebt gelijk. Het middel kost niks, je betaalt de behandeling. Gratis is het echter niet en in de tijd dat ik naar de homeopaat ging deden mijn ouders de geldzaken.

Hoe dan ook, het kost niet niks en je behandeling/de middelen zijn heus inbegrepen in de prijs van een consult. No worries. Bij de homeopathen moet de schoorsteen ook roken tenslotte.Je kunt niet eens een kostprijs berekenen voor een middel. Want in een flesje zitten honderen korrels. Daar krijg je er hoogstens 2 of drie van. Als zo'n buisje bij de leverancier 0.50 cent kost wat moet je dan berekenen 0.0003 cent. Daarom is het gratis.
quote:yellowlove schreef op 21 februari 2011 @ 11:55:

Eleonora, wilde even zeggen dat ik ook veel aan je reacties had hier.

Ik denk dat als je psychisch niet stabiel bent, je zo graag wilt dat er iets is dat je weer 'normaal' maakt, en dat is ook een van de redenen dat ik ben gaan kijken naar homeopatische middelen e.d. Fijn om te lezen dat dat op zich niet heel raar is, en ik vond je verhaal ook heel verhelderend over dingen die soms in je zitten.

Fijn te lezen meid.

Het is volkomen logisch en begrijpelijk dat mensen door zoeken als ze er met de reguliere geneeskunst niet uitkomen en wat verlichting geeft, geeft verlichting, welke vorm van geneeskunst daarvoor ook wordt gebruikt.

Accepteren dat iets niet zál genezen is heel moeilijk maar wel verstandig om ook in overweging te nemen.

Met accepteren dat je bent zoals je bent kun je óók aan de slag namelijk en verleg je het zwaartepunt van 'genezen van' naar 'leven met',

Alleen dat al kan serieus een hele opluchting zijn.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 11:56:

[...]

Je kunt niet eens een kostprijs berekenen voor een middel. Want in een flesje zitten honderen korrels. Daar krijg je er hoogstens 2 of drie van. Als zo'n buisje bij de leverancier 0.50 cent kost wat moet je dan berekenen 0.0003 cent. Daarom is het gratis.

Ach hou toch op, je wordt nu vervelend. Natuurlijk kost behandeling geld. Of dat nu apart voor de middelen wordt berekend of niet.

Om dat middel te krijgen betaal je een consult.

Dat daar de middelen bij zijn inbegrepen is bijzaak. Om de middelen te kunnen krijgen moet je betalen. Punt.
Er wordt geschreven dat ze te koop zijn, dan moet je het beter formuleren. Ze zijn niet te koop, maar worden verstrekt.
quote:meds schreef op 20 februari 2011 @ 20:44:

Het is gewoon totaal niet relevant om in een wetenschappelijk onderbouwd debat aan te komen draven met je eigen hondje.

TO vroeg om ervaringen met homeopathie.

Door sommige mensen werd daar vervolgens een "wetenschappelijk onderbouwd debat" van gemaakt.

En dan mag je vervolgens niet meer met individuele ervaringen komen?

TO, fijn dat je wat hebt aan de reacties van Eleonora. Dit soort ervaringsverhalen lijken me waardevoller dan al dat theoretische gepraat wat in dit topic voorbij is gekomen.

Sterkte en succes met het zoeken naar een therapie die het beste bij je past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven