Hoofdluis verdrinken

zaterdag 14 september 2013 om 20:28
Bij ons op school is er een luizenuitbraak. Gelukkig hebben mijn kinderen het nog niet. Ik zat net even op luizenbestrijding te googelen en las dat luizen heel goed kunnen tegen haren wassen en zelfs tot 30 minuten onder water kunnen overleven. Dus denk ik dan, als je 40 minuten in bad gaat dobberen met je hoofd continue onder water dan zijn ze verdronken. Gek genoeg lees ik dit nergens als optie voor luizenbestrijding. Voor kinderen zal dat lastig zijn, maar ik zou dat best zo 40 minuten in bad vol kunnen houden.

zaterdag 14 september 2013 om 21:16
quote:Nouschi schreef op 14 september 2013 @ 21:14:
[...]
http://www.landelijksteun ... is.nl/default.asp?pid=104Dank Nouschi, ik heb ze meteen mijn oma's appelstroop tip gemaild
[...]
http://www.landelijksteun ... is.nl/default.asp?pid=104Dank Nouschi, ik heb ze meteen mijn oma's appelstroop tip gemaild

zaterdag 14 september 2013 om 22:21
Er is een luizenkliniek die de luizen verwarmt. Wel heel duur! 80 per kind geloof ik. Shampoo enzo werkt voor die dag. De volgende dag gaan ze naar school, zitten naast kind met luis en tada... Weer luis. Elke ochtend en avond flink kammen. Onze school is weer vol luis. Vorig jaar ook non stop. Helemaal gek word ik er van.

zaterdag 14 september 2013 om 22:35
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 september 2013 @ 22:08:
Lekker veel gel in hun haar doen en hun jas in een plastic zak op de kapstok.
Let Op - Wassen en Stofzuigen is niet meer nodig.
Het advies voor een grondige schoonmaak van het huishouden wordt ingetrokken. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor de effectiviteit van de aanvullende maatregelen zoals het wassen van beddengoed, knuffels en jassen, het stofzuigen van de auto of het gebruik van luizen capes. Dat scheelt heel veel tijd en stress!
Lekker veel gel in hun haar doen en hun jas in een plastic zak op de kapstok.
Het advies voor een grondige schoonmaak van het huishouden wordt ingetrokken. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor de effectiviteit van de aanvullende maatregelen zoals het wassen van beddengoed, knuffels en jassen, het stofzuigen van de auto of het gebruik van luizen capes. Dat scheelt heel veel tijd en stress!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 15 september 2013 om 09:02

zondag 15 september 2013 om 09:16
quote:Nouschi schreef op 14 september 2013 @ 22:35:
[...]
Het advies voor een grondige schoonmaak van het huishouden wordt ingetrokken. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor de effectiviteit van de aanvullende maatregelen zoals het wassen van beddengoed, knuffels en jassen, het stofzuigen van de auto of het gebruik van luizen capes. Dat scheelt heel veel tijd en stress!Er is geen bewijs voor, daardoor deden we het in het begin ook niet. Maar... Wij hebben gehaakt kussen op de bank liggen. Kind met luis, lag er op. Toen ze in bed lag, ging mijn man er op liggen. Na een paar minuten jeukte zijn hoofd enorm!! We bekeken het kussentje, dat barste van de luis )O: Op de handdoek waar we haar mee afdroogde zagen we ook een paar zitten. Sindsdien doen we toch maar weer elke week alles op 60gr en kammen we extra.
[...]
Het advies voor een grondige schoonmaak van het huishouden wordt ingetrokken. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor de effectiviteit van de aanvullende maatregelen zoals het wassen van beddengoed, knuffels en jassen, het stofzuigen van de auto of het gebruik van luizen capes. Dat scheelt heel veel tijd en stress!Er is geen bewijs voor, daardoor deden we het in het begin ook niet. Maar... Wij hebben gehaakt kussen op de bank liggen. Kind met luis, lag er op. Toen ze in bed lag, ging mijn man er op liggen. Na een paar minuten jeukte zijn hoofd enorm!! We bekeken het kussentje, dat barste van de luis )O: Op de handdoek waar we haar mee afdroogde zagen we ook een paar zitten. Sindsdien doen we toch maar weer elke week alles op 60gr en kammen we extra.
dinsdag 17 september 2013 om 21:13
Ellende is het, die luizen. Vorig jaar kreeg mijn jongste dochter het en omdat ik het niet gelijk in de garen had, kregen man, ik en andere twee dochters het ook. Wist ik veel dat je niet alles hoeft te wassen....ik heb werkelijk alles van textiel in huis gewassen of in de vriezer gestopt. Zelfs de bankovertrekken. Er had een vriendinnetje van dochter hier gespeeld en haar moeder belde de dag erop om te laten weten dat het kind onder de luizen zat. Ik ben gelijk gaan kijken en ja hoor, bingo. Was de eerste keer hier, ook voor mezelf want ik had ze nog nooit gehad. Ben meteen van die gore lotion gaan halen die je weken later nog ruikt, getver. En kammen, kammen, kammen. Echt vies wat je dan uit je haar ziet vallen, beestjes. Sommige nog levend. ik ben erachter dat eigenlijk alleen heel vaak en grondig kammen helpt. Dan blijven neten ook niet zitten en haal je alles weg, zonder chemische middelen. Ik hoop het nooit meer mee te maken hier want het is echt smerig vind ik.
woensdag 18 september 2013 om 16:47
Vorig jaar las ik ergens dat luizen dood gaan en de neten losweken van cocosolie.
Nu las ik dat op een site waar cocosolie de hemel in werd geprezen voor van alles en nog wat, dus ik was sceptisch...maar ook radeloos (beide kinderen elke maand wel een keer onder de luis).
Enfin, beiden met klodder cocosolie op hun hoofd, douchemuts op en een half uurtje voor de TV. gezet.
En wel verdraaid, luizen weg, neten weg en daarna ook nooit meer terug gekomen.
Ik stond versteld!
Nu las ik dat op een site waar cocosolie de hemel in werd geprezen voor van alles en nog wat, dus ik was sceptisch...maar ook radeloos (beide kinderen elke maand wel een keer onder de luis).
Enfin, beiden met klodder cocosolie op hun hoofd, douchemuts op en een half uurtje voor de TV. gezet.
Ik stond versteld!

donderdag 19 september 2013 om 12:53
quote:sunbird schreef op 18 september 2013 @ 16:47:
Vorig jaar las ik ergens dat luizen dood gaan en de neten losweken van cocosolie.
Ik stond versteld!Heb je heel hun hoofd ingesmeerd? Toen gewassen? Kammen? Wat is het recept Ik gebruik elke dag olie, om te bakken en voor mijn haarpunten en droge voeten, maar als anti luis heb ik nog niet eerder gehoord!
Ik stond versteld!Heb je heel hun hoofd ingesmeerd? Toen gewassen? Kammen? Wat is het recept Ik gebruik elke dag olie, om te bakken en voor mijn haarpunten en droge voeten, maar als anti luis heb ik nog niet eerder gehoord!
donderdag 19 september 2013 om 13:08
quote:reisa1978 schreef op 14 september 2013 @ 22:31:
Ik moet het afkloppen, maar hier nog nooit luis gehad. Oudste dochter is 8 jaar. Er zijn nauwelijks luizen op de school van mijn kinderen.Wacht maar tot ze op de middelbare school zitten. Ik had dit 5 jaar geleden ook kunnen schrijven. Op de basisschool hebben ze altijd wel een luizenprotocol, maar op de middelbare scholen doen ze gewoon net alsof het niet bestaat, met alle gevolgen van dien.
Ik moet het afkloppen, maar hier nog nooit luis gehad. Oudste dochter is 8 jaar. Er zijn nauwelijks luizen op de school van mijn kinderen.Wacht maar tot ze op de middelbare school zitten. Ik had dit 5 jaar geleden ook kunnen schrijven. Op de basisschool hebben ze altijd wel een luizenprotocol, maar op de middelbare scholen doen ze gewoon net alsof het niet bestaat, met alle gevolgen van dien.

donderdag 19 september 2013 om 21:27
Net ontdekt dat ik hartstikke onder de luizen zit Kinderen liggen al in bed, die zullen het ook wel hebben. Ik kan wel janken (en dat heb ik dan ook gedaan na een uur kammen met de luizenkam). Luizenshampoo heb ik niet in huis, wel kokosolie. Ik ga dat dus maar in mijn haar smeren en dan een douchemuts op. Getverdemme!!!!!

donderdag 19 september 2013 om 21:52
quote:aaquamarine schreef op 19 september 2013 @ 21:27:
Net ontdekt dat ik hartstikke onder de luizen zit Kinderen liggen al in bed, die zullen het ook wel hebben. Ik kan wel janken (en dat heb ik dan ook gedaan na een uur kammen met de luizenkam). Luizenshampoo heb ik niet in huis, wel kokosolie. Ik ga dat dus maar in mijn haar smeren en dan een douchemuts op. Getverdemme!!!!!
Wat naar, maar niet in paniek raken. Kinderen morgen thuis houden en gelijk gaan behandelen met prioderm en vervolgens kammen en nog eens kammen.
Luizen houden trouwens ook niet van anti-roosshampoo.
Wat naar, maar niet in paniek raken. Kinderen morgen thuis houden en gelijk gaan behandelen met prioderm en vervolgens kammen en nog eens kammen.
Luizen houden trouwens ook niet van anti-roosshampoo.

donderdag 19 september 2013 om 21:54
Wat eigenlijk het effectiefste is tegen luizen is alleen maar het kammen. Het advies van alles wassen is achterhaald. Luizen zijn tegen veel dingen, behalve spullen met dimeticon resistent geworden.
Gewoon haar natmaken, evt cremespoeling erin en kammen maar.
Gehele gezin tegelijk behandelen.
Let op dat je een netenkam gebruikt en geen luizenkam (netenkam heeft dunnere gaten ertussen) anders kam je de eitejs niet weg.
Gewoon haar natmaken, evt cremespoeling erin en kammen maar.
Gehele gezin tegelijk behandelen.
Let op dat je een netenkam gebruikt en geen luizenkam (netenkam heeft dunnere gaten ertussen) anders kam je de eitejs niet weg.
donderdag 19 september 2013 om 21:56
quote:lattemachiato schreef op 19 september 2013 @ 13:08:
[...]
Wacht maar tot ze op de middelbare school zitten. Ik had dit 5 jaar geleden ook kunnen schrijven. Op de basisschool hebben ze altijd wel een luizenprotocol, maar op de middelbare scholen doen ze gewoon net alsof het niet bestaat, met alle gevolgen van dien.Op de middelbare school hebben ze geen meldplicht, dat is de pest.
[...]
Wacht maar tot ze op de middelbare school zitten. Ik had dit 5 jaar geleden ook kunnen schrijven. Op de basisschool hebben ze altijd wel een luizenprotocol, maar op de middelbare scholen doen ze gewoon net alsof het niet bestaat, met alle gevolgen van dien.Op de middelbare school hebben ze geen meldplicht, dat is de pest.