Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn etc.

26-01-2014 18:24 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week geleden heb ik een soort van klap tegen mijn hoofd aan gehad en ben ik met mijn hoofd tegen glas geknald/gevallen. Deed toen heel erg pijn, maar ik dacht niet dat het heel ernstig was ofzo. Geen bloed, niks, dus dacht dat het wel overging. Toch heb ik sindsdien hele erge hoofdpijn, echt pijnlijk dat ik me echt niet meer kan concentreren van de pijn dus lopen is soms al moeilijk omdat ik soms echt het gevoel heb dat ik ff moet zitten voordat ik omval. Nu heb ik ook al 2 dagen dat ik als ik opsta uit bed het heel erg begint te kloppen ofzo en ik heb nu al drie keer gehad dat ik omviel toen ik net opstond. Ik weet niet wat het is, maar het klinkt niet heel erg goed natuurlijk.. Ik weet dus ook dat ik naar de dokter moet, maar ik wil eerst even kijken wat ik er nog tegen kan doen. Op internet staat vooral dat ik een dokter moet bezoeken, maar ik wil et echt nog eventjes aankijken..
Waarom wil je het in vredesnaam nog even aankijken??? Ben je met de klap ook je gezonde verstand verloren soms?
Hahah, heb ik nooit gehad. Nee. Als ik naar de dokter ga dan krijgen mijn ouders vast een brief van dat ik ben geweest en dat ik misschien pillen ga krijgen tegen hoofdpijn ofzo (of is dat niet zo?) en dan moet ik weer gaan uitleggen hoe ik eraan kom, en ik heb echt geen zin in gezeur van mijn ouders. Of ik moet me snel inschrijven bij een andere dokter ofzo en zorgen dat alle post naar mijn eigen kamer gaat. Of ik moet zeggen dat ik het niet wil hebben, maar ik ken die dokter wel een beetje en dan gaat ze weer van alles doorvragen. Dus ik zit in een dilemma, ik kan niet zomaar naar een dokter stappen lijkt me.
Hoezo krijgen je ouders een brief? Sinds wanneer worden er uberhaupt brieven gestuurd door de huisarts. Er bestaat ook medische beroepsgeheim d.w.z. dat je huisarts niet zomaar medische gegevens van jou mag doorgeven aan je ouders. Bel anders naar de receptie van je huisarts en vraag even hoe dat zit.

Ik vind trouwens dat je het jezelf wel erg moeilijk maakt. Als ik dit doe dan gaat er dat gebeuren of anders dat gebeuren of anders dat wel. Rustig aan!

Bedenk dat als er iets mis is met je hoofd dat je dan meer problemen hebt dan gezeur van je ouders aan je hoofd.
Waarom zouden je ouders een brief krijgen? Denk je trouwens niet dat je ouders blij zijn met een gezonde dochter? Jij hebt een dokter nodig, dat snappen zij ook wel. Nu jij nog.
Geen idee, dat dacht ik. Gebeurt toch dat als je medicijnen krijgt (voor bijvoorbeeld hoofdpijn) er een brief wordt gestuurd naar je huis? Nou, ik zie het wel gebeuren dat mijn vader dan de brief opent en dan kan ik gaan uitleggen waarom ik daar was en ik kan niet liegen. Ik bel eerst wel hoe het zit met privacy enzo, want ik wil niet dat mijn oudes dit weten. Ik denk dat er niks mis is op de langere termijn, maar dat ik misschien kort last heb ervan, maar je weet het nooit.
Ga morgen naar je huisarts. Klinkt alsof je misschien een hersenschudding hebt...dat moet je niet verwaarlozen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nogmaals, waarom en Door wie zou er een brief naar je huis gestuurd worden? Wat is het nut daarvan?

Let trouwens wel, een verwaarloosde hersenschudding kan hele vervelende lange termijn effecten hebben.
Mag ik het raar vinden dat je hier om 'advies' komt omdat je niet naar de huisarts durft vanwege een brief (..) voor pillen (..) die naar je ouders zou gaan? Wat zijn dat voor boemannen dat ze daar problemen om zouden maken, als ze al een brief zóuden krijgen dat jij naar de huisarts bent geweest?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gewoon een brief naar huis van dat ik er ben geweest en kosten voor de medicijnen/pillen? Ik ga nooit naar de dokter maar dat denk ik altijd, dat het zo is. Hoewel ik wel verzekerd ben, maar geen idee hoe, wel goed denk ik, maar mijn vader betaald alles dus hij zal het dan wel binnen krijgen toch?
Als je pillen krijgt dan krijg je een recept en die wordt niet naar je huis gestuurd. Die haal je op bij de balie van de receptie of het wordt meteen naar je vaste apotheker doorgestuurd. Daar kan je de pillen halen (al dan niet tegen betaling). Dwz dat je bij de apotheek contant of met pin betaalt.
Oh oke, nou dan kan het wel. Ik dacht dat er een brief naar huis werd gestuurd. Dankje!
Als je doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis dan kan het zijn dat je een eigen bijdrage moet betalen. Je zorgverzekering stuurt dan meestal wel een rekening naar je huisadres.

Het is wel handig om te weten wie je zorgverzekeraar is en ook die kan je bellen om informatie. Dat heb ik zelf ook wel eens gedaan en daar is dus niks raars aan. Bij de receptie van je huisarts kunnen ze vaak wel zien bij welke maatschappij je verzekert bent (als je het niet aan je ouders zou willen vragen).
Hoe oud ben je? Waarom zouden je ouders boos worden als jij bij de dokter bent?
Als je op jezelf woont dan kun je toch gewoon post op je eigen adres laten bezorgen?

Ik krijg overigens nooit post van de huisarts. Hooguit een recept dat meteen doorgefaxt wordt naar de apotheek.

Maar wat is er erg aan dat je ouders het weten? Was jij niet degene met een gewelddadige vriend? Is dat de reden?
Oke dankk!

Mijn ouders worden niet boos maar willen het dan wel weten enzo, naja ik kom er wel uit. Iemand nog verdere tips om de hoofdpijn te verminderen of als minder pijnlijk te ervaren
Ja, ik heb wel een tip: bel de HAP. Omvallen is niet normaal.
quote:wendy7474 schreef op 26 januari 2014 @ 19:19:

Ja, ik heb wel een tip: bel de HAP. Omvallen is niet normaal.Dit dus. Lapmiddeltjes kunnen het alleen maar erger maken. Als er iets aan de hand is dan moet je er zo snel mogelijk bij zijn. Dus morgenochtend om 0800 uur bellen voor een afspraak bij huisarts dan kan je meestal meteen dezelfde dag terecht (bij de mijne dan).
Ergens tegenaan lopen is geen schande.
Ja ik ga morgen wel, want ik heb soms ook ineens dat mijn benen trillene en misselijkheid etc. Heel vaag, heb ook wel zin om te slapen de hele tijd.
Weten jullie nog grappige lachfilms?
Paracetamol.

50/50
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Helpt niet zo want dan heb ik na een poos weer hoofdpijn, wat is het leven toch ook dramatisch soms he

50/50?
Mens, bel de dokter en hou op met zeuren. Je bent geen 4 meer toch?
Ik zeur niet joh. Nee, geen 4 meer. Ik ga de dokter nu niet bellen, morgnen wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven