Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn, raar probleem

13-05-2012 18:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat iemand hier iets herkent van mijn probleem. Als ik flink moet hoesten, hard moet lachen of me, als ik wakker wordt, eens lekker uitrek doe ik iets raars waardoor ik even accuut een gierende pijn in mijn hoofd krijg. Het voelt alsof het vanuit mijn nek over mijn hoofd trekt en daarna op de zelfde manier weer terug zakt. Dat uitrekken kan ik gewoon laten maar dat hoesten en lachen heb ik zelf (meestal) niet in de hand.

Ik heb inmiddels zelf het vermoeden dat het een spieren kwestie is maar hoe kom ik er vanaf?! De huisarts en fysiotherapeut konden me niet verder helpen. Wie weet raad?
Wat stom dat je huisarts je niet serieus neemt?? Gewoon nog een keer terug gaan.

Is het geen hoge bloeddruk misschien ?
De huisarts kan haar niet verder helpen. Dat is iets anders dan niet serieus nemen.

Wat vervelend techniek... ik zou het ook even niet weten
Misschien dat er iets van een spier in je nek kramp krijgt en daardoor die hoofdpijn?

Heb zelf ook wel eens kramp in mijn nek en dat doet verdomde pijn.

Alleen krijg ik daar niet direct gierende hoofdpijn van dus ik herken je verhaal verder niet echt.
@Veertje, nee geen hoge bloeddruk, eerder een te lage.

@Adeline, 't is geen kramp, het voelt anders. Het is alsof ik door de manier waarop ik hoest of lach 'iets' naar boven druk, het voelt echt alsof ik het over mijn hoofd voel "lopen", vanuit mijn nek naar mijn voorhoofd en weer terug.

De huisarts nam me wel serieus maar wist niet wat ie er mee aan moest. Hij heeft me aangeraden om naar de fysio te gaan maar ook die wist niet wat ie hier aan kon doen.
Waarschijnlijk reageren de aderen in je schedel door samen te knijpen en dat doet pijn. Dit gebeurt ook als je een ijsje ofzo eet (Brian-freeze). Hetzelfde gebeurt trouwens ook met migraine patiënten. Laat bij de huisarts je bloeddruk eens meten. Wellicht is deze te hoog
@kusmi, dat klinkt wel heel logisch! Maar mijn bloeddruk is dus niet te hoog maar eerder te laag.

Ik zal eens contact opnemen met mijn huisarts en deze theorie voorleggen. Wie weet kan ie er dan wel iets mee?
zou doorverwijzing naar een neurloog vragen.
Klinkt een beetje als de steken die ik soms ook heb..

Geen idee wat dat dan is, maar ik heb wel vaak migraine enzo dus heb altijd het idee dat dat met elkaar te maken heeft.
Internagelaktisch
Ik heb het ook regelmatig, al van jongs af aan. Ik dacht eigenlijk dat iedereen dat wel eens had, ik ben er nooit mee naar de dokter geweest.
Voelt het ook als een Brian-freeze en heb je ook de neiging minder te zien/je ogen dicht te doen?
gekke vraag mss: duw jij je kin naar voren bij lachen etc? (schuift je hoofd naar voren?) je kunt eens proberen je kin in te trekken (onderkinmaken zonder dat je je hoofd buigt, puur in voor-achterwaartse richting)

dan houdt het bloedvat naar je hoofd ruimte en de aanhechtingen van je nekspieren die aan je achterhoofd aanhechten
Osteopaat vragen hiernaar te kijken.
Ik heb dat ook, het is alleen de rechterkant van mijn hoofd en het trekt door naar boven in mijn voorhoofd en mijn oog en oor doen ook zeer. Ben naar de dokter geweest maar die heeft me alleen spieroefeningen voor mijn nek gegeven. Wat ik wel vind helpen zijn van die zakjes die je bij de apotheek kan halen het heet Daro. Sterkte ermee want hoofdpijn is heel vervelend.
quote:tof schreef op 13 mei 2012 @ 20:15:

Osteopaat vragen hiernaar te kijken.Osteopaat kijkt inderdaad verder dan de fysio. Het proberen zeker waard!
Bij mij heeft de chiropractor goed geholpen. Sinds ik daar heen ga geen hoofdpijn meer, bleek vanuit mijn nekwervels te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven