Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts?

10-06-2012 20:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik last van hooikoorts. Ik heb het nog nooit eerder gehad, maar ik begreep dat je allergieën zomaar kunt ontwikkelen (ben 23). Verstopte neus, kortademig, hoofdpijn en zere ogen...

Ik ga morgen de dokter bellen, maar vroeg me af of er iets is wat ik er nu aan kan doen. Heb al paracetamol genomen en neusspray gebruikt, maar het lijkt niets uit te maken...

Ik heb op internet al wat informatie gelezen, maar ik kan nergens vinden of misselijkheid bij de symptomen hoort, dat ben ik namelijk behoorlijk... Herkent iemand dit als symptoom van hooikoorts?
Ja dat herken ik wel. Ik kreeg het ook ineens toen ik 16 was. Ik heb al heel veel pillen, sprays en injecties geprobeerd, maar het wondermedicijn heb ik nog niet gevonden. Ik lees dus mee.
Nee nog nooit misselijk geweest.
Van hooikoorts kun je heel beroerd worden en ieder mens is anders, dus misschien word jij wel misselijk. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, dus even aan de ha voorleggen!

Mijn moeder was al 55 toen ze pas hooikoorts kreeg.
Ik heb ontzettende last van hooikoorts maar misselijkheid ken ik ook niet als symptoom...
Kan het niet zijn dat je gewoon een virusje hebt opgelopen? Als het hooikoorts is zouden de hooikoortspilletjes van de drogist je wat verlichting moeten geven.

Misselijkheid staat echt los van de hooikoorts symptomen, tenzij je de pollen hebt opgegeten oid lijkt me dat niet zo waarschijnlijk
Echt misselijk niet, maar kan me behoorlijk beroerd voelen met hooikoorts.
Niet alle hooikoortspilletjes bieden verlichting. Ik reageer bijvoorbeeld niet op Aerius, maar wel op Allerfre/Kruidvat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Misselijkheid lijkt mij geen verschijnsel van hooikoorts. Heb er zelf in elk geval nooit last van.

Hooikoortspatiënten hebben bij een hooikoortsaanval last van één of meerdere klachten:

Veelvuldig niezen

Pijnlijke en jeukende neus

Loopneus

Bloedneus

Verstopte neus

Rode ogen met jeukend/branderig gevoel

Hoofdpijn

Vermoeidheid en lusteloosheid

Tranende ogen en gezwollen oogleden

Kriebelhoest

Opgezwollen keel

Astma

Eczeem

Jeukend gehemelte

Aders van ogen kunnen kapotspringen

Overgevoeligheid voor licht

Er kan wat pus ontstaan in de ogen

Verstopte oren (holtes)

Bron
quote:Yvonne77 schreef op 10 juni 2012 @ 21:11:

Misselijkheid lijkt mij geen verschijnsel van hooikoorts. Heb er zelf in elk geval nooit last van.

Hooikoortspatiënten hebben bij een hooikoortsaanval last van één of meerdere klachten:

(lijst maar even verwijderd ivm leesbaarheid)

BronIn principe heb je gelijk. Dit zijn de symptomen die samen het verschijnsel hooikoorts maken. Maar daarnaast kan iedereen individueel nog klachten krijgen, omdat ieder mens uniek is.
Misselijkheid heb ik nog nooit iemand met hooikoorts horen zeggen.

Langs de huisarts gaan is wel slim. Eventueel laten doorverwijzen naar een allergoloog. Bij forse hooikoorts krijg je onderhoudsmedicatie om je luchtwegen te beschermen, ook buiten het seizoen. Daarnaast krijg je dan medicijnen voor als het echt mis is.

Sterkte!
Ik had hooikoorts. Ik heb nu iets tegen medicatie, maar dat is persoonlijk (ben gevoeliger voor bijwerkingen dan voor werkingen).

Zorg dat je altijd zo'n klein blikje vaseline bij je hebt, en een grote (goed aansluitende) zonnebril!. Smeer de vaseline op hooikoortsdagen dun onder je neus, daar blijven veel pollen op hangen in plaats van in je neus te verdwijnen. Stopt je reactie niet, verminderd het wel. Die grote zonnebril verminderd het aantal pollen in je ogen drastisch.

Je kan allergietesten laten afnemen waar je precies allergisch voor bent (bomen, grassen, en zo ja, welke dan?). Dan kan je met behulp van bloeikalenders en de weersvoorspellingen vrij goed incalculeren of je er veel of weinig last van gaat hebben.

Succes!
Bedankt voor jullie reacties!

Over die hooikoortsmedicijnen heb ik inderdaad gelezen, maar op zondag is hier alles dicht...

Ga morgenochtend de ha bellen.

Dat het een virus is denk ik niet... Ik ben vaak verkouden (werk in het onderwijs dus loop van alles op ;) ) en dit voelt anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven