Gezondheid alle pijlers

Hormonaal

29-08-2016 06:57 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Toch maar eens op zoek naar lotgenoten. Al jong (16 jaar) ben ik vanwege acne gestart met Dianepil. Tijdens mijn stopweek voelde ik me toen al enorm ellendig, zo somber dat het leven geen zin meer voor me had. Ik ben in overleg met de huisarts de pil toen gaan doorslikken zonder stopweek. Dit hielp wel iets. Eens in de drie maanden hield ik wel een pilstrip en dan kwam alles keihard aan.

Drie jaar geleden ben ik gestopt met Dianepil. Ik wilde kijken hoe mijn cyslus was zonder pil. De eerste maand keurig na 28 dagen ongesteld en ik voelde me top. Daarna werd cyclus steeds langer en voelde ik me bijna hele cyclus een emotioneel wrak. Een cyclus van 6 weken, waarvan ik me 5 weken enorm slecht voelde. Zodra menstruatie doorbrak voelde ik me beter tot ongeveer een week daarna. Ik ben bij de huisarts geweest bij een consulent voor anticonceptie. Ik heb haar het verhaal verteld. Van haar kreeg ik de minipil met alleen progesteron. De eerste weken was ik continu ongesteld. Nu ben ik al een jaar of twee niet meer ongesteld geweest. Ik voel me weer slechter. Enorm somber. Deze pil heeft geen stopweek, daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook krampen alsof ik ongesteld moet worden of een eisprong heb, maar dat kan niet met deze pil. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar!

Zou terug gaan naar de huisarts en verder onderzoek vragen.

Het moet toch ergens vandaan komen en op te lossen zijn.
Oh jee, ik ken dat niet vanuit de Dianepil. Ik had wel negatieve bijwerkingen zoals het sombere gevoel en emotionele schommelingen, vreetbuien of juist helemaal geen honger. Weet je bij jou zeker of het door de pil komt die de hormonen afgeeft? Want dan is er vast wel een andere anticonceptiemiddel die beter bij je past?

Ik ben overigens nu 3 jaar gestopt met de Diane en gebruik de microgynon. Acné is weggegaan door antibiotica via de dermatoloog en kon daardoor ook stoppen met de diane.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven